Peaaegu vaba, kuid vajan enesekiitust

silm Suitsetamise hülgamise emotsioon täidab jätkuvalt mu päevi. Tundub pisut totter, umbes nagu mu elus midagi muud ei toimukski. Kuid ega, ausalt öeldes, ei toimu jah. Täna peaks kuues päev ilma olema. Reede. Veel teisipäeval kartsin ma kõige rohkem reedet, sest siis käin ma, raudpolt, väljas pidutsemas ja ma ju ei tea päris täpselt millised mõtted ja mõttetused mulle pidutsemise käigus võivad pähe tsurgatada.

Kuid kolmapäeva õhtul kutsus sõbrants mind välja ja ma leidsin, et see on hea mõte. Et ma olen juba piisavalt tugev, et end ekstreemsituatsioonis proovile panna (ekstreemsportlased võivad nüüd naerukrampides akendest välja viskuda). Kuna suitsu polnud vaja kaasa võtta, otsustasin endale suitsusilmad joonistada. Tolle meigiõhtult saadud eedeniaia komplektiga. Valida oli pruunide ja roheliste toonide vahel. Kasutasin mõlemaid, aga peamiselt jäi näha ikka too kõige heledam toon, mis kulmu alla käib ja mulle tundub, et heleroheline ei ole hea mõte (vaata fotot vasakul). Peab oma vanad varud üle vaatama ja mingi neutraalsema valge leidma. Kuid suvaliseks kõrtsiõhtuks polnud ju oluline kui imelikud mu silmad paistavad. Ja tundus, et see meik “töötas” küll. Sõbrants ei saanud üldse aru, et ma midagi teinud oleks. Üks tuttav noormees vaatas mulle otsa ja küsis, kas ma olen juukseid värvinud. Vastasin, et värvisin juukseid 2 nädalat tagasi ja tegelikult on mul hoopis silmad värvitud. Ta vaatas mind pisut uskumatu näoga, aga ei öelnud midagi. Ilmselgelt ei ole ma pädev prostimeigi tegija🙂

Kolmapäeval õue minnes tundsin ma õues suitsu lõhna ja leidsin, et see on meeldiv, aga mitte kutsuv. Sama tundsin ka kõrtsis, kui kõik mu ümber suitsetama hakkasid. Mul ei tekkinud tahtmist kelleltki suitsu lunida. Kuid varsti võin ma oma suitsetavatele sõpradele vist tüütavaks muutuda, sest mulle meeldib oma kangelasteost rääkida ja ega neile ei meeldi nii väga sellest kuulata.

Kolmapäeval sain teada kuidas alkohol mõjub, kui enam ei suitseta. Eelnevalt oli hirm, et pisike promill võib tahta pisikest sigaretti. Aga vot ei taha. Ma ei ole kunagi juues närviliseks muutunud, et suitsu kimuma ajaks. Üks tuttav just paar kuud tagasi rääkis, et ma muutun juues aktiivsemaks ja räägin kiiremini. Ma ise polnud kunagi ennast nii vaadanud. Ma teadsin, et peale paari õlut on mul probleem ühel kohal istumisega ja ma tahan pidevalt seltskondi vahetada.  Ma ei mõelnud kuidas see teistele paistab. Kuid suitsetamine nüristab ka emotsioone ja vähendab energiat. Kolmapäeval peale esimest õllet tekkis mul selline tunne nagu filmis “Siin me oleme” Ervin Abelil, kui ta naine pööningule kinni jäi ja ta tema käekoti kätte sai. Mul tekkis vajadus minna õue ja joosta kohutava kiirusega mööda tänavat edasi-tagasi. Ehk õlu kalorid tekitasid energiapaugu, mis nõudis enda välja elamist elektrijänese kombel. Soliidses eas daam, nagu ma olen, hoidsin end tagasi ja jätsin kalorid kulutamata.

Kuna kolmapäeviti eriti pikalt juua ei saa (kõrtsid pannakse kinni), siis jõudsin peale kolme koju ja ma ei olnud ühtegi suitsu teinud ja seda isegi mitte igatsenud. See täitis mind veel suurema enesekindluse ja -usuga. Neljapäeval käisid suitsuisud juba suhteliselt harva. Kuid kuna nad käisid harvem, siis nad üllatasid rohkem. Kui esimestel päevadel ei tulnud mul tavapärastest lõunauinakutest midagi välja, siis eile päevaunega problet polnud.

Täna otsustasin blogida, kuna kirjutamine on üks parimaid närvisid rahustavaid tegevusi. Nimelt pidin ma täna lõpuks tööd ka tegema hakkama. Eelmistel päevadel on mul olnud piisav erutus, et tööd küll pole teha tahtnud. Kudusin mütsi ja tegin mingeid muid rutiinsemaid tegevusi. Ja töötamine ajab pisut närvi. Eriti kui tänase töö sisuks oli välja arvestada kui suured olid meie maja oktoobri kommunaalid. Vastikult suured. Raha tekitab lollakat stressi. Kuid ma ei saa enam pikemalt teksti välja imeda, et tööst pääseda. Lähen teen ühe võiku ja töötan edasi. Jah, ma olen kindel, et ma enam ei hakka suitsetama.

2 thoughts on “Peaaegu vaba, kuid vajan enesekiitust

  1. Irene Russak 14. november 2014, 19:54

    Ma võin õpetada, kuidas teha suitsusilma, mis kilomeetri kauguselt silma hakkab;D

    Like

  2. Manjana 14. november 2014, 21:42

    Irene, anna teada, millal sul aega on, ma tahaks selle triki ikka ära proovida🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

