Kuidas kodumaisest kardulasupist peen idamaine roog valmistada

Mul tuli laps koju. Issi juurest. Nagu kokku oli lepitud, pühapäeval. Kui ma alles hommikuund magasin. Oli seal maal oma saapakesed täiesti rokaseks teinud ja koleda nohu nina sisse hankinud, aga ikka oma kallis musirull, keda enam musitada ei tohi. No kuidas sa latsekest rõõmustad, kui kallistamist füüsiliseks ahistamiseks tituleeritakse? Eks ikka vana eesti kombe kohaselt – toiduga.

Minu lapse üks lemmiktoite on püreesupp. Püreesupp on tõesti väga hea asi, kuigi tegelikult ei erine ta tavalisest eestimaisest supist muu kui konsistentsi poolest. Lihtsalt imepärane kuidas püreestamine tavalise supi palju paremaks muudab!

Näiteks ei armasta mu laps keedetud porgandit. Enamus lapsi vist ei armasta seda. Kuid püreesupi sisse ma panen alati porgandit, kuna porgand annab supile imekena kollase värvuse. Tavaliselt ma teengi püreesuppi porgandist ja kartulist. Kuid pühapäeval tuli mulle uus mõte  – panen omavahel kokku peene aasiapärase supi nimega “Tom Kha” ja eestimaise kardulasupi. Mõeldud-tehtud!

Vaja läheb:

Praetud kanafileetükke
Kui tahad vegan-sööki, jätad kana ära. Mitteveganid võivad ka sealiha või frikadelle kasutada. Veganid võiksid kasutada näiteks seesami- või muid kättejuhtuvaid seemneid.

2 porgandit, tükeldada peeneks

2 kartulit, tükeldada peeneks

paar peotäit peenestatud värsket kapsast

1/4 purki kookospiima

2 tl tom kha maitseainesegu

soola

Ja teedki nagu tavalist kartulisuppi. Keedad kartulid, porgandid ja kapsa piisava hulga vee sees pehmeks. Selleks kulub umbes 20 mintsa. Siis tõstad poti tulelt ära, võtad saumikseri ja lased supi täiesti peeneks. Lisad segule tom kha maitsesegu, kookospiima, maitse järgi soola, praetud kanaliha. Paned poti uuesti tulele, keedad paar minutit ja ongi valmis.

Laps tuli mulle hiljem ekstra ütlema, et hea supp oli ja sõi poti tilgatumaks tühjaks. Ta ei armasta pipraseid toite, aga kuna ma maitseainet palju ei pannud, siis maitse supi külge jäi, aga väga piprane ei tulnud.

Soovitan proovida suppi neile teismelistele sööta, kes vanaema kodumaistest toitudest midagi head ei arva ja keeduporgandit põlglikult silmitsevad.

Miks ma tavalist Tom khad teha ei tahtnud? Kuum vesi maitseainete ja talvise välismaise tomati ja seenega ei oma erilist toiteväärtust, tahaks ühest toidust ikka mitmeid erinevaid vitamiine saada.

3614pyreezoozi
Kuna ma ise ei viitsinud suppi pildistada, siis kasutasin nami-nami lehelt pärinevat supi pilti, mis sobis, kuigi minu püreesupp ei tulnud nii paks ja seda oli palju rohkem. Aga värv on enam-vähem õige.

Tagged:

2 thoughts on “Kuidas kodumaisest kardulasupist peen idamaine roog valmistada

  1. w 30. november 2015, 17:00

    Sinust on kasu ka vahel – ei peagi kolmandat päeva ühepajatoitu sööma, lisanditega supiks konventeerida on hea vaheldus.

    Like

  2. vanaiinlane 1. detsember 2015, 14:55

    Su (meie) kardulasupp oleks Tom-Kha maal sama legendaarne nagu
    meie kardulamaal on Tom-Kha supp, lihtsalt turundus tegemata.
    Kui sa kartuli-porgandi-sibula maitse mingil vanaemade moel*
    suudaks kellegile ilma MAITSEAINETETA** serveerida hetkeks,
    vot siis oleks see ahhaa hetk! Vau! Mis mõnusad maitsed.
    Sest inimestel on igasugu tom-khast ja karrist kõrini.
    * Moel tehakse jälle rukkiviina
    ** sool, pipar ja või on elementaarsed.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

