Millise panniga teie süüa teete?

Ma käisin veel koolis, kui Eestimaad tabas läbimurre pannimaailmas – müügile tulid teflon-pannid. Teflon on küll firma brändi nimi, aga sai spetsiaalse kattega kaetud toidunõude märksõnaks. Lisaks tuli kasutusele ka väljend “teflonmees”, mis tähistas meest, kellele mingid hurjutamised ega alandamised ei mõjunud ja mööda külge maha jooksid. Just nagu neile moodsatele pannidele ka ilma rasvaineta praadimisel midagi külge ei jäänud.

siltAegade jooksul selgus, et teflonpann polegi igavene, et see kiht võib, hoolimata õrnast puulabidakesega tupsutamisest, maha kuluda ja siis võtab pann kenasti kõike külge ja ega teflonitükidki tervisele turgutavalt mõju. Kapitalistlik tarbijaühiskond nõudis uusi oste. Vanaaegseid rauast panne, millele midagi pole peale kleebitud ja kasutasid nii kaua kuni pann ära kaob, enam poes ei müüdud. Erinevad tootjad leiutasid lisaks teflonkattele aina põnevamaid pannide funktsioone, mis  praadijatele muljet pidid avaldama. Mu viimasel pannil oli põhjas kaval punane ring, mille imefunktsiooni ma enam ei mäleta. Päris hea pann on, kolm aastat teenis mind, kuni ma ta eelmisel kuul kogemata tühjana tunniks ajaks tulele unustasin. Väga hea pann – ainult üks nurk, mis sai kõige rohkem kuuma, võtab nüüd kõiki asju külge, enamus pannist funkab normaalselt. Aga mu teismeline teatas, et tema sureb nüüd kindlasti nälga, sest tema ei saa sellise panniga pelmeene teha, et ma ostku silmapilkselt uus pann. Ma ütlesin talle kohe julgelt vastu, et ei osta ma mingit uut panni ja läksin poodi panne vaatama. Unistasin pannist, millel poleks teflonit.

Selveris on pidevalt mingid soodusmüügid. Nagu tellitult, müüdi seal täna lisaks soodsale juuksevärvile ka panne. Selliseid itaalias toodetuid, nagu kõrvaloleval pildil näeb – keraamilised. Tundus, et täpselt nagu ma unistasin – ilma teflonita, aga saab ka rasvata praadida. Tavaline hind 24.90, praegu 15 eurot keskmise suurusega (24 sm) panni eest. Suurem ja väiksem olid ka.

Tõin panni koju ja esimese asjana tegin endale lõunaks praemuna. Teate kui hea pann! Miks pannid peaksid üldse musta värvi olema, musta pealt ei paista ju mustus ja toiduained korralikult välja? Nüüd ma vaatasin mõnuga, kuidas õli on roheka varjundiga ja kuidas pool pipart läks munast mööda. Ja praadis nigu Miška! Teflonpanniga ei tahtnud toit alati pruunikat varjundit juurde võtta, sellega võttis täpselt õige õrnalt beežika värvuse.

Uus ja vana

Uus ja vana

Siin on mu kaks panni ja tänane õhtusöök. Uuel pannil praadisin sellerit ja porrut, vasakpoolsel on teriyaki kana, mu viimase aja lemmik. Ja lõppu üks eripopp lähivõte uuest pannist ja söögist.

Millise panniga Teie süüa teete ja kas olete seda valget proovinud? Kas ta on ikka vastupidav või paari kuu pärast koorub kogu keraamika maha hoolimata sildist, et on 5 aastat garantiid (jessas, kas ma pean nüüd ostutšeki ja pakendi alles hoidma)?

toit

29 thoughts on “Millise panniga teie süüa teete?

  1. Jane 6. juuli 2015, 19:38

    Mul on 3 panni. Üks on Tefali vokipann (selle punase ringiga), mida kasutan tegelikult kõigeks, peale pannkookide ja kotletide praadimise. Siis on üks paksu põhjaga teflonpann, mis on juba 6 aastat vana, aga siiamaani väga hästi töötab, eriti hea pannkookide ja liha tegemiseks. Üks õhuke suurem teflonpann on ka, mis on kusagil 4 aastat vana. Kõik toimivad ja teflon on vanematelt pannidelt natu-natukene ainult maha kulunud. Aga sinu ilus valge Delimano ajas mulle nüüd hea hinna ja välimuse tõttu uue panni isu peale küll🙂

    Like

  2. Manjana 6. juuli 2015, 19:42

    Ma vokipanni peale olen mõelnud, samas pole ma kunagi aru saanud miks nende aedviljadega nii peaks sahmima nagu vokipanniga tehakse ja nii ma seda panni ostnud polegi.

    Like

    • Jane 6. juuli 2015, 22:41

      Vokipanni ostsin tõesti vokiroogade tegemiseks (sest see on ju kõrge ja mahukas ja seetõttu ei lähe köögiviljad seal lödiks, vaid on nö õhuliselt), aga nüüd ma teen sellega pastat ja risotot ja tatart keedan ka isegi panni peal. Nii hea on näiteks pastat tehes nt kana ja koorekaste pannil valmis teha ja sinna pasta siis peale visata, ilusasti mahub ära ja hea ka järgmisel päeval kohe soojendada. Potipesemise vaev ka kohe poole väiksem, selle saab pärast pasta keetmist lihtsalt üle loputada.

      Like

      • Jane 6. juuli 2015, 22:45

        Ahjaa, ja see sahmimise mõte on selles, et vokipann on hästi õhuke ja kuum ja vokkides töödeldaksegi köögivilju võimalikult vähe ja kiiresti, et asi võimalikult tervislik oleks. Selle panniga on hea neid loopida, sest kui labidaga kallale lähed, siis muljud köögiviljadest ikka tahes-tahtmata kõik kasulikud mahlad välja.

        Like

        • Manjana 6. juuli 2015, 22:47

          sa kõlad nagu eriti osav kokk!

          Like

        • Jane 6. juuli 2015, 22:50

          Ma hakkasin ise ka seda mõtlema, kui ma oma kommentaari siin üle lugesin. Peaaegu hakkasin toidublogi pidamisele mõtlema ja tõin raamaturiiulist kokaraamatu välja. Mulle kokandus meeldib küll jah. Kokasaated ka, sealt mul need teadmised tulevadki. Mõelda vaid, kuidas üks pannipostitus inspireerida võib🙂

          Like

        • Manjana 6. juuli 2015, 23:15

          blogimine on vahva tegevus!

          Like

  3. duhh 6. juuli 2015, 20:54

    Jälle jamajutt. teflon on DuPonti kaubamärk, mitte “firmanimi”

    Like

    • Manjana 6. juuli 2015, 20:59

      ma ei mäletanud enam nii täpselt mida 30 aastat tagasi räägiti. tänud meeldetuletava kommentaari eest.

      Like

  4. ritsik 6. juuli 2015, 20:56

    Mul oli valge pann ja suht sama ruttu läks pekki (hakkas põhja kõrvetama) kui teflon. A see oli mingi odav variant, võibolla seepärast.

    Like

    • Manjana 6. juuli 2015, 21:00

      oi! siis ma hoian ikka tšeki alles, paar aastat võiks selline riist ju ikka normaalselt funktsida.

      Like

  5. Marca 6. juuli 2015, 21:00

    Anna teada, kuidas sul edaspidi suhted selle panniga sujuvad, sest mul oli sama firma samasugune keraamiline pann, mille pidin üsna ruttu ära viskama, sest absoluutselt kõik jäi sinna kinni. Näiteks muna ei olnud üldse võimalik praadida ja ka kanatükke ei saanud sealt kätte. Kahjuks ei mäleta, kas see viga oli tal algusest peale või muutus ta selliseks kasutamisega. Igatahes jäi tema eluiga minu juures lühikeseks ja pöördusin tagasi teflonpannide juurde. Viga võib muidugi ka minus olla, aga samas suvaliste teflonpannidega on mul koostöö sujunud.
    Vokipann on mul ka, aga kasutan üsna harva, vaid siis, kui tõesti nime järgi vokirooga teen, üsna mõttetu vidin, umbes nagu need pannid, mis on südamekujuliste pannkookide tegemiseks mõeldud.

    Like

    • Manjana 6. juuli 2015, 21:09

      igaesmaspäevane raport teemal “kuidas elab valge pann”😀
      ma kavatsen küll kuskile niuksuma minna, kui see pann aasta jooksul jamama hakkab. meil on seadus, et kõik asjad peaksid 2-aastast garantiid omama ja sellel pannil pole kasutamisjuhendil kirjas, mida teha ei tohi. ehk nad ei saa hakata ütlema, et mul oli kuri pilk vms. mis panni kleepima pani.

      Like

  6. kitty 6. juuli 2015, 22:03

    oi, see keraamiline hakkab kõiki asju külge võtma paari kuuga. ma proovisin 3 erinevat igaks juhuks (eri firmade omad ja eri hinnaklassidest), aga sama jama kõigiga. ilusast valgest saab kiirelt kole pruun, mida enam puhtaks ei saa, ja rasva hakkab praadimisel ohtralt minema. (Muidugi vahepeal on selgunud, et rasv ikkagi ei ole see, mis meid tapab, nii et see on ok.)

    Kõige parem pann, mis mul olnud on, oli ikkagi see punase täpiga Tefal. Täpi ülesanne muide on sulle näidata, kas pann on piisavalt kuum, et toit peale panna (külma ja kuuma panni peal näeb täpp erinev välja).

    Like

    • Manjana 6. juuli 2015, 22:08

      mul see täpp näeb kuidagi nii määrdunud välja, et puhtaks ei lähe ja on üldse raskelt üldisest pinnast eristuv😛

      oleks selle postituse vist enne ostmist pidanud tegema, aga nüüd saab sügisel teha põnevaid postitusi tarbijakaitseametiga vms.

      Like

  7. trimami 7. juuli 2015, 00:23

    Meil Ballarini pannid:) väga rahul! Otsisin ise ka kunagi blogi kaudu avi.. Et kes mida soovitab.

    Like

  8. w 7. juuli 2015, 06:29

    Mul ka keraamiline vähem elanud kui keskmine teflon.

    Ja õige pann on üldse malmist, küljest käiva puidust varrega (et saaks ahju panna), vanaemast jäi… üle 40 aasta vana ja kindlasti elab kõik muud käest läbi käivad pannid üle.

    Like

    • Manjana 7. juuli 2015, 12:11

      vanaaegsel rauast pannil oli ka rauast vars, mis läks kogu aeg kolekuumaks. aga ma olen need ilmselt ära visanud. nendega ei saanud midagi ilma rasvata teha. äravõetavad varred leiutati umbes siis kui teflonpannid tulid. mul kunagi mingi oli. enam ei müüda, muarust, äravõetava varrega panne ka.

      Like

      • nodsu 28. juuli 2015, 17:47

        meil kodus oli raudpanni rauast varre kuumaksminemise vastu selline abinõu, et pannivars topiti otsast ajalehepaberit täis. Miskipärast see aitas, kuigi võiks ju arvata, et raua enda soojusjuhtivust see ei peaks mõjutama.

        Like

    • Peeter 28. juuli 2015, 00:23

      Jutuga nõus. Üle malmi on ainult Malm…Kolmest, erineva suurusega, pannist olen rõõmu tundnud juba üle 30 aasta. Malmiga ainult lugu see, et külmale pannile ei tohi midagi praadima panna enne, kui rasv, õli on korralikult kuumaks aetud. Panni uuesti “sisseõlitamiseks” pole muud, kui pann puhtaks põletada ja alul õli siis rasvaga kuumutada. (vahepeal muidugi pesta)

      Like

  9. lendav 7. juuli 2015, 19:56

    Mul on roostevabaterasest nõukaaegne pann. Emal ta seisis kapis pikalt, sest algul vist kippus külge võtma ja ema tarvitas selle asemel klassikalist raudpanni. Kui mul oma teflonpann otsa sai, tegi ema kapitühjendust ja tõi roostevaba panni siia. Praeguse seisuga parim pann. Külge ei võta, kuigi rasva tahab ikka saada. Pannkooke keeran kahvliga ringi, see ei tee pannile midagi. Senikaua, kuni käepide (mingi kuumakindel plastik, bakeliit vms) vastu peab, on pann kasutuskõlblik.

    Teiseks on mul wok-panni kujuga malmpann. See on mu köögi raudvara🙂 . Armastan igasuguseid köögiviljahautisi ja risottosid, tatraroogasid jms teha, nende jaoks on malmwok ideaalne. Praen näiteks hakkliha ja sibula ära, lisan maitseaineid, lisan tatra, kui on, siis sobivaid köögivilju, vett ja kaane alla! Sellel pannil on veel ka kena kuplikujuline alumiiniumkaas. Vahetasin puust kaanenupu traatsanga vastu ja nüüd on sellega lihtsalt suurepärane ahjus süüa teha. Süte peal. Kõik lihaküpsetamised, pannikartulid, kõik saab selles anumas teha.

    Kõigele lisaks on mul majapidamisse peidetud paar erineva suurusega vana raudpanni🙂 . Ikka selleks, et näiteks lõkkel (ka grillil) pannkooke teha vms. Pannile puust sabapikendus taha (raudpanni saba on ju õõnes) ja valmis!

    Like

    • Manjana 7. juuli 2015, 20:11

      Tänan ilusa põhjaliku huvitava vastuse eest! Peaks vist ema keldrit uurima, ta ei viska kunagi midagi ära.

      Like

  10. vanapann 7. juuli 2015, 20:40

    Just nii! kui tahad arutelu, vali vahend, ja pann on selleks parim😀
    Külmaks ei jää keegi, sama, kui küsida “Millise panniga sa sõidad?”
    Meestelt, _siis_😀
    Teflonpanne (nagu ka Botaseid) pole sinu eluajal küll enam müügil olnud
    (viimased 20a), aga ega pannimüüajad sellest sildist eriti ei hooligi.
    Tänapäeva pannide katted ei ole teflonist, kui just Balti jaama turult…
    Minu pann on iitala 24cm profipann aastast 2006 (siis veel osteti;)
    http://ep.yimg.com/ca/I/finnstyle_2267_263691220
    Aga ma olen aastate jooksul aru saanud, et panne peab olema rohkem!
    Pannkoogipann, munapann, grillpann, malmpann (Balti jaama turult!).
    Need ei pea olema kallid ja võiks olla Itaalia päriolu;)

    Like

    • Manjana 7. juuli 2015, 20:46

      mis värk meestel selle tefloni otsas targutamisega on, arumaeivõi? kõhud tühjad?

      Like

    • Manjana 7. juuli 2015, 20:55

      ja kui sind botased huvitavad, siis siin on nende kodukas: http://www.botas.cz/

      Like

      • vanapann 7. juuli 2015, 21:19

        Mul ongi Sports-Direct’i (varbavahede asjas) asja, aga ma küsin
        “Kas teil botaseid ka on?”
        Äkki ongi?

        Like

  11. nodsu 8. juuli 2015, 14:39

    meil on keraamiliste pannide keraamika hakanud pikapeale mõnest kohast veidi mullitama või igatahes kuidagi krobeliseks läinud ja sealt kohast võtab ka natuke kinni, kui rasvollust väheks jääb.

    Like

  12. […] tegelikult pidin ma hoopis teada andma, kuidas mu pannil läheb. 6. juulil ostsin uue panni, mille kohta ka blogisin. Ma kommentaarides küll andsin lõbusa lubaduse igal esmaspäeval panniaruande postitamiseks, aga […]

    Like

  13. […] garantiid olema. Jutt käib mu uuest valgest keraamilisest pannist, mille ma endale juuli alguses ostsin ja blogisin. Kuna lugejad olid juba varem sama panni orki lennanud, siis lubasin täpselt kirja panna kuidas mu […]

    Like

Kommenteerimine on suletud.

