Alkohol ja vägivaldsed naised

Vedelesin eile terve õhtu diivanil ja vaatasin telkut. Modellide hooaeg hakkas ja laiskus ei lubanud millegi asjalikuga tegeleda. Isegi reklaamid vaatasin ära, ainult need jäid vaatamata, mille ajal köögis võikusid pidin tegema.

Vahepala. Mul saab järgmisel nädalal kuu aega suitsetamiseta oldud ja uuesti suitsetama hakkamine pole juba paar nädalat minu probleem. Isu suitsu järgi on täiesti kadunud. Minu hirm on hoopis koledasti paksuks minna. Eelmine kord, kui maha jätsin, õnnestus mul kuu ajaga umbes 10 kilo juurde võtta. Kaalusin täna ennast. No ütleme, et olen kilo juurde saanud. See ei tohiks väga näha olla. Kui vaid see hirmus tahtmine õhtu läbi võikusid teha (ja süüa) ära kaoks.

Kuid ma tahtsin hoopis alkoholist rääkida. Või õigemini nendest reklaamidest, mida telkus lastakse. Enamus inimesi reklaame ei vaata, aga alkoreklaamid on tavaliselt nagu väikesed toredad muinasjutud. Nii ka nüüd, kuid üllatuseks taipasin, et meil näidatakse selliseid alkoreklaame, kus naised annavad meestele sõna otseses mõttes piki nägemist: ühel korral jalaga ja teisel korral käega.

Jalaga näkku reklaam on iiri kreemiliköör Baileys’l. Otsisin seda täna juutuubist ja avastasin, et tegemist on 2013. aasta jõuludeks valminud filmikesega. Kuna selle originaalpikkus on 2:15, siis meil näidatakse väga nuditud varianti. Vaatasin seda eile telkust kaks korda ja sain aru, et toimub mingi balletitantsijate pidu ja kuna mehed on nõmedad, virutab üks naine mehele jalaga näkku ja läheb koos kahe sõbrantsiga edasi jooma, ise õndsalt teatades: “Veeda jõulud tüdrukutega!”

Väga jõuline äärmusfeministlik sõnum. Sel aastal esineb Bailey hoopis pehmema reklaamiga. Aga vaadake seda meil lastavat eelmise aasta reklaami, mille tegelikuks sisuks on lasteballett Pähklipureja. Väga tšill reklaam. Naised – veedame need jõulud koos ja meestele sõidame jalaga näkku. Või pigem siiski mitte.

Aga ma ei hakkaks tegema postitust ainult ühest viina ja vägivalla reklaamist. Teine oli veel. Rummi koolaga joote? Sellist jooki nagu Kapten Morgani rumm teate? Vot nemad näitavad telkus reklaami, kus naine lööb meest näkku. Käega. Ka nende reklaam on väike tore film, mis on meie telku jaoks väga kenasti lõigatud, kõik on mõistetav. Mehed tulevad jooma-sööma, aga raha neil pole. Omanik, kelleks on kena naine, esitab neile arve. Kapten arvab, et võib naisele mingi labasuse kõrva sosistada, aga naine lööb teda selle eest lahtise käega näkku. Nii hästi lööb, et mehel hambad lahti. Õnneks üks hammastest on kullast ja sobib ka arve maksmiseks. Reklaamlause eesti keeles: “Kapten Morgan, ela nagu kapten.”

Mida me sellest reklaamist õpime? Ikka seda, et kui mehel raha napib, aga ta on sulle võlgu, löö tal hambad kurku.

Vot selliseid toredaid reklaame näitavad meile erinevad alkoholimüüjad. Mul tekib ka mõnikord pisut napsisena tahtmine kakelda ja ma saan neist naistest täiesti aru. Tavaliselt ma otsin mingi hullu kapilaadse kriminaalivälimusega mehe ja küsin, kas ta tahab kakelda. Keegi ei julge😀 Aga ma pole üldse kindel, et sellist käitumist peaks reklaamima. Või peaks? Vastukaaluks kõigile noile suurtele tugevatele meestele, kes koduseinte vahel omi väikseid armsaid naisi peksavad. Äkki hakkavad kartma kui teada saavad, et on ohtlikke naisi ka.

Aga kui keegi tahab, siis mulle võib kinkida nii Bailey’t kui rummi😉

6 thoughts on “Alkohol ja vägivaldsed naised

  1. valkoinenvaris 5. detsember 2014, 15:58

    Ma ka enne ei teadnud, aga hiljuti lugesin kuskilt, et Soomes pidi olema juba probleen mehi peksvate naistega. Teoreetiliselt ju peaks meestel olema vähemalt nii palju jõudu, et hoida ärritunud naist kätest kinni, aga ei tea.

    Like

  2. Pets 5. detsember 2014, 16:25

    Selle peale läheks naine zoovoliniku juurde ja kaebaks, et mees on jõhker, kuna käte peal on sinised plekid. Ning langebki ülduse hukkamõist jõhkardist mehe peale, kes ei luba oma naisel ennast peksta.

    Like

  3. Manjana 5. detsember 2014, 16:43

    Jah, ma tean ka ühte eesti meest, kes rääkis, et tal oli kunagi vägivaldne naine, kes teda peksis. Ma täiesti usun, et ta ei löönud vastu ja nad läksid lahku. Normaalne inimene ei löö teist inimest, isegi vastu ei löö. Hoolimata kas ta on mees või naine. Peksmine on kuritegu. Aga kui lüüa veel ka endast nõrgemat, siis see on lihtsalt haige. Eks neid suuri tugevaid naisi ole ka ja nende kohta kehtib samuti reegel, et ei tohi teisi lüüa. Praegu jääb reklaamist mulje nagu võiks.

    Tüüpiline naisepeksja mees on oma naisest pailju suurem ja tavaliselt peksab selle pärast, et naine käib talle närvidele. Närvidele käib seepärast, et mees ise on psaiko, aga arvab, et naine on. Parim näide on Värnik: suur tugev ebapädeva enesehinnanguga naisepeksja psaiko.

    Like

  4. w 5. detsember 2014, 17:11

    Mh, ma kirjutasin pika kommentaari, küll kaalu teemal, a ma ei tea, kas ja kuhu see läks, igal juhul ei hakka kordama.

    Mis rummi puutub, siis peale musta Bacardi ei kõlba ju ükski juua.

    Morgani reklaam on üdini ebanormaalne, see ei ole cool out of the box lähenemine, vaid sotsiopaatiline anomaalia, sooküsimuste peale ma vilistan, aga ükski endast ja teistest lugupidav inimene (ega grupp) ei lähe ka tarbima hädavajadusest kaugel asuvat kaupa ja teenust kui tal (neil) selleks raha ei ole.
    Mina kedagi ei peksa, aga kui keegi mulle nt intressita laenu tagasi ei maksa ja urgu poeb või jama ajab, siis olen agressiivne küll, selleks on maksekäsu kiirmenetlused, kohtuotsus ja pall, mis sealt lisakuludega veerema läheb – mõnigi valiks selle asemel ühe kurkulöödud hamba kui see asjad lahendaks.

    Like

  5. Manjana 5. detsember 2014, 18:09

    Otsisin kaaluteemalist kommi, kuskil polnud, isegi prügikastis mitte😦

    aga ebanormaalne reklaam jah, et mismõttes ela nagu kapten? Et mine ja pidutse kuigi raha pole ja ürita maksta kuldhammastega v?

    ma pole vist kunagi ise rummi ostnud. kui keegi pakub mulle rummi koolaga, ma vastu ei vaidle. aga ma ei tea rummidest midagi🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

