Ebaviisakad vanurid

Kõik naised ja tüdrukud on ilmselt elanud läbi olukorra, kus nad peavad mingist poistekambast või lõunamaariikides piisab ühest mehest, kes mööduvale naisele välimuse kohta märkuseid teevad, vilistavad või muidu kommenteerivad. Poisikesed teevad seda tähelepanu köitmiseks. Nad on piisavalt lollid ega tea, et nii labase hõiskamise õnge küll normaalne naine ei lähe. Pigem vastupidi – see on hirmutav. Hästi, lollidest poisikestest saame aru, aga mul oli täna samasugune olukord kahe vanema daamiga, kes mu välimust kõva häälega järgi kommenteerisid. Päris haige!

Ma räägin pikemalt kuidas kõik juhtus. Ma õmblesin endale uue suveseeliku. Läksin Abakhani ja leidsin sealt kanga, mille servas oli porte. Ma tahtsin, et see jääks seeliku allserva, aga ma ei tahtnud seelikut, mis on ülevalt kroogitud, ega ka mitte kitsast sirget, vaid alt laienevat. Mul üks sarnase lõikega seelik juba on, eelmisel aastal õmblesin. Sel korral täiustasin lõiget nii, et mõlemal küljel ripuvad pikemad kolmnurksed ühenduskohad. Muidu on seelik täiesti viisaka pikkusega – natuke üle põlve. Ma oleks lühemat tahtnud, aga tuli nii pikk kui tuli. Minuarust on viisakas seelik, mõnusalt lehvib tuules ja ainult pisut ebatavalise lõikega.

Käisin täna Selveris ja koduteel jäi mulle silma kaks vanemat daami, üks käimistoega, kes hädavaevu edasi liikusid. Selle käimistoega kõnnitee servast ülesse saada oli päris jama. Ma korraks mõtlesin, et lähen appi, aga siis ta sai juba ise. Väikesed puhtad vanainimesed. Kõndisin neist mööda ja olin juba vähemalt kümne meetri kaugusel kui kuulsin, et vanur kommenteerib kõva häälega mu välimust.
“No on ikka seelik, servad kõik ebatasased ja tolknevad alla.”

Sõnastus võis ka pisut teistsugune, aga mõte jääb samaks – see sent-surmale-võlgu vanatädi kommenteeris mu seelikut. Kujutad ette! Vanainimene arvab, et kõva häälega tänaval teisi kommenteerida on normaalne! Mul on elus varem ka sellist asja olnud, aga lapsena. Laste mõnitamine oli vanasti vanuritel moes, kuna nõuka ajal lapsed ei saatnud täiskasvanuid sirgelt p*sse kui mutid igal pool nende kallal mölisesid. Lapsi oli õpetatud, et hallpead austa, kulupead kummarda ja nii me siis pakkusimegi neile bussis istet ja lasime kõrvad lonti, kui närvihaigel vanuril meile midagi nõmedat öelda oli.

Aga kuidas on võimalik, et tänapäeval mingi mutt arvab heaks minu riietust avalikult kõva häälega kommenteerida?! Vaat kui ma oleks läinud ja käimisraami ära võtnud!

Minu uus suveseelik

Minu uus suveseelik

Tagged: ,

17 thoughts on “Ebaviisakad vanurid

  1. frikadelkina 17. juuli 2015, 18:22

    Võimalik, et nad rääkisid omavahel (mitte otseselt sulle mõelduna), aga vanuritel on kõva kuulmine ja sellele vastavalt räägivad nad kõva häälega.
    Vanemad inimesed on meil rohkem harjunud ühetasase seeliku- või kleidiäärega, igasugused ripendused, hõllandused, vedikud jms on neile võõravõitu. Eks nad ole oma harjumuse viljad. Ja ajajärgu, milles elasid.

    Like

  2. Ethel 17. juuli 2015, 18:49

    Ma arvan ka, et see kommentaar ei olnud üldse mõeldud kõva häälega esitamiseks aga lihtsalt kukkus nii välja. Tädike ilmselt ise ei kuule hästi ja seega arvas, et räägib vaikselt. No ei olnud tema maitse seelik – mis siis ikka🙂

    Like

  3. Be Free 17. juuli 2015, 20:06

    No ei tea midagi! Minu kaheksakümne kahesel emal on kombeks ka tänaval või muus avalikus kohas valjuhäälselt võõraste välimust kritiseerida. Mitte mingi väega ei tee talle selges, et see on ebaviisakas või, et võõraste inimeste välimus üldiselt temasse ei puutu.🙂 “Mina olen vana!” on tema põhiliseks õigustuseks.🙂 Sureks mõnikord koos temaga olles häbi kätte ära!🙂

    Like

  4. maia 17. juuli 2015, 20:18

    Vahva seelik!

    Like

  5. Marca 17. juuli 2015, 20:57

    Mu meelest on vanurid samasugused inimesed nagu muud ja nende hulgas on igasugu isendeid. Ükskord näiteks ei mahtunud üks täiesti viisaka välimusega tädike poes mu lapsekärust mööda ja sajatas selle peale lausa neljatähelise sõnaga. Kuidagi harjumatu oli jah, umbes nii nagu viisakat teismelist kohata🙂 (nali)

    Like

  6. nodsu 17. juuli 2015, 22:17

    Vanurite halb või lapsik käitumine võib vahel tulla ka sellest, et enesekontroll on füsioloogilistel põhjustel halvemaks jäänud. Ajus toimunud muutused, noh. See ei seleta arvatavasti iga sellist juhtumit, aga osa võib küll selle arvele panna. Ja konkreetse võõra vanainimese puhul ei tea, kummaga on tegemist – kas ta enam ei oska-suuda ennast kontrollida või tõepoolest lihtsalt ei taha ja kasutab vanadust kui privileegi.

    Like

    • nodsu 17. juuli 2015, 22:18

      … või siis on kolmanda grupi esindaja: kes on eluaeg niiviisi käitunud.

      Like

  7. Manjana 17. juuli 2015, 23:03

    Nii armas, kuidas te vanematese inimestese arusaadavalt suhtute🙂

    Mulle meeldib teooria, et mida kauem elad, seda rohkem on aega õppida ja targemaks saada. Ma olen praegu väga palju targem kui näiteks viis aastat tagasi. Ma loodan, et ma arvan nii ka siis, kui ma olen sama vana kui need tädid ja ei põhjenda oma puudujääke või rumalust sellega, et ma olen vana. Tuletage mulle meelde, kui ma jätkuvalt blogin.

    Like

  8. Manjana 17. juuli 2015, 23:15

    Ja mis puudutab kehva kuulmist, meeldib mulle teooria, et kuulmine kaob ära inimestel, keda ei huvita, mida teised talle räägivad, ta ei oska ja ei taha kuulata. Ma ei tea, kas see päriselt ka nii käib, aga teiste inimeste jutust arusaamine on küll sellega seoses, et kas oskad kuulata või ei. Paljud inimesed arvavad, et vaikus tuleb täita sisutühja jutuga, nad ei suuda teiste juttu kuulata, aga ise ka midagi köitvalt rääkida ei oska. Nad ei vaja kuulmist ja seepärast selle ka kaotavad.

    Like

    • nodsu 18. juuli 2015, 13:57

      ma olen küll nii kaua, kui ma mäletan, olnud hädas inimestega, kelle juttu ma tahaks väga-väga kuulda, aga kuna nad on kas nii vaikse häälega või segase diktsiooniga, pean vahel kolm korda üle küsima. sest käega lüüa ka ei saa, tahaks ikka teada, mis ta ütles.

      vt ka mida Jüri Kolk selle kohta “Teisipäevamaas” kirjutas (kuidas siis raudselt korratakse just seda ainsat sõna, mille ma välja kuulsin).

      ühtlasi pole mul õrna aimugi, kas ma ise räägin keskmisest kõvemini.

      Aga see, mis ma halvenenud enesekontrollist kirjutasin, see on pmst dementsuse värk. Ja kui hakata ütlema, et dementsus tabab ainult neid, kes seda ise soovivad, siis läheb see minu arust sinnakanti, et “vähk tuleb valest mõtlemisest”.

      Like

      • Manjana 18. juuli 2015, 15:40

        kui sa ei tea, kas sa räägid teistest kõvemini, siis sa ilmselt ei räägi. kõik, kes räägivad kas liiga vaikselt, liiga kõvasti või pudistavad, teavad seda ise väga hästi. mina, näiteks, olen terve elu kippunud liiga kõvasti rääkima, aga ma kuulen normaalselt, lihtsalt mul on selline hääl ja temperament. kui ma olen väsinud, räägin vaikselt.

        kusjuures – mulle meeldib tõesti see teooria ka vähi kohta ja ma ei arva, et see on ebateadus arvestades seda, kuskohast lääne meditsiin põhjuseid otsib ja ainult tagajärgi ravib ja kui võimetu ta lõppkokkuvõttes oma teadmatuses on.

        Like

  9. Rents 18. juuli 2015, 13:43

    Ma olen näinud päris mitut vanainimest, kes tunnistavad ausalt, et “minu vanuses ongi rohkem lubatud, kes see ikka halvasti ütleb”.

    Like

    • Manjana 18. juuli 2015, 15:36

      täpselt, jube paljud on lihtsalt kavalalt süüdimatud

      Like

  10. valkoinenvaris 20. juuli 2015, 15:15

    Kuulmisest rääkides võin kinnitada, et kui sain kuulmisaparaadid, mu lähedased on öelnud, et ma enam ei karju.🙂

    Aga see dementsus on karm lugu, sest nad ise ei tea, et käituvad idiootselt. Enne vägagi delikaatne inimene võib hakata rääkima kui mingi rõve paadialune. Ei soovi vaenlaselegi.

    Like

    • Manjana 20. juuli 2015, 16:00

      mul oli kunagi ammu (27-aastane) poiss-sõber, kes kaine peaga rääkis väga viisakalt, aga nagu purju jäi, muutus totaalseks nilbikuks😀

      Like

  11. tq 20. juuli 2015, 15:48

    ähh, ära arvusta võõraste inimeste juttu. Kuidas on võimalik, et mingi nolk arvab heaks pealt kuulata, mida vanemad inimesed omavahel räägivad ja sellest siis internetis kirjutada?
    😉

    Like

    • Manjana 20. juuli 2015, 15:58

      tänud nolgiks nimetamise eest😀

      Like

Kommenteerimine on suletud.

