Kas ma olen poliitikutele raha eest artikleid kirjutanud?

Infopartisan on juba aastaid kirjutanud postitusi vaheldumisi poliitikast ja muusikast. Või umbes nii. Sel aastal on ta blogis toimunud huvitav muudatus – päevavalgusesse on pääsenud hoopis isiklikumad teemad. Tunnistan ausalt – ma tema pikki poliitpostitusi eriti lugeda ei viitsinud, aga võõras eraelu on mulle alati haiget huvi pakkunud.

13. kuupäeval andis ta lahke lubaduse kirjutada 100 fakti enda kohta ja pettis mind rängalt – ainult ühe fakti ma leidsingi. Kuid postituse lõpus oli põnev teema, mis mullegi blogimisväärne tundus – kas, kes, kellele ja kui suure summa eest on ajalehe jaoks lugusid kirjutanud. Teema ajendiks Vilja Kiisleri lugu Äripäevas, kus ta murrab sisse ammu pärani olnud uksest ja räägib, et pooled poliitikute nimede all ilmunud arvamuslugudest on kirjutatud hoopis kellegi teise poolt. Ma arvan, et enamus inimesi, kes poliitika vastu huvi tunnevad, teavad seda fakti niigi. Huvitav, miks sellest praegu kirjutada tuli? Isegi meie presidentide kõned on suuremas osas kellegi teise poolt kirjutatud – see on presidendi pressinõuniku töö. Ta saab selle eest palka. Riigi eelarvest. Seda viimast Ilvese kõne kuulasite, kuhu oli topitud hunnik totraid uudissõnu? Tollele tüübile küll piisavalt ei maksta, kui ta mindagi nii totrat presidendilt puldist alla laseb rääkida😀

Aga. Jah. Miks ma ikka teistest räägin. Ega ma pole pealt näinud, kes kelle kirjutab ja palju see maksta võiks. Ma pidin ju oma blogis enda kiitmisega tegelema. Minu (päris)nime all on ajalehtede arvamuskülgedel päris palju artikleid ilmunud. Igasugustel erinevatel päevakajalistel ja vähem päevakajalistel teemadel. Ma ise arvan, et ma oskan päris hästi arvamuslugusid kirjutada, aga mul pole juba ammu tuju olnud, et mõnda kirjutada. Vanasti, kui ma ka ise konkreetselt poliitikaga tegelesin, oli minu jaoks arvamuslugude ajalehes avaldamine tasuta. Ajalehed ei maksnud selle eest. Enamus ajalehti ei maksnud, mõned maksid. Kuna ma pole kunagi ühtegi rikkasse parteisse kuulnud, siis sain ma neid tasuta artikleid avaldada ainult valimistevälisel perioodil, sest valimisperioodil võisid artikleid avaldada ainult suured ja rikkad parteid, keda niikuinii valiti.

Aga vahel harva juhtus ka nii, et mõni piirkonnaajaleht küsis valimiste ajal artiklit sellelt partei esindajalt, kes tolles piirkonnas kandideeris. Vot aga mul kandideeris, vist Pärnu piirkonnas inimene, kes üldse artikleid kirjutada ei oskanud. No ei oska kõik inimesed kirjutada. Erinevatel põhjustel. Ja siis ma kirjutasin selle artikli ise ja saatsin Pärnu postimehele hoopis teise inimese nimega. Ma ei mäleta, kas see oli just pärnu või mitte ja kas seda juhtus üks kord või rohkem, aga ma täpselt tean, et mina olen küll kirjutanud artikleid teistele inimestele. Tasuta.

Nüüd vastupidisest juhtumist ka. Ma võin uhkusega tunnistada, et mulle on pakutud valmiskirjutatud artikleid täiesti tasuta, et ma neid oma nime all avaldaks. Väga häid artikleid. Täiesti tasuta. Õilsa eesmärgiga. Ma tegelesingi poliitikas, enda ja ka paljude teiste inimeste arvates, ainult õilsate eesmärkide saavutamise üritamisega. Ausõna. Vot ja kuna artikkel oli kirjutatud hästi, paremini kui mina samal teemal oleksin tol hetkel osanud, siis ma saatsin selle mingile ajalehele ja see avaldati minu nimega. Ma ei nimetaks saladuse hoidmise nimel mingeid nimesid, isegi enda oma mitte. Lugejad võivad ise otsustada, kas nad usuvad või mitte, aga mind võib uskuda küll. Miks ma peaksin sellist asja valetama? Ja kui pealkirjas esitatud küsimusele vastata, siis on vastus ei. Pole raha saanud ja ega sellest inimest pole ka poliitikut saanud, kes kirjutada ei oskanud. Mis ei tähenda, et hea oraator ei võiks kehv kirjamees olla, nagu Vilja kahtlustab.

10 aastat tagasi tehtud autoportree

10 aastat tagasi tehtud autoportree

2 thoughts on “Kas ma olen poliitikutele raha eest artikleid kirjutanud?

  1. vanaiinlane 16. oktoober 2015, 21:44

    Ahsoo, sa kandideerid jälle, kuhu?

    Poliitika on prostitutsiooni legaalne vorm
    (ja vastavalt ka samaväärselt tasustatud).

    Ma ei aru, miks sa põed oma panuse pärast,
    sulle ei ole ju makstud, sa ei ole ju poliitik:D

    Tillist võib ja tulebki tõmmata, aga seda peab tegema nii,
    et klient mõnust oigaks ja sind 4 aasta pärast tagasi kutsuks.
    (poliitik sind kirjutama ja valija poliitikut jälle suhu panema)

    Olgu see siis poliitpropaganda või suvaline kuulutus kuskil,
    minul ei ole küll mingit probleemi sinu teksti haistmisega.
    Samuti tunnen ma ära oma töökaaslased ja üldse kõik,
    kellega ma olen kokku puutunud pikemalt.

    Teksti näpujäljed on sama täpsed nagu need rasvased plönnid
    vanakooli toimikutes, aga oluliselt lihtsamalt käideldavad.
    Veel täpsemad on häälitsused, videopildist rääkimata.
    Aga vaatamata kõigele,
    Sa oled mu arvamusliiderdaja:D
    (Mahvalda definitsiooni järgi)

    Like

    • Manjana 17. oktoober 2015, 16:22

      sinu kurvastuseks ma ei kandideeri kuskile
      ja su hääl jääb andmata

      liiderdamist jätkan

      Like

Kommenteerimine on suletud.

