Näitus, kus üksi ei saagi midagi

Käisin kolmapäeval Harju tänav 13 Linnagaleriis näituse Elektra 2015 avamisel. Ma pole juba ammu ühelgi näitusel käinud. Isegi Köler prize jätsin vahele. Ei teagi miks. Köleril olen alati käinud. Seal on palju tuttavaid, kuid mulle ei sobi EKKM, ma ei tea miks. Lihtsalt. Mul pole seal kunagi lõbus, vaid kuidagi ängistav.

Näituse avamised on toredad sündmused, kus näeb palju tuttavaid. Neid, kellega juba eelmistelt avamistel tutvusin või juba kuskilt muljalt tunnen. Kuid see Elektra näitus on eriline, kuna pooled inimesed, kelle nimi on plakatile trükitud, pole üldse kunstnikud, vaid hoopis progejad. Kuigi, jah, ma tean pea kõiki sealt – nii neid kunstnikke kui ka progejaid. Sellepärast ma kohale läksingi. Ja mul oli nii huvitav! Ma natuke räägin ära, mida seal näidatakse, sest eelteadmised kuluvad ära, kui sinna minna. Ja ma arvan, et te tahate minna.

Sinna näitusele ei tasu minna üksinda, sest ainult üks koht on korraga ühele inimesele mõeldud. Aga minna tasub kindlasti. Ahjaa, igaks juhuks mainin ka ära, et Linnagalerii on tasuta. Kui sa eriti tänapäeva kunstist ei pea ja näitustel ei käi, aga armastad vaba aega arvutimängudega sisustada, siis see näitus meeldib sulle. Mina loobusin aastaid tagasi põhimõtteliselt kõikidest arvutimängudest, kuna muidu ma muud ei teekski. Näituse tagumises ruumis on väga lahe värk nimega “puppet master“, kus üks inimene saab pähe kiivri, kus ta näeb ainult neid käsklusi, ja ei midagi muud, mida talle teine talle joystikuga  annab. Tegevuseks võib olla kastide liigutamine. Mina proovisin selle järgi nii nuku kui juhtija positsioonilt. Väga lõbus! Aga natuke palavavõitu ruum. Ja kuna ma pole kunagi joystikuga mänginud, läks liigutamise idee taipamisega kauem kui mängusõltlastel läheb.

Esimeses ruumis saab kolmekesi (ja ainult kolmekesi) teha koomiksit (nupu keeramisega vahetuvad variandid ja vajutamisega valid). Ja kahekesi kallimaga vaadata filmijuppi ja üksinda mediteerida või kogu mängu juhtida. Vot, selline näitus. Kindlasti minge. See on 23. augustini lahti.

Kuna ma ise ei taibanud pilti teha, siis sõbrantsi tehtud  insta kunstfoto näituse aknast.

Kuna ma ise ei taibanud pilti teha, siis sõbrantsi tehtud insta kunstfoto näituse aknast.

Tagged:

