Suitsuvabad koolilapsed ja alkovabad lasteaialapsed

Täna läks mul juba hommikul vara uni ära. Vara on seitse. Kaheksa ajal ajasin end voodist välja, sest siis oli kindel, et ma enam magama ei jää. Loomulikult veedan nüüd aega arvutis, isegi tööd olen paar tundi teinud. Taustaks mängib kuku-raadio, mis laseb pidevalt uudiseid ja täna olen ma juba mitu korda kuulnud uudist, kuidas lõppes suitsuvaba klassi võistlus. Kõik alustajad loomulikult ei lõpetanud, aga optimistik uudistelugeja teatab iga kord, et tegelikult on meil suitsudest vabanenud rohkem lapsi kui eelmisel aastal. Minu arust on see kõige lollim kampaania üldse, mida oleks võimalik välja mõelda.

Lugege ise ka seda uudist: Lõviosa koolilastest suutis suitsupriiks jääda. Minu arvates see mõjub nagu reklaam suitsetamisele. Kui ma loen, et suitsuvaba auhinna saab kuues klass, siis see kõlab nagu oleks tegemist mingite kummalistega, kes millegipärast ei suitsetagi. Nagu kõik ülejäänud kuuendikud pahviksid normaalselt, aga näed, Kajamaa kooli kuuenda klassi lapsevanematel pole piisavalt raha, et oma lastele suitsu osta. Arusaadav ju ka, suitsuaktsiis on juba mitu aastat järjest tõusnud ja suits muutub vaikselt luksuskaubaks. Kui sa tahad teada kellel on pappi, siis neil kindlasti on, kes suitsu teevad, sest see on ikka päris kallis lõbu. Mul on häbi oma kodurajooni esindaja ehk Türi neljanda klassi pärast, vanasti elasid Türil ikka maksuvõimelised inimesed!

Tegelikult oleks aus ka ära märkida, et kelle poolt on auhinnad ja mida antakse. Võitjale võiks kinkida kuuba sigareid või veel nätsutamata mokatubakat.

Need õpilased, kes veel päris vabaneda pole suutnud, võiksid väikese abivahendina saada kanepit või e-sigareid.

Ja üldse – miks meil alkovabade klasside võistlust pole välja kuulutatud? Ma tean küll miks – meil lihtsalt pole sellised klasse. Kõik joovad nagu loomad. Aga korraldagu siis alkovaba lastaiarühma võistlus. Lasteaias veedavad lapsed ju enamuse oma vabast ajast, neil saab silma peal hoida, et keegi vaikselt nurga taha pudelit kummutama ei kaoks. Koolis on laste jälgimine hoopis keerulisem. Pealegi on meil olemas oma alkoholitööstus. Mis mõtet on tubakat reklaamida, kui Eestis juba ammu oma tubakatööstus likvideeriti?

Kui mina veel koolis käisin, siis põhikoolis ei suitsetatud, joodi ikka.

5 thoughts on “Suitsuvabad koolilapsed ja alkovabad lasteaialapsed

  1. vanaiinlane 4. mai 2015, 15:39

    Kust lapsed tulevad?
    Kui kott seljas, siis koolist
    Kui suits ees, siis kodunt/kodust/kodutu…

    See oli seni, kuni eelmisel sajandil kuni leiutati TURUNDUS.
    Siis avastati, et lapsed ongi vastuvõtlikumad pakkumistele.
    Muidugi on lapsed lollimad ja vastuvõtlikumad TURUNDUSELE,
    aga lapsukeste ärakasutamine müügi eesmärgil on küsitav.

    Loomulikult ei tule suitsetav laps kodust/kodunt/lastetoast.
    Ta tuleb tegelikult juba LASTEAIAST ja saab innustust KOOLIST,
    sest “kasvatajad” suitsetavd nagu korstnad ja lapsed märkavad.

    Suitsetamine ei ole midagi erilist iseenesest.
    Tossamine väljakutsuvalt puhudes on naeruväärne.
    Rõhul vaikselt tegemine on aga kuritegelik ja väärib bood’

    Ehk küsimuse juurde tagasi.
    Kust siis lapsed tulevad?
    Suitsust seksi järel😀
    VANA oma turundus?
    Õige!

    Like

  2. Manjana 4. mai 2015, 18:59

    Ma suitsetasin terve igaviku, aga rõngaid puhuma ei õppinudki. ega ma ullusti seda puhumist ei õppinud ka, aga oleks ikka võinud osata, nii paljud oskavad.

    Like

  3. Hundi ulg 5. mai 2015, 06:21

    Ma saan aru, et tegemist on õilsa eesmärgiga. Minu viga, et ma pole viitsinud asjasse süveneda, kuid esimest korda sellest lugedes tundus ka minule see pisut veider. Kas võistlus selles, milline klassipere oskab tervikuna suitsetamisega mitte vahele jääda? Aga üldiselt on minust inetu eesmärgistatud ürituse üle ilkuda.

    Like

    • Manjana 5. mai 2015, 11:53

      See üritus on mitu aastat olnud ja mind on kogu aeg häirinud. Võimalik, et blogisse imeliku teksti sirgeldamise asemel oleks aus olnud oma arvamus konkreetses sõnastuses kuskil ajalehes välja tuua, aga mu arust tuleb viga laita kui viga näkku karjub. Inimesed, kes erinevaid projekte välja mõtlevad, ei pruugi asja laiemalt näha ja mõista, et aastast aastasse rääkida neljanda klassi õpilastest, kes on või pole suitsetamisega vahele jäänud, on narr ja propageerib laste suitsetamist.

      Like

  4. Kati 5. mai 2015, 18:30

    Täiesti nõus, täiesti kohatu projekt/kampaania. Ei ole sõnu.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

