Ja mida ma kanepist arvan

Mul oli plaan Kenderi korraldatud Toompea kanepi reklaamiüritusele minna, aga kuna ma loobusin FB-st, siis ei mäletanud  enam ürituse toimumise aega. Kui ma “demonstratsioonist” lugesin, mõtlesin jupp aega, kas ma ikka tahan minna või ei. Ühest küljest vaadates meeldib mulle kohutavalt eesti räpp. Mu arust on see praegu meie muusikast kõige kuulatavam osa. Tommy Cashi teate? Ta on nii hea! Vaadake kohe!

Tema, vist, Toompeal ei käinud. Ma tahtsin sinna konsa pärast minna. Aga ei läinud, sest teisest küljest vaadates olen ma kanepi legaalseks muutmise vastu. Jep, ma olen vasakpoolne ja ei poolda kanepi legaliseerimist. Miks? Sugugi mitte sellepärast, et siis kõik lapsed hakkavad kanepit tarvitama ja igavene jama. Teate, lapsed on tihitipeale palju targemad kui täiskasvanud. Mõnedes küsimustes. Mõned lapsed pole.

Näiteks paar aastat tagasi tuli mu laps, kes sel ajal oli umbes 15, välja väga terava avaldusega.

“Kanep võiks olla legaalne, siis kõik idioodid tõmbaks end surnuks.”

Ei, ma ei arva, et kanep oleks surmava toimega, aga selles lauses on tõde.

Ma olen kanepit tõmmanud. Erinevate tulemustega. Sagedusega umbes aastas kord või kaks. Ma olen saanud üledoosi ja kõikide oma alateadvuse hirmude käes väänelnud. Ma olen tänu kanepile ülihead seksi saanud. Ma loodan, et tal oli ka hea😀 Aga ma ei poolda kanepi legaliseerimist. Ja üldse miitte ainult kanepi pärast. Kenderil oli ju ka mingi muu tagumine mõte, miks ta kanepit promob.

Ma olen tutvunud Hollandi probleemidega seoses sellega, et seal on kanep legaalne. See allub reeglile “annad sõrme, võtab käe.” Kender räägib fentanüülinarkaritest. Hollandi kogemus näitab, et kui kanep on legaalne, siis tunduvad ka kõik muud narkootikumid peaaegu nagu legaalsed ja levivad palju hullemini kui mujal, kus kasutatakse nulltolerantsi. Mu arust on täiesti okei meie praegune olukord, kus kanepi kasutamine on enam-vähem legaalne, aga kasvatamine ja müümine suhteliselt mitte. Kuid ametlikult on Eestis seadus, et kanep pole legaalne. Ehk inimesed, kes austavad seaduseid ja alati ainult rohelise tulega üle tee lähevad, kanepit ei tarbi. Täiesti normaalne elukorraldus.

Ma keelaks tavalised suitsud ka ära, sest nende kahjulikkus füüsilisele tervisele on fakt, kuid tavalise suitsetamise kasutegurit pole võimalik kuidagi tõestada. Tavalise tubaka suitsetamine mõjub inimese füüsilisele kehale väga halvasti, kanepi suitsetamine mõjub vaimsele. Alko puhul on tulemus vähemalt arusaadav – jääd purju ja kaotad oma kompleksidest tulenevad piirangud. Tavaline harju keskmine inimene vajab seaduseid, et ta oma eluga paremini hakkama saaks. Ta ei viitsi ise alati mõelda, et kuidas oleks moraalsem ja tulemuslikum, ta allub seadustele. Ja läheb üle tee ainult rohelise tulega. Ei ole vaja rohelist tuld narkootikumidele. Punasest piisab täiesti, et meil kõigil enam-vähem inimlik elukeskkond oleks.

7 thoughts on “Ja mida ma kanepist arvan

  1. marca 24. september 2015, 15:39

    Ma muidu uuema eesti muusikaga eriti kursis ei ole, aga Tommy Cash meeldib mulle ka jubedalt! Väga vinge tegelane! Tahtsin kunagi temast isegi postituse teha, aga mõtlesin, et enamusele ilmselt selline haige stiil peale ei lähe, mis ma ikka kiusan inimesi.
    Kanepist ei arva ma midagi, sest ma lihtsalt ei tea sellest miskit, pole kokkupuuteid olnud. Üldiselt mind häirib kui inimesed tahavad erinevaid asju ära keelata. Selliseid asju, mis muidu lubatud on, nagu suitsetamine või alkohol, keegi pakkus välja, et jaanikiiged tuleks ära kaotada, olevat eluohtlikud. No ma ei tea, sajandeid on kasutatud, tuleks ikka püüda ise ennast kontrollida, mitte loota, et riik kõik potentsiaalselt ohtlikud asjad ära keelaks. Uimastavate ainetega (tubakas, alko kaasa arvatud) on ju see teema ka, et ükski tsivilisatsioon pole ilma nendeta hakkama saanud. Narkootikumid on ilmselt veidi teravam tera selles osas, et jah tõesti, enamik ongi need harju keskmised, kes seadusi vajavad, ilmselt tõesti läheks vastasel juhul asi väga käest ära, sest inimesed ei oska oma peaga mõelda ega endale ise piire seada.

    Like

    • Manjana 24. september 2015, 18:08

      ma Tommy Cashi kuulates sattusin veel Antwoordi kuulama ja vaimustusin😀

      Like

      • Marca 24. september 2015, 21:07

        Jaa, mulle meeldib ka!🙂

        Like

  2. Lizzy 24. september 2015, 18:01

    Väga hea, Sa ütlesid väga ilusti välja selle, miks ma ka ei poolda kanepi legaliseerimist – siis hakkaksid seda tarbima ka paljud need, kes muidu hoiaks eemale. Tavalisele inimesele, kes pole harjunud seadust rikkuma, on see illegaalsus piisav keelaja. Tean sitaks inimesi, kes joovad ja suitsetavad nagu korstnad, aga narkootilistest ainetest hoiavad kaugele. Ja isegi mitte alati illegaalsuse pärast, vaid muudel põhjustel, kuid olenemata põhjusest, legaalsus tekitaks lihtsalt sellise tunde, et lubatud, kõik teevad, hakkan ka tegema. + psüühilised haigused on kõige hullemad. Kui kanep tõesti soodustab selliseid haigusi, nagu skisofreenia, siis minu meelest paremat argumenti polegi vaja.

    Like

    • Manjana 24. september 2015, 18:04

      jep. ma seda skisofreenia asja ei maininud, aga mu teada on sel teemal päris palju tõestusi, et kanepiga võib see välja lüüa või päris hulluks kätte minna.

      Like

  3. vanaiinlane 27. september 2015, 17:49

    Ma ei ole kanepit tõmmanud, paha riisi olen küll söönud.
    Kanepiga on nagu Kanaari saartega – kui teaks, siis tahaks.
    See su jutt ainult tekitab huvi asja vastu, mis värk see on?

    Ma olen liikuja, ja tee äärest olen leidnud sametist kotikesi,
    sees piip, kilekotid mingi?puruga, erineva tihetusega filtrid,
    noh, detaile jätkub. Aga, milleks ja kuidas seda kasutada?

    Seda EI tohi kasutada, mantrab meedia suu vahul ja nina valge:D
    Samas lugupeetud inimesed on veidi eri arvamusel, aga ikkagi,
    kus on see _breakpoint_ peavoolus?

    Like

    • Manjana 27. september 2015, 18:33

      juutuub õpetab kõike:

      mina ei õppinud suitsude keeramist suitsetamise ajal ära ja ega ma kanepist ka midagi nii palju ei tea, et siin nõuandenurgakest avada saaksin.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

