Kõrtsus joomine annab uusi teadmiseid

Käisin täna öösel vanalinnas. Noh mul oli plaanis mõned õlled tarbida ja teha midagi planeerimatut. Sõbrants pidi ka tulema, aga temaga ma kokku ei saanudki. Ta helistas mulle nelja ajal, kui ma olin jõudnud juba oma voodisse mõnusassi kerra kerida.

Mulle meeldib inimesi jälgida ja üritada paika panna milline on üldine valitsev meeleolu. Eile oli kuidagi uimane olemine. Kelmis oli viimane üritus, aga isegi see tundus uimane, kuigi rahvast oli liigagi palju. Ma jõudsin siis kui bänd oli lõpetanud ja inimesed lõid DJ järgi tantsu. Uniselt, igavalt. Vot eelmine laupa oli väga tantsuline õhustik.

Kuid kuna ma tantsu lüüa ei soovinud, kasutasin aega inimestega vestlemiseks. Kui nüüd järgi mõelda, siis kõik need inimesed olid meessoost ja täiesti erinevad.

Kuid ma tahtsin hoopis kirjutada, mida Märt rääkis. Ma Märti tean vist umbes aasta või rohkem. Ta on häääästi tagasihoidlik. Enamasti. Kuid kuna me teame juba nii pikalt, siis umbes viimase poole aasta jooksul on ta osutunud suhtlejaks. Pidevalt tõusvas joones. Mul on mõnede inimeste nimede meeldejätmisega probleeme, tema oma on alati kenasti meeles olnud. Kuid ega inimesed ju ei kasuta suvalises suhtlemises eriti tihti teineteise nime. Noh ja nii eile Märt küsiski, pisike piinlikkushelk silmis, et kuidas mu nimi on. Küsis näoga, mis eeldab, et inimene võib sellise küsimuse peale solvuda. Ma küll ei solvunud.

“Kuid mida su nimi tähendab?” küsis ta.

“Rahvaluulest mingi sirje-lind,” teadsin ma. (Manjana on hispaania keeles homme, aga see on mu netinimi. Päriselus olen Sirje)

“Arva ära mida mu nimi tähendab?”

“Piiblist äkki, kuskilt sealt kust martinid ja mardid tulevad?”

Noh ja siis ta seletas täpsemalt, et see tuleb sõjajumal Marsist, aga tema pole üldse sõjakas. Ja siis võttis ta välja oma telefoni ning tegi otsingu. Ja sai mu nime kohta hoopis täpsemalt teada, kui mina teadsin. Täna otsisin selle nimede seletamise koha ülesse. Sealne seletus klapib minu teadmistega, aga täiendustega.

According to popular etymology, the name was suggested by Julius Mägiste in the 1920s and comes from the word sinisirje meaning “blue-feathered”. This was a word associated with an an attribute of a magical bird in the Kalevipoeg, an epic poem by Friedrich Reinhold Kreutzwald which is widely held to be the Estonian national Epic. It may also be linked to to the word sirjelind, a dialect word meaning “bluebird” found in folk songs. (http://www.behindthename.com/submit/name/sirje)

Mulle sobib küll sinilind olla. Väga nurr, ma arvan.

Vaadake ka kust teie nimi pärineb.

Kunagi suvel pildistatud konnake

Kunagi suvel pildistatud konnake

