Madalamale kui Ilves presidendina on raske langeda

Aastavahetuse pühad on nii pikale veninud, et mul läks täna arvestus juba segamini. Ma arvasin, et on esmaspäev ja seadsin sammud lemmikpood Abakhani, aga neil olid tuled ära kustutatud ja uks lukus. Aga nende pikkade pühade ajal on Eestis nii mõndagi juhtunud.

Meie president kinnitas ametlikult, et teda üldse ei huvita, kui nõmeda mulje ta endast jätab. Ma saan veel kuidagi aru, kui mees lahutab naisest ära ja poole aasta pärast on endale uue silmarõõmu leidnud, aga milline mees abiellub naisega, kellega ta just äsja tutvus? Psaikodel pidavat kiire olema, et paberid vormistatud saaks. Kuid Ilves ei ole psaiko.

Ilves on terve oma presidendiks olemise aja näidanud, et ta on pigem teismeline ebakindel poisike. Kummaliselt käituv internetikommentaator, kes aegajalt solvub, kui keegi tema nime segi ajab või niisama nalja teeb. Kuid ta ise ei kohku kunagi tagasi, kui on võimalus teiste kallal ülbata. Mulle ei meenu ühtegi nii ülbe kehakeelega kuulsat inimest kui meie president Ilves. President Meri oli ka pisut ülbe olekuga, aga ta pehmendas seda peaaegu südamlikuna näiva naeratusega. Milline pilt tuleb teile silme ette, kui kujutate meie praegust presidenti naeratamas? Onju? Täpselt! Ja näts peaaegu paistab suunurgast.

Muidugi võib mind nüüd rünnata, et kuidas ma inimest ainult välise järgi kritiseerin, aga kas Teile meenub midagi olulist, mida president Ilves oma pika ametiaja jooksul oleks teinud? Jah, võimalused on peamiselt esindusülesannetega piiratud, aga tema eelmine naine Evelin sai paljude oluliste ettevõtmiste ja sõnavõttudega hakkama, mida rahvas väga hästi mäletab. Evelini mees oli kuulus, kuna tal oli silmapaistev naine.

Mida Evelin tegi? Varem ei tulnud inimesed selle peale, et meie oma Kalevi kommides on kräpp. Inimesed hakkasid tänu Evelin Ilvese sõnavõttudele rohkem mõtlema, mida nad söövad ja mida valmistoit sisaldab. Miks kõik järsku ise tahtsid leiba küpsetama hakata, on mulle arusaamatu, aga kaheldamatult Evelini teene.

Kui ma mõtlen Evelini peale, siis mulle tuleb silme ette mitu pilti temast. Esiteks need kleidid ja mantlid – meie Eesti moekunstnike tehtud, silmapaistvad ja maailmatasemel. Nüüd me teame, et Eesti moekunstnikud on coolid, et rikkurid  ei pea tingimata välismaalt Versacet raske raha eest hankima.

Teine pilt on Evelin rulluiskudega. Evelin jätkas seda teemat, mida alustas president Rüütel – inimesed minge õue ja liigutage ennast. Nii nagu Rüütel suutis eesti pensionäridest naised keppidega käima panna, nii üritas Evelin tööealiseid naisi rulluiskudele saada.  Ok, Rüütlil tuli see üritus paremini välja. President Ilvesest teame, et naine sundis teda võimlema, kuna tal endal polnud piisavalt iseloomu, aga kaalu jagus üleliiagi. Ja Toomas on palju noorem kui Arnold.

Kolmas pilt Evelinist on tema armsa blondi poisipeaga. Kõik naised nägid, et ka lühikeste juustega võib naine hoolitsetud ja ilus välja näha. Linnapilti ilmus palju kenasid naisi, kes kehtivas pikkade juuste maanias oma väsinud salgud maha lõikasid ja eduka naise välimuse juurde kuuluva poisipea kasuks otsustasid.

Noh ja viimane pilt on see, kus Evelin suudleb ennastunustavalt mingi ilusa noormehega. Nüüd me teame, miks ta seda tegi. Sest ta mees oli juba ammu endale salaarmukese leidnud, kellega ta eile abiellus. Kellega tal oli ülikiirelt vaja abielluda. Miks küll?

Vanasti abiellusid noored ruttu-ruttu, kui titt oli tulemas. Ilvese ja ta uue naise oletatavatest lastest ma küll kirjutada ei viitsi. See on liiga labane teema.

Miks on vaja mehel kiirelt abielluda, kui tal on vaid mõned kuud veel oodata jäänud, kui ta enam ei ole president? Ma arvan, et mehel polegi seda paberit vaja. Arvestades seda, kui iseloomutu mulje on Ilves endast jätnud, siis ilmselt on abiellumine pigem naise soov. Kuigi ma küll ei saa aru, miks keegi peaks tahtma olla presidendiproua riigis, kus ta abikaasa on pidevalt üritanud tõestada, et ta oskab küll seda eesti keelt, mida meil siin taevani kiidetakse ja mida vaid raske raha eest õppida saab. Ja eestlased said sõnause teemadel nalja nabani. Ilves juurutas eesti keelde sõna “taristu”, see oligi tema suurim teene meie presidendina!

Aga ega ma ei peagi kõigi inimeste ambitsioone mõistma. Fakt on see, et ajakirjandusel on nüüd pikaks ajaks uus huvitav umbkeelne kont hambus ja ehk jätavad Evelini rahule.

file40999943_cbcaf7

Kuna jaanuari esimesed päevad on ennustustegvuseks jätkuvalt sobilikud, siis ma pakun, kes võiks Eestile kõige paremini järgmiseks presidendiks sobida. Marju Lauristin. Ta ei ole minu lemmik, kaugelt mitte, aga ta sobib eestlaste ootustega presidendile. Ta on päriselt tark ja pole suutnud millegagi oma mainet rahva silmis rikkuda, kuigi ta on olnud pidevalt pildil. Näiteks Aaviksoo, kes on ka teada, et ka tark ja koolitatud inimene, kolistab pidevalt mingites ämbrites. Kui võrrelda omavahel Siim Kallast ja Marju Lauristini, noh kumb Teile rohkem presidendim tundub? Marju näeb isegi välja nagu Merkeli ja Haloneni õde. Ta tundub peale vaadates ka vähemalt sama tark või targem kui nood välismaa naised, onju? Ja küsitlused väidavad, et eestlased tahavad nüüd naissoost presidenti. Tarka naist. Ma olen veel natuke liiga noor selle ameti jaoks😀

17 thoughts on “Madalamale kui Ilves presidendina on raske langeda

  1. Liina 3. jaanuar 2016, 22:03

    Kõik Ilvest puudutav meeldib. Rusikas silmaauku. Marju Lauristin meeldib ka, aga natuke liiga küps on (kui vanuse kohta kommenteerida ei taha, mida ma küll just praegu tegin).

    Like

  2. […] mõtlesin, et seda teemat ma üldse ei puuduta, aga mul kihvatas, kui Manjana postitust nägin. Analüüs läheb pikemaks, seetõttu ka eraldi postitus, mitte lihtsalt […]

    Like

  3. w 4. jaanuar 2016, 02:09

    Miski ei takistanud Int-Lambotil oma elust pikka aega tümikas olla ju, aga jah – inimene võib alati ümber mõelda, kräppi siunama, uisutama ja tuututama hakata, samas ei ole arusaadav, miks ta seda täpselt tegi.
    Kui ma kunagi eksalkohoolikuks saan, siis hullemaks kui Harri Kingo.

    Abielu – miks mitte oodata ja abielluda lihtsalt kodanikuna, pole ju enam üüratu aeg, aga välistaks mõned kohustused, mille mina nüüd sain, sina ka.

    Ja presidendi osas on mul tunne, et tädi küll, juba ette on otsustatud Kaljurand, kellega konkureerib Kallas, kellel on mõned “agad” – nii tema enese kui välise imago poolelt.

    Like

    • Manjana 4. jaanuar 2016, 14:01

      no ta sai ju riigi eelarvest raha, et ta esileedit mängiks. esimene esileedi, kellele maksma hakati.
      h. kingost hullem on suht raske olla, ma pole ammu kommentaare lehtedes vaatamas käinud, aga vanasti ta muutkui kommenteeris.

      kaljurand ei mõju tõsiseltvõetavana. mul on alati tunne, kui ma teda telekas rääkimas näen, et ta kardab midagi. ma ei usu, et temast kandidaat saab. see väliministri post mõjub tema puhul nagu tanki lükkamine, presidendiks pole mõtet tanki lükata.

      Like

    • Helen 5. jaanuar 2016, 17:41

      Eveliniga juhtus selline lugu, et pärast oma esimest ülesastumist presidendiprouana sai ta kommentaariumirahva käest kõvasti pähe, et selline tümikas sellise kleidiga, kuhu see kõlbab jne. Järgmisel üritusel paari kuu pärast leiti pilt juba palju kiiduväärsem olevat. Mispeale üks mu tollane töökaaslane, kes teda kuidagipidi tundis, mainis, et noh, teda teades, järgmisel aastapäevavastuvõtul te alles näete. Nägimegi. Ehk loo moraal võiks olla, et pole kerge olla avaliku elu tegelane?

      Like

      • Manjana 5. jaanuar 2016, 18:41

        eriti raske on olla naine ja avaliku elu tegelane, naiste välimuse kallal armastatakse meil ikka kõvasti rohkem vinguda kui meeste välimuse.

        Like

  4. Pastakas 4. jaanuar 2016, 10:27

    Väga lahe artikkel! THI kõlab tõesti sama arusaamatult nagu BBC,WTC, MMS,WTF…

    Like

  5. Dinny 4. jaanuar 2016, 12:56

    Võib-olla Te ei ole siiski kursis hr presidendi toimetustega, minu poeg oli koos temaga Jaapanis ja kinnitab, et nii hr Ansip kui hr Ilves pingutasid väga, et Eestit maailmakaardile viia. Sugulussidemeid mainisin seepärast, et ma ei korja infot internetist, vaid päriselust. Ja hr Ilves tegeleb sellega jätkuvalt.
    Aga mis puutub prouasse, siis on väljend “Duty first” – nagu pr Rüütel, inglise-rootsi-taani kuningannad – kõrgelseisev daam ei luba endale vallatusi avalikus kohas.
    Kui kohustused täidetud, siis mida iganes. Töötamine on ka muuseas auväärne tegevus.

    Like

    • Manjana 4. jaanuar 2016, 13:55

      Poeg oli temaga koos Jaapanis on sama hea põhjendus, kui ma ütleksin, et ma olen talle suht naaber, me mõlemad elame Kadriorus. Eks loomulikult kõik poliitikud pingutavad, täpselt nagu nad riigi juhtimisegagi pingutavad, aga välja tuleb suht kehvasti. Ja kuna meil pole enam autoritaarne riik, siis on rahval õigus kritiseerida.
      Kuid kindlasti on Ilves tore mees ja ma olen kade, kui ta on tõesti nii armunud, nagu kirjutatakse.

      PS! Monarhiad oleks kõik võinud juba vähemalt üle-eelmisel sajandil ära kaduda. Töötamine on auväärne tegevus ja kuninga mängimine pole mingi 21. sajandi töö.

      Like

  6. vanaiinlane 4. jaanuar 2016, 18:12

    Kui me vaatame, kaugemale…
    siis me peame tajuma, mida me vaatlame…
    Kas me vaatame kahe noore esimest ühinemist,
    või me vaatame neid, kes seda vaatavad,
    või me vaatame neid, kes seda vaatavad,
    või me vaatame neid, kes seda vaatavad.
    Madalamele on tänapäeval tõesti raske laskuda.
    Mida me vaatame?

    Like

  7. Pille 5. jaanuar 2016, 00:48

    Mina ei suuda ka mõista, et esiteks kui Ieva ei soovi olla avaliku elu tegelane ja teiseks kui loetud kuude pärast oleks see pulm oluliselt väiksemas valgusvihus, siis milleks rutata? Miks oli seda vaja just nüüd teha? Paratamatult mõjub kogu see asi mingi kummalise susserdamisena mingitel varjatud põhjustel, olgu päriselt kuidas on. Presidendilt, kel oma rahva pärast üsna sageli häbi, ootaks natuke läbipaistvamat käitumist. Sellist, mis ei tekita küsimus, et kas see on nüüd ikka eetiline vms…

    Like

    • Manjana 5. jaanuar 2016, 00:50

      huvitav, kas nad kunagi ütlevad ausalt välja ka, et miks nii kiire oli?

      Like

      • Maarika 5. jaanuar 2016, 09:39

        Ikka ütlevad. Ma arvan, et hiljemalt kuue-seitsme kuu pärast. Võib-olla paistab see 24. veebruaril üsna ütlematagi välja, kui just mingit eriti kavalat kleiti ei tehta.

        Like

  8. GGG 5. jaanuar 2016, 15:31

    Ma olen selle ameti jaoks liiga noor?

    Püha jumal, kui me Sinusuguse kitsarinnalise inimese endale presidendiks valiks. Nali naljakas, aga blogi on Sul puhas lahmimine – https://kristallkuul.wordpress.com/2016/01/03/miks-see-president-nii-halb-on/ siin on väga hea vastus Su blogile ja arvamusele. Jah, igal ühel on õigus oma arvamusele, aga öelda, et 8a Eesti president olnud mees ei jää meelde muu kui nätsunärimisega, näitab mitte teda halvas valguses, vaid Sind. Rumal oled, muud midagi.

    Like

    • Manjana 5. jaanuar 2016, 16:14

      heihei! mul on jummala normaalsed rinnad!
      tänud huvitava kommi eest, oled siin vist esmakordselt, kena tutvuda!

      Like

  9. Oudekki 10. jaanuar 2016, 15:21

    Minu arvates Ilvese suurim saavutus ei olnud taristu, vaid see: http://www.ohtuleht.ee/335900/president-lukkas-pronksioo-seaduse-tagasi

    Like

    • Manjana 10. jaanuar 2016, 16:02

      jääkelder tasakaalustas selle kenasti ära ja ilma meieta poleks ta nende muudatuste tagasilükkamise peale ise tulnud. ma pole siiani tänukirja saanud😀

      Like

Kommenteerimine on suletud.

