Kuidas jalad ise soojad seisavad ja miks tervisesport imeb

Ma olen õrnalt tervisefriik – mind hullusti huvitab miks ja kuidas mu keha toimib. Kui ma kunagi  EBS-i õppima sattusin, oli mul hoopis plaan meditsiinikooli minna. Kuid mu eks on asjalik inimene ja tõi mind maa peale. Ma olin ära unustanud, et ma ei kannata verd. Pilti ma taskusse ei pane, aga vere nägemine tekitab jalgadesse imeliku nõrkusetunde.

Loomulikult suhtun ma lääne meditsiini mitmete eelarvamustega. Meie arstid tegelevad ainult tagajärgedega, aga ei tahagi mõelda muudele haiguste põhjustele kui ebatervislik toitumine jt välised mõjutajad. Kahjuks suhtutakse meil kõigesse, mida tõsikindlate faktidega tõestada ei saa, suure eelarvamusega ja seepärast ongi lihtsam keemia ja noaga tagajärgi likvideerida. Kuigi ma tablette ei armasta, olen ka mina neid mõnikord kasutanud, kui juba haigus kallal. Talvel jõin näiteks coldrexit. Tegi mõnusalt erksaks. Aga ma eelistan siiski uurida pigem esoteerilisi allikaid, kus räägitakse, mida inimene ise saab teha, et haigeks ei jääks.

Kõik on kuulnud tšakratest, ma loodan. Tunnistan, et suhtusin varem tšakrate juttu suure eelarvamusega, kuni ma juhuslikult sattusin tegema mingit testi, mis teatas mulle mu erinevate tšakrate olukorra. Tavaline test erinevate küsimustega, mida sa millestki arvad. Ma ei mäleta enam testi asukohta, aga vastuseid lugedes sain ma aru, et tegelikult on kogu tšakrate jutt vaid kena pildiline muinasjutt, et näidata kuidas inimese füüsiline keha toimib ja kuidas inimese füüsiline keha, üldine heaolu ja vaimne tervis omavahel suhestuvad. Ehk lihtsalt väljendudes – terves kehas terve vaim.

Lääne meditsiinis räägitakse ka keha eest hoolitsemisest, aga ma ei tea, kas süüdi on kristlus või lihtsalt kummaline suhtumine kehalistesse naudingutesse, õpetab lääne meditsiin oma keha eest hoolitsemist pigem enda piinamise meetoditega – ära söö magusat, karasta end külma veega, tegele tervisespordiga. Tšakrate eest hoolitsemine on palju mõnusam tegevus kui lääne tervislike eluviiside teooria. Tervislikud eluviisid pole üldse konkreetselt ühelegi kehaosale suunatud, vaid loodab, et küll mõjub igale poole korraga.

Tšakrad katavad terve keha ära ja teooria räägib kuidas kõik keha punktid on omavahel seotud ja nende eest tuleb hoolt kanda, kui tahad end hästi tunda. Juhul kui sa ei usu, et seksuaalne rahulolu ja  loominguline võimekus on omavahel seotud, võid ju ainult füüsilise poole peale mõelda.

Nojah, ma ei hakka kõikidest tšakratest ülevaadet koostama. Otsige ise. Kui te ainult eesti keeles loete, siis neid tekste ma väga ei soovita. Eestikeelsed esoteerikatekstid on äärmiselt ebaloogilised ja ebatäpsed ja neid on vähe. Inglise keeles on suurem valikuvõimalus endale sobivaima teksti leidmiseks.

Ma tahtsin rääkida jalgadest. Eesti rahvameditsiin räägib ka kuidas jalad ja külmetushaigused on omavahel seoses. Mina leidsin kevadel tšakratest lugedes lihtsa õpetuse kuidas oma jalatšakra korda teha. Jalatšakra ei kuulu põhitšakrate hulka, aga on väga oluline, kuna jalad on inimesele väga olulised. Jalamassaaž ei ole sugugi vaid pealiskaudne tegevus selleks, et partnerit kiima ajada. Katsuge omi varbaid, kas need on soojad või külmad? Teil on sokid jalas? Omas kodus küll sokke ei peaks kandma. Võtke sokid ära ja katsuge omi jalgu. Kui need tunduvad jahedad või lausa külmad, on aeg midagi ette võtta. Peale ühte protseduuri olid mu jalad hiljem pidevalt soojad, ka õues jahedama ilmaga. Umbes nädala, siis peab kordama. aga ilmselt võib ka tihedamini, kui viitsimist on ja jalgade verevarustus eriti untsus.

Mina tegin kogu protseduuri enne magamaminekut. Ma kirjeldan, mida ma tegin, aga te võite mingeid muid võtteid ka kasutada. Peaasi on paarkümmend minutit oma jalalabadega tegeleda. Mina alustasin jalapõhja massažist. Mul on ümmarguse otstega hantlid, mida on mõnus istudes jalgadega põrandal igat pidi rullida. Mingi väike pall sobib ka. Tennisepall näiteks. Alustad varvastest ja liigud aeglaselt kanna poole ja tagasi. Mõlemad jalalabad. Nii kaua rullid kuni tunned, et kogu jalapõhi on korralikult läbi töödeldud. Järgmisena tegin ma õhtuse sooja dušši ja pesin jalad ilusti puhtaks. Viimane etapp enne teki alla minekut on kreemitamine. Mitte niisama, et määrid kreemi kuidagimoodi üle jalgade. Sa kreemitad kõik varbad kenasti ükshaaval, näppude vahel. Teed endale sellise jalamassaaži nagu keegi pole veel varem teinud. Endale teed, armastusega! Nii kaua kuni käed on jalalabade nühkimisest väsinud. (Kui teil on veel mingeid enne-magamamineku-protseduure, siis klapitage ise kuidas kõige mugavam on).

Vot ja siis lähed tuttu ja jalgade külmetamise mure peaks mitmeks päevaks murtud olema. Nohud jms eestimaa suvehaigused ei taha sind enam. Juhul kui su jalad pole järgmisel päeval soojad, pead õhtul sama protseduuri kordama. Ilmselt oled oma jalad juba ammu hooletusse jätnud ja ühe korraga su verd käima ei hõõru.

Kõlab ju jalamassaaž paremini kui tervisejooks või koogisöömise lõpetamine? Muideks, ülekaalu probleemidega tegeleb Root Chakra. Ja ka tema ei käse end hulluks trennida. Soovitatakse näiteks paljajalu kõndimist ja tantsimist. Ikka nii, et mõnus oleks.

Tagged:

