Kuidas ma pitsat teen

Pitsa on meie peres tavaline toit, ma teen seda umbes korra nädalas. Meid kumbagi pole ära tüüdanud ja kurjad keeled räägivad, et maitseb ka hästi. Nagu enamus toite, mida ma teen.

This slideshow requires JavaScript.

Kunagi tegin ma pitsataigna spets pulbrist, mida poes müüakse. Nüüd ma teen taigna ise, sest see on väga lihtne ja siis ma tean, mida sisse panen. Esiteks nisujahu, millesse segan sobiva koguse soola ja suhkurt. Suhkurt panen ma pea kõikidesse toitudesse, mulle maitseb. Siis kallan sinna sisse loigu õli ja vähehaaval segades vee. Kui aktiivselt segada, kattub kokatädi jahukorraga. Ning ongi kõik, ei mingit raketiteadust. Taigen jääb täpselt nii vedel, et seda saab lusikaga laiali ajada. Mul on gaasiahi ja ahjuplaadi peale läheb küpsetuspaber. Ei mingit muret plaadi pesemise või pitsa kinnijäämisega. Mulle väga ei meeldi taigna sisse käsi toppida ja pitsa puhul pole seda vajagi.

Järgmisena törtsutan laialisilutud taignale ketšupit ja ajan selle lusikaga ühtlaselt laiali. Sinna peale läheb esimesena praetud hakkliha. Ühele poolele rohkem kui teisele, kuna mul on kodus pirtsutaja, kes kõiki asju ei söö. Üle terve pitsa laotan veel toorest sibulat, paprikat ja tomatit. Kõik väikesteks tükkideks lõigatud ja ma ei viitsi neid kuidagi kenasti sättida, vaid lihtsalt loobin lahtise käega üle plaadi. Minu poolele lisan veel oliive ja seeni. Kui olen ananassikompotti ostnud, siis seda me sööme pitsakattena ka mõlemad.

Enne juustu toimub maitsestamine poes müüdava pitsa maitseaineseguga, põhjalikult. Nüüd võib ahju sooja panna. Kõige peale läheb loomulikult juust. Täna kasutasin poest ostetud riivitud juustu, sest see on praegu kõige odavam. Olen ka viilutatud juustu pannud. Ühes tükis müüdav juust on juba pikemat aega kallim kui riivitud või viilutatud, suht arusaamatu fenomen.

Noh ja siis kärutan pitsa ahju ja varsti võib välja võtta ja pooleks lõigata. Nämm-nämm.

Tänase postituse idee tuli mul kuna osalen oktoobris toimuval blogides toimuvas fotoülesandes. Esimesed pildid olin juba Facebooki pannud ja eile mõtlesin tänasele ülesandele. Arvasin, et teen sellise close upi, mida vikipeedias kirjeldatakse, huvitava inimese näoga, mille hangin tänavalt pika toruga. Kuid päev kujunes oodatust kohustusterikkamaks ja sinna vahele peab paigutama söögi valmistamise. Tuli mõte, et pildistan oma pitsat, aga siis leidsin, et ma võiksin ju kõiki koostisosasid lähedalt pildistada. Päris tore oli samaaegselt pildistada ja süüa teha.

