Kuidas ilusaid siniseid silmi värvitakse

Kui mina veel kasinasti 20-aastane olin, valitses siinmail nõuka aeg ja igasuguste ilukaupadega oli kitsas käes. Ma mäletan, et mingisugune lauvärvide komplekt mul isegi oli, aga enamasti ma ei kasutanud seda. Ma töötasin Keilas kontoris, kus samas ruumis oli veel umbes viis samavana neiut. Minu mälu järgi värvis meil igapäevaselt silmi ja nägu ainult üks tüdruk. Peamine trikk tollel ajal oligi, et silmalaud värviti helesiniseks ja põsed heleroosaks. Võimalik, et ta kasutas mingeid kreeme ka, aga kuna minu arust suutis ta ennast ainult imelikuks värvida, ma asja vastu huvi ei tundnud. Tulemus oli umbes sarnane kõrvaloleva pildiga. Meie asutuse kunstnik oli väga temperamentne naine. Tema värvis end ka, aga veel mõned korrad tugevamate värvidega kui pildil. Põskede roosa värv oli ikka konkreetse piirjoonega ülejäänud näost tumedam.

Vahepeal on kosmeetikatööstus meeletu arengu sooritanud, kuid mind jättis see areng külmaks kuni eelmise sügiseni, mil ma enda jaoks näomaalimise võlud avastasin. Ma olen juba paar korda varem ka maininud kuidas ma Malluka meigiõhtult Sleek lauvärvid sain ja vaimustusse sattusin. Praeguseks on karbi kaas juba järgi andnud ja püsib tänu tukkteibile. Ja ma kasutasin neid värve ainult kord või paar nädalas kodus, ega tassinud karpi kuskile kaasa. Kuid ma proovisin sealt valikust kõiki värve ja sain palju targemaks.

Vanasti ma ei saanud aru kuidas on võimalik silmi nii värvida, et midagi ka näha jääks ja värv mitmeid tunde samasugusena peal püsiks. Siin on ainult kaks imelihtsat trikki. Lauvärvi alla pannakse kreem, mis värvi kenasti samasugusena hoiab. Kel suur tahtmine palju erinevaid tuube ja totsikuid omada läheb poodi ja ostab eyeshadow primeri. Mulle meeldib proovida ja leiutada. Minu Essence BB-kreem ajab asja ideaalselt ära. Mul on üks teine bb-kreem veel, see näiteks alusvärviks ei sobinud, aga näol näeb parem välja kui Essence oma.

Teine trikk on seotud värvimisega. Mina ei tea, miks lauvärvidega pannakse kaasa imelik tokk, mille otsas on natuke svammi. Selle imeliku vidinaga ei saa värvi normaalselt panna. Esiteks on tal kehv kuju ja kunagi ei tea kuhu ta täpi teha kavatseb. Teiseks ei jää sinna külge eriti värvi. Peale natuke aega enda närvi ajamist läksin lapse kirjutuslaua juurde ja otsisin alumisest sahtlist sobiva suurusega värvipintsli. Kui teil kodus guaššipintsleid ei ole, siis neid müüakse poes mitmeid kordi odavamalt kui meigipintsleid ja töötavad sama hästi. Ja üksikema ei pea pintsli pärast vorsti ostmisest loobuma. Pintsli sisse mahub täpselt õige kogus värvipulbrit ja enne uue värviga alustamist saab selle laua serva vastu kergelt eelmisest värvist tühjendada.

Ja võibki oma loomingulisusele vabad käed anda. Alguses sain ma mõnel korral ikka liiga ägedate tulemustega maha. Ei tasu mind kiirustada, siis tuleb liiga hull. Ühel korral proovisin korraga päris mitut erinevat värvi ja silmade juures kippus juba ruumi väheks jääma, et kogu kunstiteos ära mahutada. Läksin välja ja küsisin ühe oma meessoost tuttava käest:

“Näe, ma värvisin silmi?”

Tema vaatab mu silmi ja ei ütle midagi.

“Noh, mida sa arvad? Ma värvisin silmi,” täpsustan oma küsimust.

“Mm. Sa oled ilma ka ilus,” teatab sõber ettevaatlikult ja teeb teist juttu.

Noh, okei, juu ma siis sattusin hoogu. Hea vähemalt et ma ilma värvita ka ilus olen😀

Kuid ega ma ikka oma teismeliseaja ehk siis kaheksakümnendate põnevatest maalingutest mööda ei saa. Mul on nüüd ägedate värvidega komplekti vaja. Sellist kus rohelised-sinised-kollased-roosad korralikult sillerdavad. Tänapäeval on kaks täiesti vastandlikku moodi. Üks neist on koleigav ja kutsutakse inglise keeles “naked”, mis tähendab alasti. Selles on lauvärvid erinevates pruunides toonides. Ehk sul on võimalus teha endale meikkapp, mis paistab välja nagu sa poleks ammu süüa ja magada saanud. Ma olen sel nädalal mingi külmetushaigusega maadelnud, mul on sellised silmaümbrused juba ilma värvimatagi.

Ärge uskuge neid lollakaid artikeid, kus kirjutatakse, et kui sa eriti osav silmade värvimises pole, hoia end sillerdavatest toonidest eemal. Lollus! Pärlmuttersinisega on kohe näha kui midagi valesti läks ja saab uuesti teha, pruunidega määrid neid tund aega ja ikka pole midagi aru saada. Tõeline ajaraisk! Ja kui ei ole parasjagu sillerdavat tuju võib laud ka lihtsalt valgeks värvida. Valge on värv, mida mina alati vajan. Valgega saab teha silma ja kulmude sisenurgad. Pärast nende värvimist võid end maani täis juua, aga ikka paistavad silmad täiesti kained ja kaunid. Ja kui alkot ei tarbi näed lihtsalt imekaunis välja.

Muideks – selliseid värve ja aluskreemi mul pole millega saaks sellise värvide pillerkaare silmadele pikemaks ajaks püsima nagu sel pildil. Ahjaa, püsimiseks oli kolmas trikk veel – peale silmalaugude maalimist tuleb kogu värk ära puuderdada. Ja peale puuderdamist värvitakse ära ripsmed.

Aga kuidas Teie silmade värvimisesse suhtute? Kas mul on oma paari kuu kogemusega midagi olulist kahe silma vahele jäänud?

Siin videos räägitakse 14 minutit järjest millised lauvärvi alusvärvid on head ja millised halvad.

