Hambaarstist ja mehe leidmisest jms

Lubasin kommentaarides, et kirjutan sel nädalal oma hambaarstil käimisest ja enda mehelikest külgedest. Kõik vaid põhjusel, et vanaiinlasel vererõhku normaalsel tasemel hoida. Näe, kuidas ma oma lemmikuimaid lugejaid ikka hellitan😀

Aga hambaarstil käik oli ettebroneeritud. Viimati käisin kaks aastat tagasi ja korraliku inimesena tahtsin lihtsalt kontrollima minna. Lapsele panin ka aja, enne mind. Kohale jõudsin liiga vara. Istusin ukse taga ja kuulasin kuidas lapsel hambaid puuritakse. Kui ta veel väike oli, siis käis temaga arstil isa. Näiteks kaitsesüstimisi tegemas. Mina ei saanud käia, sest kui minu lapsele tehakse haiget, on minul valus. Nüüd ukse taga istudes läksid mu fantaasia ja empaatia jälle kenasti korraga tööle ja mul hakkas õrnalt paha. Õnneks istus ukse taga veel inimesi, kelle jälgimine viis mõtted hambapuurist eemale.

Üks naine ootas oma pojaga. Vaatasin ta käesolnud lipikult, et tal on aeg 11.40. Väga imelik. Mu lapsel oli 11.30 ja mul kohe peale teda 12.00. Kuidas sinna vahele veel üks inimene sattus? Kui kell kaheteiskümnele lähenema hakkas, muutusid ka nemad rahutuks ja hakkasid oma lipikut uurima. Ma piilusin ka nende paberit lähemalt ja ütlesin, et neile on vale kabineti number kirjutatud, sest seal pole Kaasikut. Naine leidis õige arsti kabineti ülesse ja nad saadeti röntgenisse. Naine jäi ukse taha ootama ja küsis, et kas siin ravitakse täiskasvanuid ka. Koridoris olid ainult emad lastega.

“Jah, ravitakse,” vastasin. “Lapsi ravitakse tasuta, täiskasvanud peavad maksma.”

“Kas siin on kallis?”

“Ma arvan, et igal pool on suht samad hinnad. Aga on kallis küll.”

“Miks küll täiskasvanutel tasuta pole,” ohkas naine.

“Nõuka ajal oli, enam pole kuskil,” vastasin mina.

Muideks – kogu jutuajamine toimus vene keeles. Ma olen viimase aasta venekeelset raadiot söögitegemise kõrvale kuulanud. Sealt tuleb head tantsumuusikat ja kui kulbi ja noaga köögis tantsu vihtuda, annab see vabanduse kaloririkkamate toitude valmistamiseks. Aga tundub, et mu vene keele rääkimisoskus on ka palju paremaks läinud. Ahjaa, venekeelset selgelnägijate saadet vaatan ka netist.

Vahepeal jooksid mu mõtted oma rada. Tundsin kuidas mu peopesad on niisked ja see tegi mind rõõmsaks. Umbes kuu aega tagasi tekkis mul mure, et peopesad on kuivad. Kuivad olid juba varem, aga mure tekkis siis. Mu käed on alati jahedad või külmad olnud ja noorena tihtipeale ka niisked. Noh, et kui võõra inimesega teretada, pühid varem käe külje vastu kuivemaks. Aga nüüd on käed kogu aeg kuivad. Googeldasin ja sain teada, et niisked käed ongi nooremate inimeste probleem. Suur probleem. Ma pole niiskeid käsi kunagi muretsemisväärseks pidanud. Kuid nüüd sain ma teada, et kuivad käed on vanemate inimeste probleem. Jube nõme! Mulle üldse ei meeldi, kui mulle vanemate inimeste tunnused külge siginevad. Aga nüüd olid mu käed hambaarsti ukse taga jälle meeldivalt niiskeks läinud. Nii tore, see süsteem ikka veel funktsioneerib! Ilmselt ma ei närveeri enam nii tihti kui noorena, mil kõik oli uus ja erutav.

Kuid lõpuks astus laps uksest välja, pool nägu imelik. Talle oli tuimestav süst tehtud ja kõvasti puuritud. Minu kord oli siseneda. Mul on sama hambaarst juba üle kümne aasta olnud. Noorena vahetasin Tallinnas väga palju erinevaid arste, sest ükski neist ei sobinud. Kui ikka paar kuud peale hambaarstil käiku kukub plomm välja, pole mõtet sama arsti juurde tagasi minna. Oma praeguse arsti leidsin telefonikataloogist asukoha järgi ja alates sellest hetkest käisime kogu perega tema juures. Ta on väga põhjalik ja korralik ja alati täpselt seletab mida ta teha plaanib ja teeb.

Ehk me oleme vanad tuttavad, keda on peaaegu et hea meel näha. No ma ei saa öelda, et ma naudin hambaarstiga kohtumist. Ta on mind ikka päris palju puurinud ja plomminud. Ja omi muresid kurtnud. Täna oli tal täiesti uus mure. Ta vana mure oli ka päris vahva, aga kuna täna me sellest ei rääkinud, siis pole oluline. Täna ta küsis mu käest täiesti tõsimeelselt, et kuhu tuleb panna kuulutus, et meest leida. Kohe nii otse küsiski. Kõigepealt süütu sissejuhatus, et kuidas sul läheb ja kui ma viisakalt vastasin, et hästi, ütles ta, et tal läheb küll halvasti. Ma esimese laksuga ei oskanud kohe vastatagi, et kust neid mehi siis saab. Kokutasin midagi, et ega neid eriti kuskilt saagi ja kuna mul ka kedagi pole, siis ma ei ole üldse õige inimene kelle käest küsida.

Ta vaatas kõik mu hambad ükshaaval üle ja tuvastas, et mul pole ühtegi nähtavat auku. Üks hammas oli kahtlane ja nägi välja, nagu tal võiks emaili all mingi jama olla, aga pealt oli hammas terve. Ma arvasin, et kui pealt on terve, siis ikka ei pea katki puurima hakkama. Lisaks küsisin ta käest ka oma tarkusehammaste kohta. Mul on tarkusehambad ainult üleval. All ei ole. Arst arvas, et nii vanalt enam ei tule ka, et eelmise korra röntgenipildil pole ka näha, et igemes midagi oleks. Ma arvan, et mul on hästi läinud, et mulle neid ei kasvanud. Kas teil on kõik tarkusehambad suhu tulnud?

Kuna mul ühtegi auku ei olnud, siis läks hambarstil käik maksma ainult ülevaatuse 15 eurot, aga puurima ei pidanudki. See tegi tuju heaks. Kui ta mu külaskäiku vormistas, siis mainisin talle, et on olemas selline kohta nagu Flirtic, kust saab mehi otsida, aga seal tihtipeale otsitakse vaid seksi ja juhusuhteid. Tema seda ei taha, ta väitis. Ma arvasin, et äkki vanemad mehed ka enam seksi ei taha. Mul vanemate meestega eriti kogemusi pole. Mu hambaarst on umbes 55-aastane, ma arvan, tal on täiskasvanud poeg, kes elab eraldi.

Ma vanemate meeste seksijutte tean ainult oma isa kohta, kes on elu aeg sellest lugu pidanud ja praegu on ta juba 77. Paar aastat tagasi oli tal mingi eesnäärme opp, mille järgselt ta kiitis, et peale oppi on seks ikka palju parem. Kõik mehed vist päris sellised pole? Ma väikesest peast magasin vanaema ja vanaisaga samas toas, kui neil külas käisin, nemad küll kunagi vanainimeste asja ei teinud.

Nojah, igatahes on hambaarstile meest vaja. Ta näeb päris hea välja. Mulle kaardid väitsid, et ma varsti leian endale ka suure armastuse. Flirtikust ma seda küll otsima ei lähe, kuigi mulle on seks oluline. Ma usun, et ka tänaval võib tutvuda. Või ükskõik kus. Onju? Blogis näiteks😛

Tegin hambaarsti juures fuajees pildi, et oleks mida postitusele lisada

Tegin hambaarsti juures fuajees pildi, et oleks mida postitusele lisada

Tagged:

5 thoughts on “Hambaarstist ja mehe leidmisest jms

  1. vanaiinlane 10. november 2015, 19:05

    Ma sebiks ka hambaarsti üheks õhtuks😀
    tilgutaksime MMSi siia-sinna, paneks kipsi
    kuhu vaja ja sellega arstimängimine piirduks.
    Sest kui juba suhu vaatamine maksab 15€, siis
    mujale ei ole mõtet (loe: ei tasu) piiludagi😦
    See oleks täiesti piisav hammaste hoolduseks,
    aga arusaadavalt ei saa seda ametlikult teha,
    sest kartelli karm silm hoiab alal silma peal.

    Ehk, terve olla on olulisest odavam😀
    Kui suhkrust loobud, siis veel odavam.

    Like

    • Manjana 10. november 2015, 19:17

      ma ei ole suhkrust loobunud, ma hullusti armastan magusat.
      ega ma eriline hambapesu fänn ka pole. 2 korda päevas pole ma elusees pesta viitsinud ja mõnikord jääb mitu päeva vahele.
      aga ma olen täiega rahul, et auke polnud!

      ma küsiks suhu vaatamise eest hoopis rohkem. suhu vaadata on jube ilge töö. eriti kui hambad on veel katki ka või seedimine rikis.

      Like

      • w 10. november 2015, 20:30

        Eksole … ma olen ka end tabanud olukorras, kus ma mõtlen, et “krdi kallis teenus!” ja kohe otsa, et palju sealt peale kulu ja makse arstini jõuab – no jäta või tippi, sest töö ei ole tõesti paljudele vastuvõetav.

        Like

  2. Merilin 11. november 2015, 10:56

    Aga kus sa hambaarsti juures käid? Mul jäi hambaarst kodulinna maha, aga nädala sees ja veel tööajal sinna ei satu, nii et nüüd pole piinlikult kaua seal käinud.
    Tahaks minna kellegi juurde, kes ikka ilusti seletab ja on sõbralik ka. Kooner olen muidugi ka, aga hambad on pigem selline koht, mille pealt kokku hoida ei maksaks..

    Like

    • Manjana 11. november 2015, 12:18

      saatsin Sulle e-maili

      Like

Kommenteerimine on suletud.

