Nõrgemate peksmisest

Lugesin Eveliisi juttu vägivallast ja mulle meenus, et ma olin jaaniöösel vägivalla tunnistajaks. Mäletan ka lapsepõlvest alkohoolikutest sugulasi, aga nemad ei olnud vägivaldsed, vaid lõbusad. Mu vanaisa oli kaine peaga vaikne eesti mees, aga purjus peaga laulis toredaid lorilaule ja mängis minuga palli ja muid mänge. Suures aias ärapeidetud pudeli otsimise mäng oli eriti lõbus. Vanaema peitis, meie vanaisaga otsisime. Kaine vanaema oli kuri ja riidles, aga keegi ei kakelnud.

Aga jaaniööl kõndisime kaheteist paiku sõbrantsiga Kalevi staadionilt läbi vanalinna Patarei vangla poole. Rahvast tänavatel isegi oli, mitte küll palju, aga Bermuuda kolmnurgas oli tavaline kesknädalane sebimine. Kuid seal oli rahulik. Raekoja platsist läheb Pikale pisike Voorimehe tänav. Mina ei pannud kohe tähele, aga sõbrants hakkas äkki värisema ja mainis midagi, et kaklevad ja läheme mujalt. Siis nägin mina ka, et keegi suur mees heledates riietes peksab põlvega näkku mingit kössis pisikest meest. Kõrval seisis naine, meist mingi 10 meetrit edasi.

Kui mina näen kaklust, tekib mul kohe adrekas ja ma tahan sekkuda. Ma olin täiesti kaine ja seepärast üritasin sõnadega selgitada, et ei tohi teist inimest lüüa. Pisike mees kiunus suht haledalt vene keeles, et ärgu peksku teda ja hoidis end küürus, et nägu ja kõhtu löökide eest kaitsta, ega avaldanud mingit vastupanu. Ma arvasin, et peksja mees on ka venelane ja üritasin talle vene keeles seletada, et ei tohi teisi inimesi peksta, aga ta ei teinud väljagi. Lubasin politseid kutsuda ja midagi ma karjusin veel. Ma teda eemale poleks tirida jõudnud, ta oli ikka mingi kahe-meetrine ja tugeva kehaehitusega. Mitte paks, aga tugev. Aga tal oli müts peas. Ma võtsin ta mütsist kinni ja tõmbasin selle ära. Siis mul korraks käis nõks läbi, et mõni mees võib sellise nalja peale äkki mulle ka kallale tulla. Aga ta ei tulnud. Mainis eesti keeles, et “kuradi narkar lõi ligi” või midagi sarnast. Eestlane. Umbes 30-aastane.

“Ei tohi endast väiksemaid lüüa,” hüüdsin ma nüüd juba eesti keeles. Ta lõdvendas korraks haaret ja pisike mees sai jooksu.

“Miks sa teda peksid?” küsisin mina ja andsin suurele mehele kootud heleda mütsi tagasi. Ta ei vastanud midagi. Ta tüdruksõber seisis lihtsalt niisama sõnatult seal kõrval. Minuarust oli tüdruk hirmunud, aga nad kumbki ei vastanud, et mida see pisike mees neile tegi, et teda peksta oli vaja.

“Endast väiksemaid ei tohi lüüa!” teatasin ma veel lõpetuseks kurja õpetaja häälega ja me läksime sõbrantsiga minema.

Ma olin suht veendunud, et see mees oli lihtsalt mingi vägivaldne tolgus, kellele polegi mingit erilist põhjust vaja, et ta endast nõrgemaid jõhkralt peksma hakkaks. Tema tüdruku silmad rääkisid sõnatult sama juttu. Ma ei kutsunudki politseid. Mu sõbrants oli ka hullusti hirmunud. Ma olin enda üle uhke.

6 thoughts on “Nõrgemate peksmisest

  1. Crick 25. juuni 2015, 17:18

    Vedas Sul. Ma tean isiklikult juhtumeid kus vahele läinud naisterahvas on ka hoobi saanud. Teinekord ei vaata adrenaliini täis inimene kes see torkima veel tuleb ja reageerib kohe löögiga enesekaitse instinktist.

    Like

    • Manjana 25. juuni 2015, 17:22

      Kuna ma olen pidevalt nii teinud ja kunagi pole peksa saanud, siis ma ei oska karta.

      Like

  2. Eveliis 25. juuni 2015, 17:49

    Uskumatult julge sinust:)

    Like

  3. Kairi 25. juuni 2015, 22:31

    Julge samm!

    Like

  4. vanaiinlane 27. juuni 2015, 17:11

    Ei noh, eks seda oligi aimata, et sul on must vöö… silmavaates.
    Mis värvi vöö sul tegelikult on, saaks teada su pluusenööpe avades,
    aga seda riski vist kohalikud küll ei viitsi… lootus jääb põgenikele.

    Eks see tõmme vägivalla poole ongi kahetine nähtus (ambivalentne peenemalt):
    ühed tahavad pidevalt kellegile peksa anda ja teised on kohe vahele segamas:D
    Mõlemad on tegelikult vägivallasõltlased, ainult rollid erinevad.
    Vägivald viitab hoolivusele, armastusele…
    Vene värk, Kreeka muidugi hetkel…
    Lõunaosariigid Eestis…
    Pärnu…

    Like

  5. äärelinna rohutirts 28. juuni 2015, 00:02

    Mis iganes—sa olid väga tubli.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

