80ndate discopõranda hittlood

Eveliis oli teinud nii kena ülevaate üheksakümnendate kõvematest tantsuhittidest, et mul tekkis tahtmine sama asja tegemiseks, aga kuna ma olen Eveliisist kena kümneka vanem, siis tulevad ka laulud kaheksakümnendatest.

Ma järjekorda teha ei oska, aga üritan meelde tuletada neid, mida ma kooliajast mäletan ja mis ka jälje on jätnud. Meil koolipidusid eriti polnud, aga küla kultuurimajas olid discod, kuhu tulid ümbruskaudsed (kooli)noored nii meie koolist kui mujaltki. Muusikat lasid kas meie kekaõps Jüri, minu kaks klassivenda Daimar ja Kalev (Kalev töötab siiani diskorina) või Türilt üks diskor, kelle nime ma ei mäleta, aga kellega ma olen üks kord tantsinud ja ma ulatusin talle täpselt lõua alla.

Modern Talking. You’re My Heart You’re My Soul
See saksa duo sai 80ndate keskel kõik inimesed tantsupõrandatele ja tol ajal oli meie kandis lubatud tantsida vaid heteropaaridel. Mingit sõbrantsiga lõbutsemist ei toimunud. Üksinda ka mitte. Kui poistega ei vedanud, istusid terve peo oma toolikesel või ootasid naiste valikut, et kedagi ise tantsule paluda. Kniksuga. Oli mul ikka raske lapsepõlv!

Stevie Wonder. I Just Called To Say I Love You
Nummi armastuslugu ajast, mil mobiiltelefoni polnud veel leiutatud, mul polnud kodus ka tavatelefoni ja ma pidin sõpradega telefonis lobisemas käima õhtuti ema töö juures, kui kõik olid ära läinud.

Europe. The Final Countdown
Vanasti lasti discodel igasugust muusikat, kuigi diskopepude ja hevikate vahel valitses igavene vaen. Europe suutis end sinna vahele kenasti paigutada.

A-Ha. Take On Me
A-ha oli ülikuum! No vaadake seda solisti. Täiesti minu maitse!

Alphaville. Big In Japan
Ma selle laulu kohta ei oska midagi öelda, aga hullusti popp oli see küll.


Art Company. Susanna, I’m crazy loving you

See laul meeldis mulle tohutult. Kuna ma õppisin koolis saksa keelt, siis sain sõnadest vaid aru, et keegi armastab hullupööra Susannat. Ju mulle meeldis esitus, see mehe hääl on sensuaalne, kuigi videolt paistab ta küll mingi õudusunenägu. Mul polnud aimugi, et see laul peaks naljakas olema.

Tänaseks aitab ka. Nautige saabuvat nädalavahetust!

7 thoughts on “80ndate discopõranda hittlood

  1. vanaiinlane 7. august 2015, 19:05

    Manduda tahaks, alla käia täiega, kui need 80ndad meelde tulevad.
    Inimesed, kes sel ajal sündisid on kõik skisod ja roolijoodikud.
    Manjana lood on küll tuttavad (erinevalt Eveliisi omadest), aga
    mingeid tundeid ei tekita, sest ei elanud sel ajal kaugel külas,
    vaid põhja-eestis. Ehk, siis, praktiliselt Soomes, kus Soome-TV
    ja RockRadio kujundasid minu ja minu pere maitse (muusika sh).
    Kui pandaks valiku ette mida muusikat üksikule saarele elu lõpuni
    kaasa võtta, siis ei ole mingit kõhklust – Soome 80ndad:D
    Eestis ei osata esitata oma luulet/tundeid muusika keeles.
    Kui peaks listi siia panema, siis ainuüksi Soomest
    saaks kümmekond nime, keda kuulaks hommikuni,
    aga ei, ma väldin minevikku teadlikult.
    80ndad olid ja las nad olla.
    Tulevik on huvitavam.

    Like

    • Manjana 7. august 2015, 19:19

      soome ulatus meieni ka. ma olen alati korraga erineaid muusikastiile armastanud ja 80ndatel ka soome muusikat. see valik pärineb tantsupõrandalt. seal soome muusikat eriti ei lastud, või ma ei mäleta.

      kuidas sa 90ndate muusikat ei tea? see ju alles tuli igast uksest ja aknast.

      Like

  2. vanaiinlane 7. august 2015, 19:39

    90ndatel ei tulnud mingit muusikat, hoopis iseseisvus tuli äkki:D
    Peatake Lasnamäe ja see lagede lupjamine ei ole muusika.
    Eesti muusika jäi kõik 70ndatesse.

    Like

    • Manjana 7. august 2015, 21:38

      ilmselt oled sa minust kümneka vanem ja su teismeliseiga jäi 70ndatesse. (ei-ei, ma olen kõigest algaja selgeltnägija, aga ma arenen)
      ega see, kui muusikat ei kuula, tähenda, et seda ei tehtaks😛

      Like

  3. vanaiinlane 7. august 2015, 21:39

    Kui me juba Soome lainele jõudsime, siis tagasi Eestisse…
    Meil on Darja Saar, meil igasugu jorsse tõsimeeli arutamas etv+
    tuleviku/konseptsiooni/strateegia/prioriteetide/eesmärkide…üle.
    Kus need inimesed on oma elu viimased 40 aastat veetnud kui nad
    ei ole märganud viimasepeale lihvitud propagandamasina tööstiili?!

    Jutt käib loomulikult Soome TV kanalitest, mida jälgis terve Eesti
    ja Peterburg. Kõik venelased õppisid ära soome keele ja suhtluse,
    sest Soome TV oli äge ja huvitav ja õpetlik ja meelelahutuslik…
    Ja nüüd see meie etv+ eestipärane sini-mustades pükstes nuss…

    Lõppude lõpuks on ju seegi muusika:D

    Like

    • Manjana 7. august 2015, 21:58

      ma poliitikast ei viitsi rääkida😛

      Like

  4. vanaiinlane 7. august 2015, 22:04

    Sa oled nagu mu kadunud koer Ebba, kui ma ta arvuti taga toimetamast tabasin,
    siis olid kõrvad lontis ja õigustamas, et keegi ju ei tea, et ma koer olen:D

    Like

Kommenteerimine on suletud.

