Beaujolais nouveau, sibulapirukas ja pann

Minust on saanud haletsusväärne väikekodanlane, ma käisin üleeile õhtul Veinipööningul Beaujolais nouveau‘ tähistamas. Enda õigustuseks võin öelda, et käisin seal sõbrantsiga, kellele on kohutavalt raske “ei” öelda. Ma olen äraütlemises väga osav, aga tema puhul tekivad juba palju varem külmavärinad ja tahtmine lihtsalt ära joosta.  Päris kummaline.

Aga Beaujolais nouveau päev on iga-aastane novembri kolmas neljapäev, mil juuakse verivärsket prantsuse Beaujolais piirkonna Gamay viinamarjadest tehtud ja mõni nädal käärinud veini. Nagu ma ütlesin – väikekodanlaste kahtlane kapitalistlik tarbimispüha.  Ma joon küll veini, aga kontrollitud tingimustes, kuna ta on kaks korda kangem kui tavaline õlu ja ma ei viitsi välitingimustes jälgida, kui kiiresti ma peaks klaasi kallutama, et mitte liiga purju jääda.

Veinipööning asub Viru tänaval, samas majas, kus kahtlane burleski lõbumaja. Suhteliselt hubane koht, mulle meenutas Nokut – inimesed istuvad laudade taga ja jutlevad. Eriti midagi vaadata pole, kuna liikumist ei toimu. Enamus rahvast olid naissoost. Erinevas vanuses, aga minust palju nooremad.

Seda spets veini ma ei maitsenudki, kuna ma ei tahtnud nädala sees eriti alkoholi ja enne keskööd, kui vein välja toodi, olime me nelja inimese peale šampuse sisse joonud. Väidetavalt olevat halb vein olnud, kuid lisaks veinile pakuti ka sibulakooki, mis oli meeletult hea. Nii hea, et ma otsustasin täna ise ka ühe sibulapiruka teha.

Ostsin selverist 500 grammise pärmi lehttaigna, kus on kaks plaati. Google pakkus mulle tegemiseks seda retsepti: Tarte a L’oignon (French Onion Pie), kuid mulle kohe tundus, et seda sisu tuleb ühe plaadi kohta liiga palju ja ma panin nelja muna asemel kaks. Lõpuks jäi mul veel ka sellest üle ja ma panin ülejäägi külmikusse. Põhimõtteliselt oleks pidanud kasutama ümmargust vormi, aga kuidas ma kasutan kandilise taignaga ümmargust ja ma kasutasin sellist nagu pildil näha. Kuna kogustega läks kehvasti, siis ma siia retsepti ümber kirjutama ei hakka. Need tumedamad tükid, mis pildil näha, on punasest sibulast. Enamus on tavaline valge sibul.

Veel on pildil näha minu pann, mille kohta ma kunagi lubasin aru anda. Mäletate, ma ostsin ta selle aasta juulis ja kommentaarides öeldi, et see pann läheb ruttu rikki. Hoolimata minu septembrikuistest hirmudest, pole viimase kahe kuuga midagi hullu juhtunud ja pann funktsioneerib endiselt. Ta on kenasti valge ja natuke lömmis, kuna kukkus pliidilt maha. Ühele küljele. Tühjana. Praemuna jääb põhja kinni, aga kõik muud asjad ei jää. Ma olen oma panniga rahul. Mulle tundub, et ta on ikka palju parem kui teflon.

kook

Pool kooki taldrikul

 

sibul

Pann ja sibulakook vormis

Kook tuli ülihea, kuigi täiesti teistsugune, kui eile Veinipööningul pakuti. Kuna minu kook sarnaneb intetrnetipiltidele rohkem, siis on kõik hästi. Aga ma tahaks seda teise sibulakoogi retsepti ka, mul on päris palju emalt saadud sibulaid, millede sees elab pisike mädaneja. Te olete sibulakooki teinud?

8 thoughts on “Beaujolais nouveau, sibulapirukas ja pann

  1. vanaiinlane 22. november 2015, 20:00

    C’mon, mis Tigu reklaami siin tehakse, haletsusväärne väikekodanlane😀
    Kas Kerstin, see Oupekki, kel nüüd sissetulek on, tegi pakkumise vä?
    On-nigu-on, mina ei ole peorikkuja, aga väikekodanlik huvi ikka😀
    Ise mul kulub sibulat ikka kümme kilo kuus vähemalt, sellest huvi.
    Su keraamilise panni ajaloo kirjeldus on (eneseirooniliselt) aus, sest
    pildilt on ju näha, et oled noaga lõiganud pekki lõiganud otse pannil😀

    Like

    • Manjana 22. november 2015, 20:23

      nope, oudekkiga pole meil enam isegi 11 telefoninumbreid, nagu ühe postituse kommentaarides selgus. mul on sõpruskonnas mitmeid tugevaid naisi.

      aa triipude tekkimise täpne selgitus on septembri postituses, ise oled pekk, suvikõrvits.

      ma kohe teadsin, et sina ikka kommenteerid, kui keegi teine ei viitsi. tänud🙂

      Like

      • vanaiinlane 22. november 2015, 21:52

        ma rohkem vanakooli jahimees, viskan kirve metsa,
        ja siis vaatan kas jäi miskit ette või läks mööda.
        Selles mõttes oled sa nagu ma, et kui viskad panni
        veebi, siis on kindel, et vanaiinlane sai pihta😀

        Mhm, tugevate naiste sõpruskond, kuskil laokil, huvitav.
        Ma ei viitsi praegu jahikirge üles kütta, töönädal ees,
        aga kui see nüüd ainult Mudlum ei ole, siis näeme.

        Like

  2. meelike 23. november 2015, 14:32

    teemasse – soolane muretaigen ( või, jahu, sool ja sorts külma vett) + katteks praetud sibul, sinihallitusjuust ja muna-kooresegu. Pipar ja soovi korral nt. tüümiani. Kui tahad, siis küpseta põhja pisut enne täidise pealepanekut, aga saab ka ilma. Lollikindel pirukas.

    Like

    • Manjana 23. november 2015, 15:53

      tänud! aga sa teed seda vormis?

      Like

      • meelike 24. november 2015, 11:01

        Olen teinud nii vormis kui plaadi peal – oleneb sellest, kui palju on põhja ja kui paksult täidist peale paned.

        Like

  3. Pastakas 23. november 2015, 22:11

    Sõitke sügisesse Paldiskisse, Teemajja(peatänaval), seal on eriti sehv baarimees ja eriti sehv Peipsi sibulatest pirukas. Ausalt! Ja vaade pangalt muidugi ka kui juba Paldiskis!(Mitte libastuda!)

    Like

    • Manjana 23. november 2015, 22:49

      kulinaariatripp Paldiskisse. kõlab huvitavalt. kuna mul enam fb-d pole ma ei teagi kuidas arnil läheb.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

