Mida ma Savisaare loksutamisest arvan

Mõtlesin, et vahelduseks võiks ju poliitikast ka blogida. Lihtsas keeles ja arusaadavalt. Alustaks küsimusega – kas keegi mu lugejatest arvab, et kas Reformierakond või Keskerakond ei võta altkäemaksu? Kui keegi tõesti nii emma kumma kohta arvab, siis on ta meie riigi juhtimisest ja parteide toimimisest väga valesti aru saanud. Kõik võimuolevad parteid võtavad altkäemakse, suuremaid ja väiksemaid. Nii on alati olnud ja see ei muutu niipea. Aeg-ajalt püütakse mõni väiksem vend kinni ja eriti väiksed vennad pannakse isegi vangi, aga midagi ei muutu. Isegi kui vastavaid seaduseid muudetakse, ei muutu midagi. Edasipidises tekstis kutsun nii altkäemakse kui muid poliitikute raha ja võimuga jahmerdamisi lihtsalt varastamiseks.

Miks meie poliitikud enda tehtud seadusi enda sõpradest juristide heakskiidul pidevalt rikuvad? Inimese tasandilt on meil pikk õigustatud varastamise ajalugu. Juured ulatuvad aega, kus loodi vanasõna “mõisa köis, las lohiseb.” Mõisniku tagant varastamine oli normaalne. Nõuka aeg andis avalikult varastamisele eriti kõva hoo, kuna ühisvara mõiste ei mahtunud lambavillastele individualistidele pähe ja ahnus nõudis endale suuremat osa.  Kui konkreetset omanikku pole, võtan endale. See ju pole varastamine. Kel võim, sel õigus.

Majanduslikult on varastamine meie riigis nii levinud, kuna meil on mõtetu pisiriik, millel majandus sisuliselt puudub. Eestis on kõige suurem klient eesti riik. Riigi tellimus on kindel laks, et mingi aeg on rahakraan avatud ja sealt voolab paremini ja rohkem kui kuskilt mujalt. Meil on olemas erinevad seadused kuidas riigihankeid korraldada, aga eestlane teab juba nõuka ajast, kuidas seadust nii kasutada, et sellest kasu oleks. Ja need erinevad load, mida on riigilt vaja, et ettevõtlusega tegeleda. Ja need vanad patud, mis võivad ilmsiks tulla, kui ei maksa.

Aga ma ei taha sel teemal kirjutada. Raamatupidajana ma tean, et kõige ausamad maksumaksjad on need inimesed, kellel on kõige vähem raha. Mitte, et meil riigi petmisega rikkaks saaks.

Kuid kuidas juhtus nüüd nii, et kapo Savisaarele kuklasse hüppas? Nii kõrgele tavaliselt neid koeri haukuma ei lasta. Kui Reformierakonnas toimus kilekotiga raha tassimise keiss, ei mindud kordagi Ansipi kallale. Ta saadeti küll natukese aja pärast jalust ära Brüsselisse, aga ajakirjanduses jäi ta puhtaks poisiks.

Keskerakonnas on ka aegade jooksul erinevaid tüüpe riigilt varastamise pärast kinni võetud, aga Savisaart mitte. Vaevalt, et Ansip või Savisaar üldse kellelki raha küsimise või kilekottide ladustamisega on tegelenud. Miks nad peaks, selleks on ju hulk teisi käsutäitjaid. (Ma ei usu, et Rõivasel erilist võimu oleks, küll ta varsti hullemasse tanki pannakse).

Kokkuvõte. See, et Savisaarele esitati süüdistus, on lihtsalt mingi nõme võimumäng, millest võidavad mõlemad pooled – nii reform kui kesikud. Kaotajaks oleme meie, tavalised inimesed, kes peavad kogu seda jama pealt vaatama ja ei saa midagi teha, et suured mehed mõistuse pähe võtaks. Naiivsemad kodanikud valivad veel poole ka, hakates ühte poolt rohkem vihkama või armastama. Presidendi valimise hooaeg läheneb.

Poska maja talvel. Seda maja pidavat Savisaar praegu Tallinna juhtimiseks kasutama.

Poska maja talvel. Seda maja pidavat Savisaar praegu Tallinna juhtimiseks kasutama.

11 thoughts on “Mida ma Savisaare loksutamisest arvan

  1. vanaiinlane 23. september 2015, 17:53

    Oupekki, nüüd kus sa jälle suitsu ette panid (poliitika=tubakatooted;),
    avastasin mina, et mu PUTS teooriast on ju RAHA puudu! Õige on PURTS.
    Huvitav, et keegi sellele intiimsele kohale tähelepanu ei pööranud?
    Noh, näpuga tõde taga ajades vahet ju eriti polegi, aga nüüd on.
    Tänu Kapo ja Nets Estonia tegemistele huvitab inimesi RAHA jälle:D

    Like

    • Manjana 23. september 2015, 18:41

      poliitika ei ole üldse tubakatooted! suitsetatakse selleks, et närv üle läheks, poliitika hoopis tekitab närvi

      Like

      • vanaiinlane 23. september 2015, 19:23

        Närv ei lähe üle, sest Eestis ei ole kohalikku eraettevõtlust,
        on riigi tellimused, on ainult riigi rahal elavad ettevõtted.

        Aga siiski, igal juhil võiks olla vähemalt kaks usaldusisikut:
        1. positiivsust, elujõudu sisendav ilus assistent
        2. põhja, pankrotti hoiatav, tark raamatupidaja
        Nii arukas võiks ikka iga juht olla, et sõnumitoojat maha ei lase:D

        Like

  2. vanaiinlane 23. september 2015, 20:47

    Iroonia, et IME – Isemajandava Eesti isa süüdistatakse
    ise enda majandamise eest ise enda majandajate poolt.
    Estoonia fenomen.
    Muidugi ei andestata talle, et suutis olla erinev,
    kui kõik teised ämma kilekottidega kassat täitsid,
    pakuti meile pingviini jäätist ja tasuta transporti:D

    Like

    • Manjana 23. september 2015, 21:05

      mina olen tasuta transpordi pooldaja, kuna mina keskile selle idee andsin, mul on dokumentaalne tõestus ka kui vaja.

      Like

      • vanaiinlane 23. september 2015, 21:27

        Hämmastav! Ma pean sind vist hoopis teise nurga alt piidlema?
        Mina ei ole KE fänn, ausalt öeldes pole ma ka valinud kunagi,
        põhjus lihtne, pole sissekirjutust, ehk kodutu, ametlikult:D
        Aga tõe, kodutute kasside ja ühe jalaga linnapeade eest,
        võtan ikka sõna küll, nagu näed:D

        Like

        • Manjana 23. september 2015, 21:47

          kui sa teaks, kui palju suurem tavalisest on mu tänane blogilugemiste arv, sa vist ei kommenteeriks stiilis, nagu sa oleks ruumis üksi🙂
          ma pole kunagi keski valinud ja ei kavatse ka kunagi neid valima hakata.

          Like

        • vanaiinlane 23. september 2015, 22:09

          Ah soo. Ma saan aru, et minu isik teeb sinu blogile hitte,
          aga, et nüüd siis teie poole meie vormis pöörduma peab?
          Noh, Teie, Mann ja Jaana, nagu tahate:D

          Like

  3. w 24. september 2015, 23:18

    Sotside valija oled või?

    Ma pakun, et praegu ei ole tegemist tavalise klounaadiga, vaid ongi tõsine üritus Savisaar linna, võimu ja KE küljest lahti amputeerida.
    Sellest ei võida ref ega kesk kumbki, esimene kaotab juba pagulasteemaga toetust ja kui Savikas ka nurka sodiks pekstakse, siis … me võime siin oblastisisestes asjades lähima viie aasta jooksul veel üsna huvitavaid ja täna ennustamatuid asju näha. Eriti huvitav on see, mis keskist saab ja välja kasvab – üks haru võib ju olla selline, mis paneb endised ja praegused Savisaare vihkajad teda kui puhvrit taga igatsema.

    Like

    • Manjana 25. september 2015, 12:08

      ei ole sotside valija, mulle parempoolsed ei meeldi. ma olen üle 10 aasta vasakparteid valinud, kui ma üldse valinud olen.

      tõsine üritus kui prokurör saadab “kogemata” valed paberid😀
      politoloogina mulle ei meeldi ennustada. optimist minus vaikib ja pessimist arvab, et midagi ei juhtu ega muutu.

      Like

  4. r 26. september 2015, 19:31

    Kui norida, siis midagi muutub kindlasti😀
    Iseasi, kas ka midagi sisuliselt – kahtlen üsna tugevalt🙂
    Sest oleme endi ja teiste vastu ausad, nii väga kui ka ühte või teist esipoliitikut ei vihata, ei suuna riiki keegi ainuisikuliselt – isegi venemaal mitte🙂
    Ajaloost hea näide – iga teine inimene maailmas vihkas Bush’i – valiti mees “maha” ja uus asemele. Nüüd aastaid hiljem – on midagi muutunud? Taaskord, MUIDUGI on, kas ka sisuliselt? Vaevalt🙂
    Aga sportlikust huvist ja arengut hinnates, sooviks näha küll, et mõni monument lahkuks( Ansip ju tegelt juba läks, vähemalt korrakski🙂. Kui nüüd Savisaar ka läheks, keda siis keskmine eestlane(=inimene, kes valib) kõigis maailmapattudes süüdistama hakkab?😀 Või veel hullem, kuidas järgmised valimised toimuma saavad – kas tõesti on oht, et suurparteid peavad esmakordselt natuke ka ajusid kasutama?
    Taaskord – KINDLASTI, aga kas ka sisuliselt – vaevalt…:)
    Viimati valisin, kui rohelised esimest korda tulid. Ennekõike seetõttu, et tegemist oli/on siiani parteiga, kes ei suuda ka suurima tahtmise korral midagi korda saata🙂
    Peale seda nooruse uljast tempu ei ole pidanud vajalikuks alluda valimiseelsele peapesule -“iga hääl loeb”…no ei loe🙂 selleks ei pea ülikoolis kõrgemat matti õppima, piisab lihtsalt veidikene vaatlustest ümbritsevas.
    Mulle tundub, et imevitsakest pole….on tatina kulgev aeg, mille jões me inimesed abitult sipleme…ja ka see möödub🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

