Tervisetõend ja juhiload

Käisin eile sõbrantsil külas ja tuli juttu juhilubadest. Noh ta abiellus ja vahetas nime ära ja nüüd tuleb kõik dokumendid ümber vahetada. Seoses juhilubadega rääkis ta, et paar aastat tagasi jättis ta üle kuue kuu uutele lubadele järgi minemata ja pidi seepärast uuesti eksamid tegema. Teooriat ta ei õppinud, aga ei teinud ühtegi viga, see-eest kukkus ta sõidueksamil kaks korda läbi. Ta sõidab iga päev autoga, aga kukkus ikkagi läbi. Esiteks sõitis ta ähmiga tellise alt läbi ja siis on kindel EI ning teine kord olevat ARK-i auto nii loks olnud, et suri pidevalt välja, aga eksamineerija seda ei uskunud. Mina küll usun. See sõbrants suudab auto juhtimise kõrvalt teha endale täiesti korraliku meigi ja värvida küüned. Ja auto ei sure välja. Kõik seesistujad ka mitte.

Mina olen pühapäevasõitja, kes sõidab mõnel pühapäeval aastas. Kui ma kunagi ürgammu eksameid tegin, kukkusin vähemalt kolmest sõidueksamist läbi. Erinevatel põhjustel. Peamiselt erutus. Kui ma peaks praegu eksamile minema, ma ei suudaks oma seedesüsteemi kontrollida. Pea-aegu kindel. Ja rahustuseks paar lonksu viina pole ju lubatud. Sõbrants väitis, et kui mu tervisetõend saab läbi ja ma uut ei tee, siis avastab selle ARK ja mult võib juhtimisõiguse ära võtta. Jube hirmus! Ma pole enda mälu järgi sel sajandil küll mingit tervisetõendit teinud. Ma vähemalt ei mäleta. Ma tean, et ma olen sel ajal, kui internetti veel polnud, ise kord tervisetõendil õiget värvi pastakaga aastaarvu ilusamaks teinud, aga muud ei meenu.

Täna hommikul läks mul uni kahtlaselt vara ära ja otsustasin, et mõnikord võiks ju tööd ka teha. Noh ja kui ma juba asjalikuks hakkasin, tuli meelde, et ma pidin tervisetõendit netist kontrollima.

Logisin eesti.ee-sse. Sealt leidsin info, mida ma juba tean – mul on veel paar aastat kehtivad load. Aga tervisetõendi kohta polnud mingit infi. Ainult lause, et üldjuhul kehtib see 10 aastat. Kas ma tegin tervisetõendi samal ajal kui lube uuendasin? Ma mäletan küll mingit arstilkäiku, kus küsiti, et kas ma näen mõlema silmaga seda tabelit seinal. Kuigi ma ühe silmaga pole kunagi näinud ja tol hommikul teisega ka enam eriti ei näinud, ütlesin jah, et tülinat ei tuleks. Neile mu jah meeldis, polnud vaja tüütu kontrollimisega tegelda, et selgeks teha kui täpselt vähe ma tegelikult näen.

Käisin maanteeameti lehel ka. Seal oli kirjas too aadress, millele me kunagi ammu oma auto registreerisime. Siis kui veel “meie” eksisteeris. Piirkonda, kus vähem liiklusõnnetusi toimub. Sest mu eks saab kindlustuselt alati rohkem tagasi, kui sisse maksab😀 Aga ka maanteeameti lehel oli kirjas, et mu load kehtivad. Andsin neile oma õige aadressi. Selle mis rahvastikuregistriski. Linnaosa täpsusega.

Kuulge, aga kas ma siis pean muretsema? Te olete internetist uurimas käinud kaua teie tervisetõend kehtib ja leidnud koha, kus ongi see ja ainult see kirjas? Onju ma ei pea muretsema?

Sõbrantsi kass Ruudi. Tagapool näha sõbrantsi käed, esiplaanil minu käsi

Sõbrantsi kass Ruudi. Tagapool näha sõbrantsi käed, esiplaanil minu käsi

8 thoughts on “Tervisetõend ja juhiload

  1. kajakakujuline droon su akna taga 4. august 2015, 11:42

    Kui su isikukood lõpeb 19 ja sa käisid perearstil 2007 juuni lõpus, siis võiks su tervisetõend kehtida veel peaaegu kaks aastat (üldjuhul on 10 aastat kehtivuseks). Täpsemalt saad ise kontrollida ehk paberivaba ARK-i kaudu http://www.mnt.ee/public/index.php?id=22749. Võib-olla näeb e-teenindusest ka, aga ma ei ole kindel (https://eteenindus.mnt.ee/main.jsf)

    Like

    • Manjana 4. august 2015, 11:52

      väike vihje: paberivaba ark ja maanteeamet on samad asjad🙂 ma olen kindel. ma käisin seal. täna hommikul.

      Like

      • kajakakujuline droon su akna taga 4. august 2015, 12:41

        Like

  2. w 4. august 2015, 14:40

    Mida see muretsemine ikka annab, ära raiska närve ja energiat.

    Logi maanteeametisse, vasakul kliki “Juht,” uues avanenud aknas “Juhiloa vahetamine” ja järgmise akna paremas servas näed tervisetõendi kehtivuse aega.

    Kui on hapu, hangi uus, muidu juhtimisõigus peatub jah.

    Like

    • Manjana 4. august 2015, 21:33

      tänud! sinna ma ei julgenud vajutada🙂

      Like

  3. vanaiinlane 5. august 2015, 18:46

    Näedsiis, kuidas tilk hapet parandab su apetiitsust.
    Puhas turunduse nipp, aga toimib igas asendis 100%.
    Sama kehtib ka tavalises köögis, kui me sinna jõuame.
    Nüüd on sul Tartu saavutatud, next we get…Türi?

    Like

    • Manjana 5. august 2015, 19:32

      võimalik, et ma olen liiga palju päikest ja värsket õhku saanud, aga sellest tekstist ei saa ma mittemidagi aru🙂

      Like

      • vanaiinlane 5. august 2015, 20:13

        Ahh, unusta see jutt.
        Ma arvan endast liiga palju:D
        Seda juhtub ikka meiega ikka kui vanaema
        ei ole meie suuvärki ja muud kontrollimas😀

        Like

Kommenteerimine on suletud.

