Autoga sõitmine on kordi odavam kui ühistranspordiga

Käisin eile autoga emal külas ja lapse võtsin ka kaasa. Mul endal autot pole, aga eks laenab, kui talt küsida. Tavaliselt on autol bensiin ka sees ja seepärast ma ei teadnudki palju bensiin maksab või kuidas seda tangitakse. Nüüd võin uhkusega teatada, et ma oskan tankida. Ja ma tean, et autoga mööda Eestit sõita on kordi odavam kui ühistranspordiga.

Küsisin enne eksilt, et palju ma peaks bentsu ostma, et käidud saaks. Ema juurde on umbes 90 kilomeetrit ja auto võtab natuke alla 6 liitri sajale. Ostsin 9,58 liitrit ja maksin 9,57 euri. Enamvähem kõik kulus ära, sest natuke enne Tallinna teatas auto, et võiks uue bensu ostmise peale mõtlema hakata.

Võrdluseks käisin septembris emal bussiga külas. Kõigepealt avastasin, et sinna sõidab päevas ainult üks buss – hommikul sõidab maalt Tallinna ja õhtul tagasi. Mulle tööpäeva lõpukellaajal maale sõita sobis, aga hommikul ma küll nii vara tõusta ei viitsinud, et tagasi tulla ja nii ma tulingi tagasi Tallinna häälega. Hääletamine oli äärmiselt kiire ja mugav ja tasuta. Bussipilet ema juurde maksis 5.60. Ootasin Tallinna bussijaamas oma bussi ja imetlesin kuidas igale poole mujale Eestisse sõidavad ilusad suured uued bussid. Ja siis tuli minu buss – pisike vanaaegne mikrobuss. Vanasti sõitis päevas Koerusse vähemalt kaks suurt bussi ja nõuka ajal tuli osta eelmüügist pilet, sest kõigile soovijatele pileteid ei jagunud. Inimesed tulid peatustes bussi peale ja läksid maha. Nüüd oli meid umbes kümme ja tee peal ei tulnud peale kedagi. Ma ei imesta, et keegi bussiga sõita ei taha, kui autoga on palju odavam.

Kuna hääletamine pole enam eriti levinud, siis bussiga edasi-tagasi oleks ühel inimesel kulunud 11.20 raha ja kahel inimesel 22.40. Autoga maksis bensiin 9,57, mis oli meile kahele poole odavam. Üksinda sõites on bussiga suht sama hind kui autoga, aga autoga saan ma ükskõik millisel ajal sõita ja lisaks inimestele veel ka kartulikotte vedada.

Bussi mahub ju palju inimesi ja hind võiks odavam tulla kui autoga sõitmisel. Keskkonnasõbrana peaksin ma üksinda autoga sõitmisele eelistama bussiga sõitmist, aga mulle ei meeldi olla kolerikas ökomutt, kes ebamugavustele peale maksab. See peale maksmine (ja piirhindade kehtestamine) peaks olema valitsuse rida, et vaesemad inimesed ka Eestis ühistranspordiga sõita jõuaks.

Sügisene

Sügisene roheline

Tagged:

10 thoughts on “Autoga sõitmine on kordi odavam kui ühistranspordiga

  1. vanaiinlane 24. oktoober 2015, 22:22

    Milleks sa ema juurde pidid sõitma, ökomutt?
    See jäigi arusaamauks, kõik mu oli arusaadav.
    Selleks, et ikka eksiga suhelda, eks?
    Inimesed veedavad oma elu autos,
    see on normaalane su meelest?
    Hommikust õhtuni Waze’i vahtides.

    Like

    • Manjana 24. oktoober 2015, 22:30

      see su komm tähendab, et ma käin emal külas, selleks et eksiga suhelda? et mu ema on mu eks? päriselt? sa ära enam peale võta😀

      Like

  2. töll 24. oktoober 2015, 23:01

    Jaa. Autoga sõita on odavam kui ise ei pea autot ostma ning auto püsikulusid (hooldused, kindlustus, ülevaatus, rehvid, vanemal masinal ka remont) maksma.
    Kui bussifirma saaks kellegi käest tasuta busse laenata ning bussijuhil endal elaks ema Koerus ja ta sõidaks sinna ilma palgata teda vaatama ja võtaks lihtsalt bussitäie samas suunas minejaid peale, oi kui odav oleks siis veel see 30-40 liitri kütuse hind paarikümne inimese peale ära jagada.

    Like

    • Manjana 24. oktoober 2015, 23:10

      ma kirjutasin postituse, et valitsus ei toeta piisavalt kui üldse ühistranspordiliiklust ja seepärast ongi bussiga sõitmine nii kallis.

      Like

  3. vanaiinlane 24. oktoober 2015, 23:20

    Bussiga sõitmine ei ole kallis, aga autoga tossutamine on out,
    vaata Edgarit, ratastooliga kempsu, tasuata kusjuures, see on norm,
    mõtle, kui diislit löristad järgmine kord autosse.

    Tuleb elada elamistväärt kohas, kus kõik on 6 minuti kõndimise kaugusel.
    Alates nipet-näpet poest, lasteaiast, koolist, töökohast, ja lõpetdes surnuaiaga.
    Ehk, mõelda võib ju globaalselt, ja kõnetada rahvast, aga elama peab ikka Hundisilmal.

    Like

  4. Kaur 25. oktoober 2015, 14:15

    1) Ei, see ei ole Eesti eripära. Ääremaale saamine on igal pool kallis ja ühistransaga tihti võimatu.
    2) Jah, hõreda asustusega piirkonnas elamine ongi kallis.
    3) Ei, valitsus ei pea sellele peale maksma.

    Like

    • Manjana 25. oktoober 2015, 14:49

      järvamaa ei ole ju ääreala, vaid kesk-eesti
      jah, kui valitsust huvitab ainult kaitseministeeriumi eelarve, siis on tõesti ükstaspuha, kuidas inimesed ilma sõjamängudeta elavad.

      Like

  5. Pastakas 26. oktoober 2015, 13:38

    Soovitan sõita Bussiga Viinistule hoopis, ilus sügisene retk kunstimuuseumisse (K-P). Vt Harjumaa Liinid nr 151 – 156!

    Like

  6. r 31. oktoober 2015, 18:06

    Täiesti nõus, et on kallis. Samas kui autot ei ole ning eksiga ei suhtle😉, siis sõidan bussiga nii, et mühiseb. Tõsiselt ebamugavad graafikud on ja üldjuhul eeldab kuhugi sõitmine raudselt kohapeal ööbimist, sest naasmine on võimatu. Omamoodi on see kohaliku turismimajutuse toetamine, teisalt, peale kahte kehva suusakuud on enamus äärealade putkadest kinni. Nii, et kui tahad sõita, siis pead valima kas juuni või juuli😀 Olgu, ma tiba liialdan😉 Samas kogu selle valu juures on ka omamoodi ilu ja võlu. Jube uhke on sõita pea üksi bussiga kuhugile kaugele pealinnast. Eriti kui on selge teadmine, et mõne aasta pärast sellist luksust enam ei eksisteeri😉
    Saab lapselastele heietada, kuidas ennevanasti oli ka Eestis ühistransport ja muud sotsiaalsed igandid. Samas ei ole hullu, Lääne Eesti asfalteeritakse varsti terves mahus sõjalennuväljaks, Kesk-Eesti juba on lasketiir, nii, et jah🙂 Aina paremaks läheb. Ainus, mida peab varsti muutma oma Welcome-reklaamis on see tühine metsakohina jutt. Samas, eks seda ole juba küllalt saanud kah – kaua võib.
    Valitsusele peaks tegema ettepaneku, lõpetada igasugune transadotatsioon ja jagatagu see raha otse autoliisinguteks laiali. Mine tea – vb töötaks isegi paremini. Eestlane pole ju kunagi eriti sotsiaalne loom olnud ja eelistab privaatsust. No kord aastas sõjademonstratsioonile vabadust ja lippu lehvitama sõidaks sõjaväebussidega – sest no neid ummikuid ei suudaks keegi ära istuda, kui üleni autostunud Eesti hakkab ühekorraga teatud geograafilisse punkti suruma.
    Alles olevad raudteed jagaks rikkamate ärimeeste vahel kenasti vanarauks laiali – no abiks ikka🙂 Ei taha ju ometi tänamatuna näida.
    Lisaks kaoks hetkega Eesti liikluse suurim probleem – bussirajad linnades – ning oh neid roosasid ja õnnelikke pealinlasi ja muidu kodanikke, kes siis mõnulevad lõpututes ummikutes teel tööle. Raadiost kuulavad peale, kuidas Tallinna tasuta transporti enam pole ja …. mmmm kõlab nagu unelmate unelm – kas pole :)?
    Mahavõetud metsaalad täituksid rehvidega, milledes on hea kahuriliha treenida ja jääks ära see igaaastane nöök, et keegi on midagi metsa alla visanud, Pole metsa, pole probleemi😉
    Üsna teemast mööda, aga no just taolised mõtted tekkisid🙂
    Kui nüüd tõsisemalt veidi rääkida, siis vahest tahaks(teadmata muidugi tagajärgi), et valitseks konkreetsus. Et ok – maaelu sureb välja – las sureb siis. Keskendume mujale, kus ei sure välja. Et ühistransa on kulukas – aga kaotame siis ära ja suuname raha mujale. Metsa veame välja mis mühiseb – samas unistame suurtest laantest. Et kui maha siis maha! Kohati tundub mulle, et pikemas perspektiivis on kõikvõimalik taoline kummi venitamine jube kulukas ja mõttetu ressursi raiskamine. Seda enam, et üsna tihti ei hoita midagi ära – lihtsalt pikendatakse agooniat.
    Nalja juurde tagais tulles, siis teatud mõttes on mul jumala kama kaks, kuna see väline võimlemine ei muuda sisemist olemust🙂

    Like

    • Manjana 31. oktoober 2015, 22:06

      ma lisaks veel nimekirja, et kadriorust võiks need vähesed kõnniteed, mis parki teha on viitsitud, ka ära kaotada ja autode sõiduradadega asendada, siis saaksid kogu pirita ja viimsi poolsaar kadriorust oma autodega mitmerealiselt läbi tööle ja koju vurada, mitte pidevalt ummikus istuda. niikuinii kolivad varsti kõik eestlased tallinna ja harjumaale.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: