Miks dieedipidamine närviliseks teeb?

Helen viitas õhtulehest ühele artiklile, mis andis tervele hunnikule mu küsimustele vastuse. Natuke peab veel endaga arutlema ja mõtisklema, aga niidiotsa sain kätte. Artiklis räägitakse, et inimesele on antud mingi konkreetne hulk tahtejõudu ja kui ta selle ühe või mitme eesmärgi peale ära raiskab, muutub ta närviliseks. Varem ma arvasin, et kui inimene peab dieeti ja piirab oma söögikoguseid, siis on ta sellepärast närvis, et tal on kõht tühi. Teadlased tegid aga kindlaks, et see tite-east teada põhjus polegi kõige olulisem. Hoopis inimene on väsinud, kuna ta peab ennast pooleks pingutama, et mitte külmkapi juurde tormata ja head-paremat näost sisse ajama hakata. Väsimus vaimsest tahtejõu pingutamisest teeb närviliseks.

Nagu ma siin blogis pidevalt kiitlen, siis olen ma viimase aasta jooksul hulgaliselt tahtejõu proovilepanemisega tegelenud: suitsetamisest ja kohvist loobumine, veepäevad. Alati on nendega kaasnenud ka muutused enesetundes. Näiteks veepäevadega seoses magasin ma palju kauem kui tavaliselt, sest nii oli lihtsam. Magamise ajal ju pole vaja võidelda õgimissooviga. Kuna võitlus oma ihadega oli väsitav, siis unepuudust ka ei olnud. Kas ma ka närviline olin, ei oska ise hinnata. Juu ma ikka olin.

Artiklis räägitakse ka, et inimesed üldiselt arvavad, et neil on vähe tahtejõudu, kuna nad ei suuda asju õigeks ajaks ära teha, ennast sportima sundida, õgimissoove tagasi hoida. Kuna ma suutsin suitsetamisest loobuda ja tekkinud ülesöömise enam-vähem tagasi normaalpiiridesse suruda, siis ma olen oma tahtejõust paremal arvamusel kui varem. Minu jaoks on need erinevad loobumised aidanud oma tahtejõusse usku tõsta. Aga ma ei teagi, mis sellest usust kasu on.

Ma olen üritanud elada nii, et ma ei tee asju, mida ma teha ei taha. Tahtejõuga midagi teha, tähendab teha midagi, mis tegelikult eriti ei meeldi. Tegelikult mulle üldse ei meeldi veepäevi pidada. Ma loobusin neist septembri lõpus ja vahetasin, enda arvates, lihtsama variandi vastu – õhtul peale kaheksat ei söö, ehk režiim kus 8 tunni sees võib süüa ja 16 tundi ei tohi. Nüüd ma olen seda kuu aega teinud, aga sellest on hoopis vähem kaalule ja seedimisele kasu olnud, kui üks kord nädalas veepäevi pidada. Isegi sellest reeglist iga päev kinnipidamine on keerulisem kui üks päev nädalas nälgida. See artikkel kirjutab, miks igapäevane dieedipidamine ei tööta – sest see on pidev tahtejõu kurnamine. Lõpuks pole enam jõudu midagi teha.

Samuti mõjuvad tahtejõule ja vaimule kehvasti igasugused aastaks võetud eesmärgid ja päevaplaanid. Ehk ma põhimõtteliselt olen õigel teel oma pideva logelemise ja nautlemise ideega, aga nüüd tuleb välja mõelda, kuidas end eriti tšillilt tunda ja ikkagi natuke vähem süüa. Päevad lähevad aina lühemaks ja jahedamaks, välja jalutama enam üldse ei kisu.

Venitus lõdva randmega

Venitus lõdva randmega

Tagged:

9 thoughts on “Miks dieedipidamine närviliseks teeb?

  1. vanaiinlane 25. oktoober 2015, 20:54

    Alusta sellest uue 2016 aasta saabudes, siis kui kõik paugutavad,
    viskad sina külmalt külmkapi aknast välja, viisakalt siiski
    so long my friend and thanks for all the fat😀
    Selle heateoga endale saad 3 kärbest 1 hoobiga kirja:
    1) külmkapi juurde ei ole enam isudel asja
    2) ruumi tekib juurde ja raha ka (feng-shui rahanurk):D
    3) jalajälg (elekter, freoon, müra, soojus ja wc kasutus) väheneb.
    Mõtle! Vaata mind! Mul ei ole juba 6 aastat külmkappi, aga diipi tuleb:D

    Like

    • Manjana 25. oktoober 2015, 21:20

      vot sellest kommist ma saan aru, et sa võiksid mind isegi natuke tunda😛

      aa mu köögis sa käinud pole. just praegu mõtlesin, et mul on külmkapp ja sahver köögis armastuse nurgas, mitte raha nurgas. raha nurgas on mul raha ligimeelitamise maagiavärk, või nagu üks tuttav ütles – kratt.

      Ma võiksin külmkappi rohkem loomingu alasse tirida, siis oleks söömine ja söögitegu puhas kunst. Aga jube imelik kui ta on keset seina ju. või peaks veel midagi nihutama. nihutamine on nagu võimlemine.

      Like

      • vanaiinlane 25. oktoober 2015, 22:17

        btw, talveaeg ehk normaalaeg UTC+2 on meil jälle,
        aga su WP serveri poisid pole vist veel ärganud😀
        Vaata, et ise ka homme tund aega varem letti ei lähe.

        Like

  2. Crick 25. oktoober 2015, 22:50

    Miks ma loen välja dieedipidamine ja söögikoguse piiramine ühest tekstist välja aru ma ei saa. Dieedipidamine on teadmiste ja söögi tegemise oskuse rakendamine. Võta üks tervislik ja paindlik toidukava ette ja sa avastad end 6 korda päevas söömas ja näksimas. Loevad ju ikkagi kalorid. Iseasi kui väga Sa toitumisele rõhku tahad panna. Mina kui meesterahvas olen friik ning valmistan pidevalt endale toitu, ka ette. Kui sa ei usalda neid kavasid või pole viitsimist olnud uurida, on mul taskust üks tore kava võtta, mis pani paar naistuttavat ahastama, et nii palju peab sööma, et alla võtta. Pluss saadi kolestrooli ja veresuhkru näitajad paremaks.

    Ja misasjad need vee päevad on? Esimest korda kuulen. Iga päev on ju vee päev?!😀

    Like

  3. Crick 25. oktoober 2015, 23:34

    Mmmmm..

    Ma panustan, et kuna sa räägid siin dieedist, siis oled oma kaalu pärast tiba mures. Sa jätsid suitsetamise maha aastakese tagasi? Semantika. Ammu juba ühesõnaga. Toitumishäire? Ei ole ühtegi artiklit leidnud, et nikotiinist loobumine nii pikaajalise toitumishäire esile toob. Kas sa ei arva, et see häire on juba Sinu enda harjumuseks saanud siis? Sa mainisid, et pole eriline hommikusöögi sööja seal vee postituses ka, mis paneb mind küsima paratamatult järgneva küsimuse:

    Vasta lihtsalt mis samme oled sa võtnud enda ainevahetuse kiirendamiseks pärast selle aeglustumist, mis kaasneb suitsetamisest loobumisega. Loodan et valesti aru ei saa, ma ei tulnud siia Orgu või keda iganes mängima, eks me kõik ole ju maailma targeimad – puhtalt uudishimust.

    Like

    • Manjana 25. oktoober 2015, 23:41

      No tegelt räägib see postitus erinevatest asjadest, mida inimesed tänu tahtejõule teevad ja kuidas see tujule mõjub. Pealkirjas oli sõna “dieet”, sest sellega saab paremini klikke kui sõnaga “tahtejõud”😛

      Kuidas sul tahtejõuga lood on?

      Like

  4. Crick 25. oktoober 2015, 23:59

    Küsimuse vältimine😦 Minu tahtejõud rauges nüüd.

    Like

    • Manjana 26. oktoober 2015, 00:30

      no ei tasu kogu tahtejõudu dieedi alla panna, näe, mis juhtuda võib😉

      Like

Kommenteerimine on suletud.

