Kortsud ja kosmeetika

Puuder ja pintsel. Uued.

Puuder ja pintsel. Uued.

Alati kui kuskil öeldakse, et üle 40 aasta vanuse naisena on nii- või naasugused vananemistunnused, tahaks ma lavale hüpata ja kiljuda, et ei ole. Kõigil ei pea olema! Minul ei ole!! Ma olin ka kunagi kolmkümmend ja juba siis ma mõtlesin, et kosmeetikafirmad teevad lihtsalt endale reklaami, kui nad toodavad mingeid kreeme kortsude ja vananemise vastu ja ütlevad, et neid peab juba kolmekümneselt kasutama hakkama. Ma igaks juhuks isegi ostsin mingit öist silmakreemi ja selle tulemusel oli hommikuks silmad paistes. Kord ostsin ka mingit muud öökreemi ja selle peale oli mul hull probleem uute ja huvitavate vistrikutega. Ja viga polnud odavates toodetes. Tol ajal meeldis mulle ainult firmakosmeetika lettide vahel ostelda. Peale noid katsetusi pole rohkem vananemisvastaseid tooteid minu koju teed leidnud.

Täna sattusin lugema Marina postitust, mida ta oma näoga on teinud ja jälle oli seal vihje, et vot üle 40 aastasena on nii sügavad vaod näos, et pane või või kartulit. No ei ole, ausõna ei ole. Kuid temal võivad tõesti tulla, kuna ta mainis, et tal pole kunagi akneprobleemi olnud. Ilmselt on tal tüüpiline eesti naise kuiv näonahk. Ma arvan, et mind on päästnud kortsudest minu rasune nahk. Mind on terveks eluks õnnistatud vistrikutega näos. Alates teismeliseeast. Siis ma lootsin, et kord kasvan suureks ja siis enam ei ole. Tühjagi! Ma olen juba 45 ja ikka tuleb aeg-ajalt näkku mõni vistrik. Tavaliselt siis, kui pole pikalt seksi saanud. Pikalt tähendab kahte nädalat.

Naerukortsud

Naerukortsud

Teine müüt, mille paikapidavuses ma kahtlen, on kortsude tekkimine tänu nägude tegemisele. Juba enne kooli õpetas mu vanaisa mulle eriti vahvaid nägusid tegema ja ma olen eluaeg armastanud nägu väänata. Ma pakun, et enamuse naiste nägu isegi ei paindu kõigeks selleks, mida ma oskan😀 Ja ainus korts, mis on viimase aasta jooksul mu näkku tekkinud, on too vertikaalne naerukorts suu kõrval. Alati teda pole ka, ma kahtlustan, et siin loeb kas mul õnnestub nägu öösel sealt kortsu magada või ei. Minu arust ei ole ka loogiline, et nägude tegemine peaks kortse tekitama, sest kortsud tekivad vananevast ja väsinud nahast ja eriti nahaaluste lihaste lõtvumisest. Kui pidevalt nägu väänata, on lihased töös ja toonuses ja hoiavad ka naha kenasti sirgena. Pakun, et hoopis need inimesed, kes ei suuda peeglisse kõiki emotsioone täistuuridel oma näkku väänata, võivad arvestada erinevate kortsude tekkimisega, kuna nad ei kasuta omi lihaseid. Aga see on ainult minu teooria.

Kolmas tegur naha säilimiseks, on minu arvates dekoratiivkosmeetika harv kasutamine. Kuna minu näo dekoreerimine seisneb pigem värvide maha võtmises kui lisamises, siis ma sellega eriti tegeleda pole viitsinud. Mul on probleem endale sobivate jumestuskreemide ja puudrite leidmine ja siis ma ei kasutagi neid. Probleem seisneb selles, et mul on palju tumedam näonahk kui eestlastel tavaliselt. Ka silmades ja huultel on värvi piisavalt. Televisioonis on mulle totaalne prosti meikapp tehtud, kuigi ma ütlesin talle, et ärgu selle põsepunaga vehkigu, aga meikar arvas, et tema teab paremini. Tühja ta teadis!

Kuna tollel Malluka meigiõhtul selgus, et silmade värvimiseks oleks ka puudrit vaja, et kogu värvindus lõpuks üle käia, siis käisin eile Viru keskuse keldris oma lemmikus kosmeetikapoes. Seal müüakse vene ja türgi kosmeetikat. Tavaliselt olen sealt huulepulkasid ostnud ja pole kordagi pettunud. Eile ostsin sealt puudri. Kõige tumedama. Tundub, et läks täppi ja ei paista ebaloomulik. Muideks, maksis 2.48. Kuid tollelt meigiürituselt sain teada, et puudrit pannakse näkku suure pintsliga. Pintslit otsisin kaupsist. Hull suur valik oli erinevate kujude, suuruste ja hindadega. Minu oma maksis 3.90, aga oleks mitmeid kordi kallimalt ka saanud. Kasutusjuhendis oli kirjas, et naturaalsetest karvadest. Kõlab kuidagi nilbelt, aga noh, las siis olla.

Nojah. Muidugi on mul vanus ikkagi näos näha. Silmade all näiteks. Nendega on mul ka eluaeg probleem olnud. Kahtlustan, et tänu kõrgetele põsesarnadele, sest mul on eluaeg tumedad silmaalused olnud ja mul pole magamise või tervisega probleeme. Nüüd on see nahk seal silmade all kuidagi nõmedalt lõdvaks muutunud.

Mis näo puhastamisesse puutub, siis suvalise seebi ja veega pesemine kärab küll. Kui mingi meik on näos, siis on mul mingi vene päritolu pesugeel. Kui tundub, et näonahk on kuidagi üldiselt nõmedaks muutunud, siis võtan kasutatud kohvipaksu ja hõõrun sellega natuke nägu, pärast pesen jaheda veega maha. Nahk jääb sile ja siidine. Pakun, et umbes sama mõnus nagu tolle mesoteraapiaga, mida Marina katsetas. Ainult et mingit jama naha alla ei süstitud.

