Mehelikkusest, söömisest ja uuest lemmikmagustoidust

Lubasin kommentaarides, et see nädal blogin mehelikult, aga see polegi nii lihtne. Ma pole küll ammu ühtegi feministlikku sõnavõttu teinud, aga minu sees on terve hulk erinevate radikaalsete vaadetega tüüpe ja nemad dikteerivad, mida ma mõtlen ja ütlen. Feministirajakas nende hulgas. Too feministlik tüüp teatas mulle ülbel toonil, et jutt mehelikest ja naiselikest külgedest on vaid rumal väljamõeldis ja jutustab soostereotüüpidest, mis ei tee kellegi elu kergemaks.

Võtame näiteks söömise. Kas seoses söömisega on midagi mehelikku või naiselikku? Need, kes niisama ringi vaatavad, võivad arvata, et on, aga tegelikult on kõik vaid kinni stereotüüpides. Öeldakse, et mehed armastavad liha süüa. Ma ei tea, kas keegi arvab, et liha söömine on mehelik? Tegelikult on ju palju naisi, kes ka liha armastavad ja Eesti esimese korraliku veganrestorani V tegi Mikk, kes on vegan. Seega ei saa öelda, et söömises oleks midagi naiselikku või mehelikku.

See, et kodus teevad perele süüa tavaliselt naised ja harvem mehed, on puhas stereotüüp, mis õnneks on muutumas. Keegi ju ei arva, et mehed ei oska süüa teha? Ma tean hulka mehi, kes naudivad söögitegemist ja naisi, kes süüa teha ei oska. Mulle on jäänud mulje, et tänapäeval nooremad mehed enam ei teagi, et kodus kokkamine võiks kuidagi naiselik olla ja naudivad köögis millegi maitsva valmistamist.

Kui ma oma eksi järgi peaks midagi arvama, siis tema ei armastanud magusat süüa. Tal ei tekkinud kunagi poes tuju, et ostaks kommi. Hiljem ma olen seda magusa söömise teooriat erinevate meeste puhul kontrollinud ja mulle on jäänud mulje, et mehed armastavad magusat vähem kui naised. Loomulikult on ka siin erandeid, aga suures plaanis on naised suuremad šokolaadi- ja kommisõbrad kui mehed. Ma arvan, et sellele saaks isegi mingi anatoomilise vastuse leida, kui lääne meditsiin inimest paremini tunneks.

Võiks ju küsida, et kui lihasöömise puhul sugu ei kehti, et miks siis magusa puhul peaks kehtima. Liha on lihtsalt kõhu täitmiseks, ta rahuldab nälga. Liha saab olla erinevate maitsetega, aga keegi ei söö liha lihtsalt niisama kui kõht on täis. Magusaga on hoopis teistsugused lood. Magusa söömisega kaasneb eriline nauding. Kõik teavad ameerika filmidest, et kui tüdrukul on õnnetu armastus, siis parim lohutaja on jäätis. Kui mehel on õnnetu armastus, siis ta joob end pigem täis, et kõik meelest ära läheks. Jäätis ei pane midagi unustama, aga ta tekitab õnnelikuma tunde. Ilmselt oskavad veresuhkru asjatundjad siin ka midagi öelda, aga kõik kel on hea suhe kommidega, saavad aru, mida ma mõtlen. Ma pakun, et kuna meestel ja naistel on erinevad hormoonid, siis naishormoonidega sobib suhkur kuidagi paremini.

Muidugi võib ka naine end õnnetu armastuse puhul täis juua. Ma olen seda isegi proovinud. Ma ei saa öelda, et see oleks kuidagi tuju tõstvalt mõjunud. Ka kommide söömine võib tujule kehvasti mõjuda, kui pidevalt kehakaalu pärast muretseda.

Nojah, ma tegelikult ikka ei tea midagi seoses söömisega, mis võiks naiselik või mehelik olla ja panen kirja hoopis oma viimaste kuude lemmikmagustoidu. See on ülimalt lihtne. Mulle meeldivad erinevad piimatooted, aga need magusad kohupiimad ja jogurtid, mida poes pakutakse, on mind ära tüüdanud. Isegi kohukesed ei maitse enam nii hästi nagu vanasti. Kui ma mõned kuud tagasi tegin videopostituse keefirist banaaniga, siis nüüd on mul uus lemmik – kodujuust moosiga. Nii njämma! Alguses ma sõin kodujuustu enda tehtud mustikamoosiga. See tahtis keele alla viia ja mul oli raske ennast taltsutada, et mitte kogu topsi kodujuustu korraga ära süüa. Nüüd on mul käsil ema tehtud vaarikamoos. See on kõvasti magusam kui mustikas ja piisab vähemast, et nauding kätte saada.

Ja mu uuel lemmikmagustoidul on ka see hea külg, et ma tean, mida ma söön. Loodetavasti nad kodujuustule ei lisa kombinaadis mingeid kahtlaseid säilitus- ja lõhnaaineid. Minu oma moos sisaldab ainult marju ja suhkrut. Ma ei osta kunagi poest moosi, sest ma ei tea, mida kõike nad sinna sisse topivad, kuigi vajadust lisaaineteks pole.

Ma arvan, et mu uut lemmikut võib soostereotüüpseks vanapoisi magustoiduks nimetada, sest selle valmistamine on nii lihtne, et isegi mees saab hakkama😀

Kodujuust vaarikamoosiga

Kodujuust vaarikamoosiga

20 thoughts on “Mehelikkusest, söömisest ja uuest lemmikmagustoidust

  1. vanaiinlane 11. november 2015, 15:22

    Täna on hea päev suurte teemade (mehed ja söök) ettevõtmiseks!
    Kuu hakkab looma ja päev kalendris on ka märgiline:

    11.11 hambaarstikeeles tüngade arv lõuas üleval ja all :E
    11.11 hiinlastel “sinkkupäivää” üksikute nugiste, paneme 11, 11 päeva :p
    11.11 eestlastel hoiame 11 hingedeajal :)muul ajal sööme 11 ja nokkime 11:(

    Ma võtan su vanapoisi magustoidu hiljem ette, suur päev veel ees.

    Like

    • Manjana 11. november 2015, 17:07

      mm, peaks kuskilt mingi üksku nugise leidma …

      Like

  2. Indigoaalane 11. november 2015, 16:30

    Aga video:) kuidas lisada kodujuustule moosi:)

    Like

    • Manjana 11. november 2015, 17:06

      nääh, see video tegemine on 1 keeruline ettevõtmine. eriti nüüd kui kogu aeg on pimedavõitu.

      Like

  3. tavainimene 11. november 2015, 16:52

    Kodujuust on soolane ju? Ma teeks tast hea meelega magustoite, kui tas soola sees poleks. Nüüd pean ricottat kasutama.

    Like

    • Manjana 11. november 2015, 17:05

      see sool küll midagi halba ei tee. magustoidu sisse käibki natuke soola ka, kookide sisse näiteks. nagu soolaste toitude sisse käib suhkrut.

      Like

  4. vanaiinlane 11. november 2015, 18:15

    Mina olen feminist, olgu see kohe alguses öeldud.
    Seega, kõik “mis sa, mees, siin”, saavad panni😀
    Mehelikkus my ass, meeste toit my ass.

    Mäletan väga hästi, kuidas mina “tanu” alla sain.
    Keska, klassiõe korter tühi, kohe pandi läbu püsti.
    Hiljem, tüdruku isa vaatas tühje veini(peedi)pudeleid
    kardina taga, ja küsis siis lapselt, aga kes panni kasutas?
    Noh, see olin mina, kes seltskonnale kartuleid praadis😀
    Vaata laps, ütles isa tütrele, see on su tulevane mees.
    Juua oskavad kõik, aga süüa teha vähesed.
    Ja nii me elasimegi hiljem 25 aastat koos kuni Krishna
    tuli lapse juurde ja ema pidi valima, kas laps või mina.

    Aga mehed ja söök oli ju teema, mitte perekool?
    Noh, ma loodan veel enne õhtut ka Manjana menüüni jõuda.

    Like

    • Manjana 11. november 2015, 19:01

      sa oled ikka nii nummi!
      sinna perekooli auku ma enam ei astu

      Like

  5. kitty 11. november 2015, 18:54

    ühes söögiteemalises raamatus, mille nimi mul hetkel meelde ei tule, räägiti sellist asja: uuriti meestelt ja naistelt, mis on nende jaoks “lohutustoit” (comfort food). Ehk siis see toit, mis tekitab sulle raskel hetkel turvatunde. Naiste vastused olid: kommid, šokolaad, küpsised, jäätis jne. Meestel aga: supp, hautis, ahjupraad jne.

    Autori kommentaar sellele oli: kui naisel on kurb ja paha, siis läheb ta poodi ja ostab endale midagi, millega kiirelt tuju heaks saab. Mees aga vajab sel hetkel midagi, mis eeldab, et keegi – ilmselt keegi teine, kui ta ise; arvatavasti hoopis tema ema või naine – on selle valmistamiseks tundide kaupa vaeva näinud…

    Like

    • Manjana 11. november 2015, 19:00

      päris mehivihkav kommentaar sel raamatu autoril, kuigi ta arvamus magusa kohta oli sama mis mul. õnneks võib teha nii magusaid kui soolaseid toite ka kiirelt ja lihtsalt.
      kui mulle mõni päev tundub, et toidu valmistamine on vaev, siis ma piirdun võileibade või millegi lihtsaga. pole ju mõtet end vaevata, see rikub tulemuse ka ära.

      Like

      • nodsu 12. november 2015, 05:39

        ausalt öelda on ka minu lohutustoit vist supp. selle kiirtoitvariant on kiirnuudlid, mitte just gurmee, aga igal juhul etem kui mingi küpsis.

        Like

      • nodsu 12. november 2015, 05:44

        a laias laastus on 2 head evolutsioonilist põhjust, miks naised janunevad kaloririkkama toidu järele: esiteks, naistel on paljunemiseks vaja, et kehas oleks teatav rasvaprotsent, sellest allpool jääb menstruaaltsükkel seisma (vt mis tippsportlastega juhtub); teiseks on naistel keskelt läbi madalam serotoniinitase ja suhkur on kõige kiirem (aga mitte kõige jätkusuutlikum) vahend selle tõstmiseks.

        Like

        • Manjana 12. november 2015, 13:59

          no ma räägin, et hormoonid

          Like

  6. Kadi 11. november 2015, 19:50

    Kodujuust isetehtud moosiga (eriti vaarikamoosiga) on ka minu lemmikmagustoit. Ja on hea teada, et ma polegi ainus veidrik, kellele magus kodujuust maitseb, sest kui selle hõrgutise lauale panen, vaatab abikaasa mind nagu hullu🙂

    Like

  7. vanaiinlane 11. november 2015, 21:30

    Kas niisugused asjad on avalikult lubatud?
    Et, kodujuustu nautimine vaarikamoosiga?
    Ehkki, miks mitte, aga avalikult kelkida?

    Like

  8. blondinka8 12. november 2015, 09:53

    Minu arust on moosiga kodujuust kohutavalt hea😀 Aga mulle meeldib sedasi süüa vaid Aasa kodujuustu ja nüüd ka OTTO kodujuustu. Mõlemad on sellised mahlased ja kodune moos sisse on nagu rusikas silmaauku. Peaaegu igapäevaselt minu menüüs🙂

    Like

  9. Manjana 12. november 2015, 14:02

    No näed, meid moosiga kodujuustu nautlejaid on palju.
    Ma söön suvalise kodujuustuga, aga see ei meeldi, et mõned kodujuustud on hapukoore või liigse vedelikuga, siis läheb lliiga joogiks kätte, ma tahaks ikka, et tükid oleks, mis hamba all kriuksuvad.

    Like

    • nodsu 14. november 2015, 00:27

      Huvitav, kuidas sulle Ahja juust (või talujuust või Lapi juust või kuidas iganes keegi seda nimetab – igatahes see lapik küpsetatud juust) moosiga meeldiks? See kriuksub nii, et vähe pole.

      Like

      • Manjana 14. november 2015, 17:26

        kriuksub jah, aga ma ei ole seda ammu ostnud, kriuks on hea, aga maitse on suht igav. äkki tõesti moos teeks ta maitsekamaks🙂

        Like

  10. Jaanika 13. detsember 2015, 23:21

    Teist last oodates oli minu lemmikuks magustoiduks kodujuust vaarikamoosiga. Huvitav on see, et kui muidu ma ei söönud poe vaarikamoosi sel põhjusel, et sinna võib igast tegelasi sattuda, siis rasedana oli ükskõik. Andke ainult. Ja kodujuust mekkis ka tumedate oliividega.

    Ma tean kedagi, kes haarab poest homme kodujuustu.🙂

    Like

Kommenteerimine on suletud.

