Muusikamaitsest ja muusikateraapiast

Ma pole blogis vist kunagi eriti muusikast kirjutanud. Arvatavasti rohkem kui täna ei kirjuta ka. Kuid täna ma tahtsin kirjutada lauljast/bändist, keda ma kasutan teraapilistel eesmärkidel. Ma ei ole kunagi väga aktiivne melomaan olnud, kuid juba noorena kasutasin erinevate tujude muutmiseks muusikat.

Teismelisena aitas halva tuju korral heavy metal. Juu siis noorena tundsin end paremini kurjana ja halb tuju oli pigem jõuetus. Metal teeb pisut agressiivseks. Mind teeb. Umbes kahekümnendates avastasin, et parim tujutõstmismuusika on UB40, muu reggae sobis ka. Päris mitu aastakümmet sobis. Reggae on nii päikseline, et peaks enamusel inimestel tuju tõstma. Päikeseliseks. Ma arvan.

Kui ma nüüd tagasi vaatan, siis neil aegadel, kui ma ilmselt kõige rohkem oleks tujude korrektsiooni vajanud, ma muusikat ei kasutanud. Mu kolmekümnendatest ei meenu mingeid erilisi bände või lauljaid. Ehk teisisõnu  – 21. sajandi esikümne musa on minust mööda mänginud. Mul oli palju muud teha. Muusikavabalt.

Eelmisel aastal leidsin uue teraapiabändi. Selle nimi on Aventura ja laulab Romeo Santos. Eestis sellel kuulajaid leidub, kuigi horde nad ei moodusta. See muusika on umbes nagu venetsueela seep, laulutekstid on eranditult armastusest. Ilmselt võib leida ka suurte karjadena eestlasi, kes seda muusikat üldse kuulata ei suuda. Mul on kõrvaltoas ka üks selline. Kuid mulle meeldib. Ta tekitab minus mõnusa romantilise mugava sooja tunde. Kuulake, kui julgete:

Ma igaks juhuks mainin, et ma ei vaata telekast mingeid armastuse seepe ja see Aventura pole ainus muusika, mida ma kuulan.

PS! Ei tea, kas peaks oma blogi nüüd ametlikult Armastuse Järgi Õhkamise blogiks nimetama😀

6 thoughts on “Muusikamaitsest ja muusikateraapiast

  1. Hundi ulg 26. mai 2015, 08:22

    Julgesin kuulata. Mnjah…🙂

    Like

  2. Manjana 26. mai 2015, 09:16

    Autasuks kõigile, kes julgevad Aventurat kuulata, aga see neile ei meeldinud, pakun ühe MGMT laulu, mis mulle ka hullusti meeldib, mis võib kogemata nutma ajada, aga mis ilmselt meeldib kõigile neile, kellele Aventura ei meeldinud:

    Like

  3. ritsik 26. mai 2015, 11:01

    Mulle meeldisid mõlemad lood.
    Romero lugu sobib hästi salsaks ja salsa-samba jne tantsimine on minu jaoks maailma parim hea tuju loomise vahend. Hakkasin kohe oma kunagisi bailatino trenne igatsema.
    Teine lugu on hea unistamiseks, aga video tekitas ebameeldiva tunde.

    Like

  4. Marta 26. mai 2015, 14:00

    Hahaha, see oleks nüüd küll ups olnud, kui keegi sind kogemata seebikate vaatamises oleks kahtlustanud… a lugudest, mõlemad täiesti mitte minu maitse… ma hetkel koristan, kõlaris röögib Sixx A.M.
    – Do you wanna see the stars before they fall?

    Like

  5. Marta 26. mai 2015, 14:02

    vale lugu, koristamiseks ei sobi… aga muidu absoluutselt suurepärane, nagu pea kõik, mis Sixx A.M. teeb…

    Like

  6. Manjana 26. mai 2015, 14:57

    Ma eriti klassikalist rokki ei kuulagi. Pigem siis juba räppi või hipphoppi.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

