Mütsiga mees leitud ja käevõru

Eelmisel nädalal ma lubasin, et teen pildi ja kirjutan uuest käsitööliigist, mille ma paar nädalat tagasi avastasin. Nagu kõik uued asjad, on ka see vaid unustatud vana hea asi. Mäletate, kunagi paarkümmend või 30 aastat tagasi vallutasid Eestmaa kodusid makrameestiilis punutud lillepoti riputamise alused ja paljudes esikutes rippusid eriti kavala välimusega öökullid? Mõlemad tehtud makramee tehnikas. Minu isa tegi noid lillepoti aluseid heinapallinöörist.

Neile, kel pole võimalik 20 aastat vanu asju mäletada, selgituseks, et makramee on käsitöötehnika, kus paelu sõlmitakse nii, et tekivad öökullid ja lillepotialused. Mingeid erilisi abivahendeid, peale näpukeste, kasutama ei pea.

Ma ei tea, kas keegi on kokku puutunud selle maailmaga, mille otsa ma kogemata juutuubis sattusin, kus makramee-tehnikas tehakse erinevaid ehteid? Loomulikult kiljusin ma vaimustunult ja üritasin kohe ise järgi teha, aga mul polnud sobivat nööri-paela. Siiani päris sobivat ei ole ja kasutan tavalist heegeldusniiti, mille panen kahekordselt, et natuke jämedam oleks. Ma ostsin puupärleid, millede seesolev auk on pisike ja seepärast ostsin ka peenikese niidi. Kuid tundub, et algajale oleks parem natuke jämedam nöör.

Tegin pildi oma esimesest katsetusest, millega ma rahule jäin. Tegemisõpetusena kasutasin seda hispaaniakeelset videot. Kuna ta näitab kõik täpselt ette, siis keel tähtsust ei oma. Minutehtud variant on puuvillase heegelniidiga, mille niidiotsade sulgemiseks ei saa tuld kasutada. Mina liimisin niidiotsad Moment-liimiga töö külge kinni. Selle triki leidsin kellegi teise videost. Hispaanlanna kasutab abivahendina puust karpi, millise ma ma ka oma põhjatutest kappidest leidsin ja nööri kinnitamiseks sobisid pesupulgad. Mõned tegijad kinnitavad paelu nööpnõeltega padja peale. Nii on päris ebamugav, ma katsetasin, karbiga on parem, aga saab ka täitsa ilma hakkama.

Foto on suht suvakas selfi pimedas köögis.

makramee

Kuid pealkirjas lubasin mütsiga mehest rääkida. Ma päris hästi ei julge seda avalikult välja öelda, aga kas keegi mäletab minu postitust jaaniööst? Sellel mehel oli peas müts. Nüüd leidsin ma sama mütsiga väga sarnase mehe tv3 uuest saatest “Milline maitse.” Helistasin sõbrantsile, kellega ma jaaniööl väljas käisin ja rääkisin talle ka. Tema vaatas mu kõne peale netist ka seda saadet ja leidis, et on jah jube sarnane. Nojah, igatahes sain ära öelda. Aga ma pole öelnud, et on sama mees, aga väga sarnane on küll. Müts on täpselt sama.

Tagged:

