Heeringas Veenuse õlal, aastavahetuse eri

Täna hommikul tõusin oma voodikesest juba väga vara ja asusin end ilusaks võõpama. Filmivõttele minek, hea põhjus varajaseks tõusmiseks, kuid amatööridele filmi eelarvest meiki ei tehta.

Jah, ma tean, et enamik tööealisest elanikkonnast tõuseb igal hommikul veel varem. Mina panin endale täna äratuskella kaheksaks. Lapsel hakkasid juba sel ajal koolitunnid. Tema on titest peale hommikuse tõusmisega olnud, mina mitte. Kuigi ma olen ka umbes 10 aastat kaheksast viieni tööl käinud. Mulle sellest ajast piisas, et teada saada, kuivõrd ebameeldiv on iga päev samas sunnitud seltskonnas viibida ja tagumikutunde teha. Kuid tänahommikune jalutuskäik läbi värskelumelise- ja päikesetõusulise linna oli imeline.

Võtted toimusid ühes mulle tundmatus kesklinna baaris (natuke maad Peekrist edasi ümber nurga). “Heeringas Veenuse õlal”. Ma olen seda naljasaadet algusest peale kogu aeg vaadanud. Mulle sarnane pehme rahvusvaheline huumor sobib. Ma teadsin varemgi, et tegemist on välismaise formaadiga, aga ma ei teadnud, et nad filmivadki originaali järgi. Väikeste muudatustega. Täna nägin ühte originaaljuppi, mille järgi tegime meie oma jupikese, ainult akordioni asemel oli kitarr.

Kes “Heeringat ..” näinud, teavad, et seal on punt näitlejaid, kes korduvad ja lisaks mõned külalisesinejad. Kes kõik näitlejatest uusaastasaates esinevad, ma ei tea, kuna meiega olid ainult Tiina Tauraite ja Margus Prangel. Amatööre ehk ekstraid, nagu meid hobinäitlejaid kutsutakse, oli päris palju, ligi 20, ma pakun.

Nagu ma varemgi märganud olen, on enamik näitlejatest tagasihoidlikud inimesed ja päriselus esinema ei kipu. Nii ka täna. Tiina oli kohe eriti vaikseke ja istus omaette. Kuna Prangel korraldab mingeid algajate näitlejate kursuseid, siis teda tundsid paljud ja nii ta pidi kõigiga sundkorras selfisid tegema, mind “kuulsus ja mina” fotožanr ei huvita. Väljaspool kaadrit viskas põhilist nalja rahvale üks ekstra, kes oma kiilaka pea ja koomilis-kurja pilguga on paljudes toredates kõrvalosades (Hepa Tiit, L. Lemsalu manager) esinenud ja muidu muhe mees.

Minu üllatuseks ei olegi elukutselised näitlejad koheselt võimelised suvalist rolli kehastama. Näiteks oli Margusel vaja mängida mingit ülbet elumeest, aga see ei õnnestunud ja siis režisöör ütles, et tee siis enda moodi. Stalkeri etendamine õnnestus tal kohe😀

Kui aastavahetusel end teleka ette sätite, võite minu nägemises rohkem kui kindlad olla, kuna täna õnnestus mul end päris nähtavale kohale sokutada. Loodetavasti ei lähe algaja näitleja katsed erinevaid ilmekas-humoorikaid nägusid teha otse prügikasti. Kui läheb lõikamisele, siis natuke ma vast ikka baarileti ääres Tiina selja tagant välja paistan.

heeringas

Kui keegi veel ei tea, siis amatööridele nägude tegemise ja mööbli etendamise eest mingit tasu ei maksta, aga õnneks ei pea ka ise midagi peale maksma. Saab natuke oma elu lõbusamaks teha ja kunagi ei tea, millal midagi eriti põnevat pakutakse.

Tagged:

