Mittesuitsetaja rõõmud ja raskused

Tänaseks olen peaaegu kaks kuud suitsuta olnud ja arvan, et nii see ka jääb. Alatiseks. Kuna mul Jeesukesega igasugune side puudub, siis jõuludest pole mul midagi kirjutada ja seepärast kirjutan hoopis mittesuitsetaja toredast või ka koledast elust.

Kui sa oled kogu aeg suitsetanud ja järsku enam ei suitseta, siis mitte keegi ei saa aru, et sa ei suitseta. Sa pead neile seda ise ütlema. Ega ma ju ise ka kogu aeg ei jälgi mida keegi teeb või ei tee. Ma ei tormanud kõigile oma suurest saavutusest pasundama, aga kui mingi tuttav kutsus suitsetama või üritas mult suitsu või tuld laenata, siis ma ütlesin. Ja kõik tuttavad viimseni korraldasid mulle sel puhul piduliku austusavalduse. Nii, et kui mõnel inimesel on tunnustusest puudus, siis suitsetamise mahajätmist peavad kõik suitsetajad suureks saavutuseks. Mittesuitsetajad lihtsalt ei tea kui raske on sõltuvusest vabaneda. Kuid mu laps on küll väga õnnelik, et ma enam ei haise. Talle ma rääkisin mitu aastat, et suitsetamine on raske sõltuvushaigus, millest vabanemiseks olen ma liiga nõrk. Kuid selgus, et ma pole nõrk. Mitu mu tuttavat on tunnistanud, et nad arvasid, et ma hakkan kohe jälle uuesti tossama.

Erinevalt teistest mittesuitsetajatest ja värsketest loobujatest, ei häiri mind teiste suitsetamine mitte üks raas. Ma võin suitsuruumis aega veeta ilma, et mul ahvatlus tekiks. Mul on neist tossavatest inimestest ainult natuke kahju. Nagu nendest inimestest Nukuteatrietenduses. Suitsetaja paneb tavaliselt sigareti ette sellise näoga, nagu paneks sigaret hoopis tema endale taha. Enamus suitsetajatest ei naudi suitsetamist, vaid rahuldab vajadust. Vajadust, mida loomulikus olekus organismil pole. Ma jätsin suitsetamise, kuna see hävitas mind. Ma köhisin oma suitsetaja köha nagu mingi paadialune joodik. Kaks nädalat peale suitsetamise lõpetamist olin ma sellest nõmedast köhast vaba! Näppude kollane värvus kadus juba paari päevaga.

Suitsetajate kamin

Suitsetajate kamin

Kuid miks on mittesuitsetaja elu raske? Ma käin ühes kõrtsus, kus saab baariruumis kamina juures suitsetada. Ühtlasi on seal kamina juures ka muidu väga mõnus elavat tuld vaadata ja sõpradega lobiseda. Seal on baari ühed parimad istekohad. Juba siis kui ma suitsetasin, arvasid mingid suitsetavad inimesed, et need kohad on mõeldud ainult neile, kes parasjagu suitsevad ja sadasid ülbe lausega ligi, et anna oma mõnus koht mulle, ma tahan suitsetada. Kui ma olin suitsetaja, sain ma suitsu ette panna ja enda olemasolu õigustada. Nüüd olen ma reageerinud vastavalt tujule. Kui mul on hea tuju, siis luban sõltuvuses vaevleja vajadusi rahuldama, kui mul on halb tuju, teavitan teda võimalusest õues suitsetada nagu teised viisakad mujalistuvad sõltlased seda teevad. Õnneks ei käi ma kuskil tööl, kus mittesuitsetajad peavad kogu aeg tööd tegema, aga suitsetajad saavad pool tööajast maha suitseda.

Ma juba mainisin, et ma vabanesin nendest probleemidest, mis mind suitsetamise juures häirisid, aga ma sain ka tagasi asju, mida ma ei oodanud. Kõige omapärasem, et ma sain tagasi unenäod. Unenäod on mulle alati olulised olnud, sest nende kaudu saab teada, mida alateadvus mu elust arvab. Mõned aastad tagasi avastasin, et enamustel hommikutel ei mäleta ma enam mida öösel unes nägin. Olin enamvähem kindel, et midagi nägin, aga mida, ei teadnud. Nüüd suudan ma hommikul meelde tuletada isegi mitu öist unenägu, mitte vaid viimase. Ning nad on mul ka hiljem veel meeles. Varem unustasin ka need vähesed, mida hommikul suutsin mäletada, paari hetkega ära.  Muid mäluga seotud muutuseid ma viimastel kuudel märganud pole.

Lõhnatajuga oli mul ka siis hästi kui ma suitsetasin, kuid nüüd on tõesti väga hästi. Mitte just päris kogu aeg, aga enamuse ajast taban ma õhus lõhnu, mille kohta ei oska ma alati isegi öelda, kust nad pärinevad. Näiteks tänaval, kui inimene läheb mööda ja on juba päris kaugel, jõuab ta lõhn järsku minuni. Õnneks lõhnab enamus maailmast hästi. Ja mulle meeldib ka suitsetaja suitsulõhn. Miks see mind häirima peaks, ma ju ei vihka seda nõrka mineviku mina, kes ei suutnud sõltuvusest loobuda.

