Käsitöö eri: õmbleme ise pesu

Ma ei usu, et ma oleksin mingi väga eksklusiivse maitse või kehaga, aga pesupoes olen ma alati täielikus hämmingus, tavaliselt ei osta midagi või ostan püksid, mis mulle kodus enam ei meeldi. Pesusahtlit avades vaatavad mulle vastu jällegi needsamad valesti ostetud püksid. Mõned paarid on õnneks ka läinud ja ma olen neid jalga tõmmates endaga rahul.

Mul ei ole aluspükstele eriti palju nõudmiseid. Esiteks peavad nad peale vaadates olema tehtud ilusast pitsist või riidest. Puhas tunnetuse küsimus, vaatan ja tean, kas meeldib või mitte. Teiseks ei meeldi mulle, kui sääre servas on kumm. Ma pole just eriline rasvajalg, aga kumm paistab läbi õhemate teksaste triibuna välja. Pealegi ei saa ma aru, miks üldse peaks kummi alumises ääres vaja minema. Tavalistel pikkadel pükstel on kinnitus puusal ja kogu moos, ei ole ju allääres kummi. Ka ülaserva pole kummi vaja kui on tegemist veniva kanga või pitsiga.

Kolmandaks on enamus aluspesu õmmeldud halvast kangast ja ebakvaliteetselt. Mingi hetk hakkab kuskilt niit või kummiots tolknema ja juba peale vaadates on ka näha, et kehv töö. Olen mitu korda rahulikult üksinda riietudes sõrme läbi kanga/pitsi lükanud. Sama probleem ka enamuse valmisriietega. Inimene, kes jumaldab kangapoodi, saab valmisriiete poes kohe aru, et nii odavaid ja koledaid kangaid müüakse ainult neile, kes tööstuslikult ja odavalt tahavad riideid õmmelda. Puhas Eesti probleem, isegi Stockmanis on valmisriietes enamuses labased või väga vanad mudelid. Ilmselgelt puudub Eestis pisut suurema raha teenijatel maitse. Jah, enamus kuulsate firmade kaupa on korralikult õmmeldud ja paremast materjalist, aga mudelid on ikka imelikud. Pesu on enamuses mõeldud inimestele, kes oma pesu ainult üksi pimedas toas vaatavad.

Iseõmmeldud püksid

Iseõmmeldud püksid

Täna käisin Abakhanis lapsele lõnga otsimas. (See spets lõng oli otsas.) Loomulikult ei suutnud ma end kangahunnikutest eemale hoida, aga tegelikult polnud mul ühtegi plaani, mida ma õmmelda tahaksin. Ja siis tuli mõte, et ma võiksin ju endale ise pesupüksid õmmelda. Lappasin erinevaid hunnikuid, aga miski ei pannud kellukest helisema. Loobusin ja hakkasin väja minema ja just ukse kõrval oli kast erinevate laiade pitsidega. Täpselt sellised, millest aluspesu tehakse! Ja nüüd ma teadsin – muidugi saab kõige lihtsamalt õmmelda laiast pitsist. Valisin välja üleni musta veniva 14 sentimeetri laiuse pitsi. Seal kastis olid kõik tükid meetri pikkused, millest jagub kenasti ja jääb veel ka üle. Kõik pitsid maksid 79 senti meeter.

Ja nüüd neljas punkt, mis mulle poe pükste juures ei meeldi – jalgevahe on kitsas või imelik. Miks see sisemine riidetükk, mis pükstele sinna õmmeldakse on tihtipeale ainult natuke kinnitatud ja jalgevahe osa üldse imelikult kitsas? Mulle meeldib kui see osa on üleni kaetud. Stringidel jah on ainult pael, aga teistel pükstel võiks ikka piisavalt materjali olla. Ning kena kui see on puuvillane materjal. Puuvillast musta materjali mul kodus on – mingi hetk tegin oma t-särkides suurpuhastuse ja tõstsin need eraldi kotti, mida ma enam ei kanna. Vanadest t-särkidest saab igasuguseid asju ise uuesti teha.

Mustvalge külg

Mustvalge külg

Õmblemiseks kulus mul kokku umbes 20 minutit. Juba koduteel mõtlesin välja kuidas peaks lõikama ja õmblema. Alguses läks viltu ka. Ma arvasin, et kui ma selle pitsi lihtsalt ühe õmblusega tagant ringiks õmblen ja alla ühendan eest ja tagant jalgevahe tükiga, siis töötabki, aga ei töötanud. Pepu jäi välja. Õnneks olin pitsi tsuti laiema jätnud ja nüüd võtsin käärid ja pikendasin seda kokkuõmblemise kohta. See tähendab, et lõikasin diagonaalis ülemise serva kitsamaks, ehk tagumine õmblus sai poole pikem. Ma ei oska seda paremini selgitada, aga peale uuesti kinniõmblemist olid püksid täpselt parajad ja istusid kenasti. Esimesel pildil on ka näha tagumine osa pealpool.

Mõtlesin, et äkki ma saan teha ka pildi millised need püksid jalas välja näevad, aga ma tegelikult ikka ei sobi pesumodelliks ja ma ei viitsinud päris fotokat välja tirida. Tegin mingi uduse pildi moblaga külje pealt. Loodetavasti ei saanud liiast erootiline😛

Igatahes on mul nüüd plaanis veel kangapoodi minna ja vaadata üle kogu nende pitsivalik ja endale ise aluspükse õmmelda. Selliseid, mis mulle endale meeldivad.

Tagged:

