Soolane ja magus kohupiimakook

Ma ostsin rohkem kui nädal tagasi Prismast liivataigna. Mittekülmutatud. Seisis jupp aega külmikus ja ootas millal laps koju tuleb, aga last ei tulnud ja mul tuli endal kolesuur koogiisu. Tegelikult on täiesti normaalne ainult endale kooki küpsetada, onju? Võtsin taignast kolmandiku ja surusin selle koogivormi põhja. Eelnevalt olin juba tükeldanud kuivatatud aprikoosid ja neid koos rosinatega natuke aega keetnud. Tegelikult pidi neid vist hoopis mõned tunnid leotama, aga mul tuli kole kiire koogiisu.

Mul oli külmikus igasuguseid häid asju. Näiteks maitsestamata Creme Bonjouri ja rohelises neljakandises pakendis ricotta kohupiima. Kohupiima panin terve paki, toorjuustu pool karpi. Lsasin 2 muna, suhkrut, vaniljet, rosinad ja aprikoositükid, segasin ilusti ära ja kallasin koogivormi liivataignale. Ja ahju. Üle poole tunni passis ta seal küll, aga tulemus oli ka imehea. Ma sõin selle üksi ära. Terve koogi. Kahe päevaga.

Magus kohupiimakook

Magus kohupiimakook

Kuid pühapäeval tuli laps koju ja liivataigna jäägid ootasid ikka veel külmikus. Kuna ma olin juba magusat kohupiimakooki söönud, tekkis plaan soolane variant teha. Kuidas saab magusa koogi asemel soolase? Lihtne – suhkru asemel tuleb panna soola.

Alustasin jälle taignakorra vormipõhja poksimisega. Rusikatega on seda kõige mugavam teha. Pealiskorraks segasin alguses samu asju: creme bonjour, pakk ricotta kohupiima, 2 muna. Rosinate asemele panin ühe tomati, ühe valge paprika ja krabipulki umbes 7. Maitseainetena kasutasin väheke soola, palju pitsamaitseainet, majoraani, punet ja musta pipart. Segasin kõik ilusti kokku ja valasin koogivormi. Ahi tegi küll mingeid trikke ja lülitas end pidevalt välja, aga kui mu soolane kohupiimakook lõpuks valmis sai oli see ülihea – njämm-njämm. Ja kindlasti mitte nii paksukstegev kui suhkru ja rosinatega versioon.

Pool soolast kooki ja minu silikoonist koogiküpsetamisvorm

Pool soolast kooki ja minu silikoonist koogiküpsetamisvorm

Aga mu teismeline keeldus seda soolast kooki isegi maitsmast ja väitis, et kook näeb mittesöödav välja. Kohupiimakoogid näevadki sellised välja, ma pole neid küll varem ise teinud, aga näinud olen. Ma ei saa aru kuidas saab nii olla, et mina söön kõiki asju, ega pirtsuta enne kui maitsnud olen. Aga laps on mul pisikesest peale üks pirtsutis olnud. Ma ei mäleta kui vanalt see algas, igatahes enne kooli. Ta lihtsalt keeldub söömast asju, mida ta varem pole saanud ja mis tema hinnangul näevad söödamatud välja. Pluss veel hulk asju, mida ta on maitsnud ja söödamatute asjade nimekirja kandnud. Kohutav! Ma ei hakka ju kohupiimakoogile mingit kaunistust peale tegema, et ta seda sööks? Ilusti serveerituna on mul talle igasuguseid asju sisse sööta õnnestunud.

Oeh, ema ja kokatädi ühes isikus on ikka raske olla. Või ma olen liiga laisk? Ma ei viitsi blogi jaoks päris fotokaga pilte ka teha, vaid kasutan telefoni. Päris fotokaga oleks ma sellest koogist siukse foto teinud, et teil oleks ilast klaviatuurile loik tilkunud. Nüüd te arvategi, et mu koogid on koledad. Niuks-niuks!

6 thoughts on “Soolane ja magus kohupiimakook

  1. Piret 1. juuli 2015, 21:45

    Väga ahvatlev paistab? Mis kuumusel see asjandus küpses ja eitea kas lehttaignal saaks ka teha? (mul nimelt see pikemat aega külmikus)

    Like

  2. Manjana 1. juuli 2015, 22:06

    ohh, lehttaignaga saab kõike teha. ma olen isegi tavalist pitsat teinud.
    ma ahju kuumust ei tea, gaasiaahi, vanaaegne, ilma kraadiklaasita. ma lõhna ja katsumise järgi teen.

    Like

  3. vanaiinlane 1. juuli 2015, 23:37

    Inimene, kes ostab poest liivataigna, ei ole normaalne.

    Like

    • Manjana 2. juuli 2015, 02:01

      su negatiivse alatooniga hästi mõeldud hinnangud hakkavad vaikselt häirivaks muutuma. mulle on võimalik meeldida otsekohese kiitmisega, juhul kui sa üritad meeldida. see vanakooli flirt psühhoterrori stiilis mulle ei meeldi.

      Like

  4. vanaiinlane 3. juuli 2015, 19:01

    Inimene, kes ostab poest liivataigna, on omamoodi lõhnav.
    Kõik se küpsetiste lõhn tuleb kodust, eriti villaste riietega, kaasa.
    Ja see on jube visiitkaart, kui sa just ei ole selleks ammu valmistunud.
    Kas see läheb läbi?

    Like

    • Manjana 4. juuli 2015, 12:43

      no see oli siuke ei liha ega kala.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

