Kuidas ma üleni roosaks muutusin ja eluohtlik voodipesu

Täna hommikul tõusin ülesse, käisin WC-s, pesin seebiga käsi ja vaatasin üllatunult, kuidas valgesse kraanikaussi voolas mu kätelt roosavärviline seebivesi. Mul on roheline seep. Seebitasin veel kord käsi ja nägin jälle roosat vett. Esimese hooga mõtlesin, et ma näen valesti – alles tõusin, ega saa kohe kõike, mida näed ja kuuled, uskuma jääda. Äkki ma alles magan ja see on unenägu? Tegelikult siiski mitte. Ma olin juba jõudnud maksuametnikuga telefonis vestelda ja tema pealetükkivuse üle vihastada, see ei olnud unenägu. Seega pole ka roosa vesi unenägu.

Siis meenus, et eile vannis käies nägin ma ka peale peapesu vannis roosat vett. Aga eile see mind eriti ei häirinud, ainult natuke pani imestama. Ma lihtsalt vaatasin, et on jah natuke roosa, aga mis siis, tõmbasin korgi eest ja lasin vee kanalisatsiooni voolata.

Nüüd tegin lahti Õhtulehe ja leidsin artikli: Disainer Reet Aus: kanname päevast päeva naha vastas mürgiseid riideid! (hoiatus: tasuline jutt, artiklist näha ainult esimene lõik) ja pilt läks kohe selgeks – appi, ma olen surmasuus, kuna ma ostsin ilusa ja odava voodipesu! Mäletate, ma nädal tagasi edvistasin, et Jüskist sain? Soodsalt. Niuks-niuks-niuks! See ilus voodipesu annab värvi! Ma pean nüüd selle ära võtma ja üle pesema ja ma ei taha teada milline ta peale pesu välja näeb ja kui kaua ta veel värvi annab. Kus on tervisekaitse silmad nüüd, kui meil poodides eluohtlikke riideid ja voodipesu müüakse? Ja juba järgmine elu õppetund mulle – ära ürita odavalt läbi saada, see on tervisele kahjulik.

voodi

Kas keegi mäletab veel nõuka ajast kuulujuttu, et välismaa riiete sees on kapitalistide vandenõu nõukogude inimese vastu, et need sisaldavad eluohtlikke mürke? Nüüd selgub, et see jutt oligi õige, aga haigused ja surm läbi riiete tabavad ka kapitaliste.

PS! Vabandust, ma ei viitsinud pildistamise jaoks juukseid kammida.

12 thoughts on “Kuidas ma üleni roosaks muutusin ja eluohtlik voodipesu

  1. Kissu Blogib 17. september 2015, 12:14

    Ahh, see, et värvi annab ei tähenda õnneks kohe, et mürgine😀
    Ma paneks voodipesu külma vette äädikaga likku (uuri rohkem), äädikas peaks värvi kinni võtma (kasutatakse ka teksade puhul).
    Endal jyski voodipesuga kaks kogemust – üks satiinist on vastupidanud mingi 8 aastat? Pole värvist ka ära läinud – ainult koeraküüned on niite välja kiskunud. Teine komplekt kulus värvist pesus ära ja reaalselt lihtsalt rebenes lõpuks😀

    Like

    • Manjana 17. september 2015, 12:20

      ma kahtlustan, et see tekikott ka eriti kaua vastu ei pea, kuna ta on nii meeldivalt pehme ja õhuke. mulle see kergus ja pehmus nii meeldib!
      kuna ma allergiline ei ole, siis ma, tegelikult, väga hulllusti ei närveerigi. mu lina annab ka värvi, kui teda pesta, ma tahtsin tumesinist trikotaažist lina, ise õmblesin.

      ma lihtsalt lootsin naiivselt, et poes ei tohiks kahtlaseid asju müüa ja riidevärvid on kõik mürgised, kuna tootmises ei värvita looduslike värvidega.

      Like

  2. A. 17. september 2015, 13:38

    Ostsin ise sama voodipesu eelmine aasta. Ise ka jõle õnnelik, et odav ja hea ning võta näpust täpselt sama teema, kõigele andis värvi. Tõesti, peale pesu võtab värvi kinni, kuid punane tuhnus tugevasti.

    Like

  3. S 17. september 2015, 22:24

    See jyski voodipesu on 100 % polüester ja tüüplline hiina kräpp, muide pakendil oli kirjas, et enne kasutamist läbi pesta ja teistest eraldi, aga muutub ajapikku jah eriti inetuks nagu tüüpiline hiina odavtoode. Ise ostan nüüd ainult kreenholmi täispuuvillast voodipesu, mis peale mitmendat pesu ikka nagu uus välja näeb.

    Like

    • Manjana 17. september 2015, 22:42

      kreenholm suleti 2010. aastal. sellest räägiti igal pool ajakirjanduses kuidas enamus narva inimestest kaotas töökoha.

      kuna mul on pakend alles, siis kinnitan, et seal ei ole kirjas, et enne kasutamist tuleks seda pesta, seal on kirjas, et võib pesta masinaga külmal režiimil, mida iganes see tähendada võiks. material on tõesti mikrokiud polüester, aga mulle see material meeldib. tänapäevased sünteetilised materialid meeldivad mulle rohkem kui naturaalsed, need ei kortsu ja on pehmemad. puuvilla töötlemiseks kasutatakse päris hullu keemiat, et see pehmem oleks.

      aga kilepakendile on kleebitud hiljem eesti-läti-leedukeelne silt, et pesu on defektne ja ta võib anda värvi. seda silti ma küll varem tähele ei pannud.

      mille pärast kasutatakse tänapäeval selliseid riidevärve, mis maha tulevad, on küll täiesti arusaamatu. keemia on ammu nii arenenud, et ei tohiks mingit probleemi normaalse püsivusega värve kasutada, erilist hinnavahet ka ei tohiks olla, mingi hoolimatus ilmselt.

      mulle ei meeldi valge voodipesu.

      Like

      • Morgie 23. september 2015, 12:10

        Tegelikult on see üldlevinud kodumajandusnipp, mida mulle juba ema kauges minevikus tutvustas – igasugune uus rõiva/pesu/tekstiiliese tuleb pärast ostmist ja enne kasutamist läbi pesta. Sest ka kalli nõukogude kodumaa vabrikutes toodetud kraam võib sisaldada a. tootmiseks kasutatud keemia jääke, b. vabrikutolmu c. sa iial ei tea, mida.

        Like

        • Manjana 23. september 2015, 12:27

          Mu ema mulle ei õpetanud. Aga ma nüüd pesin selle pesu läbi.masinaga 40 kraadiga. andis värvi küll ja jäi natuke kirju, aga muarust on sama nummi kui varem, ma küll ei pea ära viskama.

          Like

  4. S 17. september 2015, 23:11

    Uuups, vabandust, ma ostan voodipesu Uneärist, mis kodumaist voodipesu müüb ning jah võimalik, et see ei ole Kreenholmiga seotud. Aga superilusad erksavärvilied tooted on, mulle ka igav puhasvalge ei meeldi.

    Like

  5. $ 17. september 2015, 23:17

    Ahjaa, vaata see eraldi läbipesu seletus on Jyski kodukal selle tekikoti juures🙂 No mul oli ka see, aga viskasin minema, sest nii koledaks läks ja tolmulapiks ka ei kõlvanud🙂

    Like

    • Manjana 18. september 2015, 11:28

      selle raha eest pole eriti kahju ära visata ka ju.

      Like

  6. Mari 17. september 2015, 23:56

    Kreenholm on täies elujōus ettevōte tänaseks, osteti üles. Nende pesu saab osta näiteks Prismadest.

    Like

    • Manjana 18. september 2015, 11:27

      ma ei tea kust sa oma infot hangid, aga viimane jutt, mis ajakirjanduses kreenholmist oli, rääkis, et sinna võidakse h&m pood teha, mis oleks eriti groteskne: http://pr.pohjarannik.ee/?p=10154

      Like

Kommenteerimine on suletud.

