Mõttejõud

Ma tean juba ammu, et mõtlemisvõime on üks tugevamaid ja põnevamaid oskuseid, mis on inimesele antud. Iseasi kuidas ta seda oskust kasutab. Koolis õpetatakse mõtlemisvõime ratsionaalset kasutamist koostöös mäluga. Kuna inimene on laisk ja juba Toots tegi vaid pool koolitööd, siis paljudele meeldib mõelda, et näiteks matemaatika teemal nemad mõelda ei oska. Algab mäng, kus mõtlemisega keeldutakse oma mõtlemisvõime täielikust kasutamisest. Kuid kooliainete omandamine ja mõistmine on vaid eriti pisike osa, mida inimene mõtlemisvõimega teha saab.

Enda rumalaks või targaks mõtlemine on hoopis varjatum tegevus, mida kõik pidevalt teevad, ise seda endale tunnistamata. Kuidas inimesed end ise õnnetuks, vaeseks, koledaks, vanaks, haigeks ja milleks iganes veel mõtlevad, on samuti väga levinud praktika.

Kas teie teate, millest te oma ärkveloleku ajal mõtlete? Ma õppisin omi mõtteid jälgima siis, kui mu laps oli beebi. Nimelt olin ma veendunud, et ta loeb mu mõtteid. Ma tegin isegi katseid, et seda kontrollida. Kõige lihtsam katse oli siis kui ta oli juba nii suur, et sai sõnadest aru. Ma andsin talle sõnadega ühe käskluse, aga mõttes teise ja ta täitis kahtlematult käsu, mille ma mõttes andsin, sest ma tahtsin nii. Võimalik, et seda on võimalik ratsionaalselt põhjendada, aga ma olen täiesti kindel, et vähemalt kolm esimest eluaastat luges ta mu mõtteid. Noh ja kuna ma ei tahtnud, et mu laps peaks lugema mingit saasta, siis kontrollisin pidevalt üle, mida ma mõtlen. Ja lõpetasin poole sõna pealt need mõtted, mis minu arvates polnud lapsele sobilikud. See jutt võib tunduda imelik, aga igatahes on selline harjutus praktiliselt kasulik, kuna inimese mõtetel on inimesele endale suur mõju. Ja mitte ainult.

Kuna ma paar päeva tagasi vestlesin ühe tuttavaga mõtlemise teemadel, siis sain ma temalt uue idee, mida peaks tähele panema. Mõtetel on võime täide minna. Kui endale pidevalt sisendada, et ma ei saa millegagi hakkama, siis ei saagi. Kuid kui endale mõelda piisavalt reaalsed eesmärgid, mis sa tahad, et sinuga juhtuks, siis need asjad juhtuvadki. Juhtuvad ise. Rumal inimene mõtleb endale tulevikku negatiivseid asju. Unistamine on teine asi. Suht mõtetu on unistada, et tahaksin endale punast Ferrarit, kui selle saamine on parasjagu nii ebareaalne, et sa ise ka oma unistusse ei usu. Või unistada millestki, mida sa ainult oma laiskuse või arguse tõttu ei tee ja ei saa.

Tegelikult võib selle Ferrari peale mõelda ja sulle pakutakse punase autokese saamisvõimalus, aga sellega kaasneb kole armukade itaalia mees, keda sa üldse ei taha. Nagu mul juhtus😀

Ja miks ma täna selle segase teema siia kirja panin? (Kohe läheb veel segasemaks). Sest mul just täitus pisike materiaalne mõte, et mulle tõestada, kuidas mõttejõud töötab. Ma läksin poodi ja enne seda mõtlesin, et tahan osta tomateid, aga ma ei taha, et need oleksid jälle liiga kallid ja halva maitsega. Noh ja Maximas oli allahinnatud letis tomatid müügis 35 senti kilo. Täiesti korralikud pisikesed tomatid, täpselt sellised nagu mulle maitsevad. Täiesti uskumatu hind!

Kuid oma mõtete kontrolliga tegin kindlaks, et mulle meeldib kõige rohkem lähiminevikule mõelda ja häid ja halvemaid asju aina uuesti läbi kedrata. Aga peaks hoopis mõtlema, mida ma tahaks, et homme ja järgmisel nädalal juhtuks. Ma mõtlen liiga vähe tulevikust ja kuigi ma olen juba suur inimene, ei tea ma isegi täpselt, mida ma tahan. Peaks oma tõelised soovid välja mõtlema.

tomat

