Matemaatikud arvavad, et täna on aasta kõige *item päev

Ma olen varem ka “kurtnud”, et ma olen optimist. Kuna ma tööl ei käi, vaid teen tööd, mil tuju tuleb, siis ei tea ma ka sinistest esmaspäevadest midagi. Kuid just täna pidavat, arvestuste järgi, olema too kole Sinine Esmaspäev, mida inimesed kardavad. Just nii kirjutatakse Delfis.

Mina tõusin keskpäeval ja ülevaloldud tunnikesega pole veel selgunud, mis täna juhtuma hakkab. Kuid juba voodis lebades nägin, et õues sajab lund. Kuna mul autot pole, siis mulle sügavad hanged ja langev lumi meeldivad. Blogisid lugedes on jäänud mulje, et lumi ei meeldi neile, kellel on auto. Matemaatik teeks kohe järelduse, et auto on stressitootev asjandus.

Ilmastikuolud ongi delfi artikli näitel üks halba tuju tootvatest teguritest. Ma arvan, et matemaatikud pole kursis reaalse eluga, mida numbritesse panna ei saa. Ma olen peaaegu alati ilmaga rahul. Ilma üle kurtmine tundub mu jaoks sama mõttetu teema, nagu ostad auto ja siis kurdad, et teda tuleb puhastada. Eelmises üürikas, kui me peres oli auto, siis ma võimlemise eesmärgil lükkasin talvel terve hoovi lumest tühjaks, ükski teine autoomanik ei pidanud midagi tegema. Tasuta vehkisin, loomulikult. Ma hea meelega läheksin praegu ka õue lund rookima, aga siin majas on meil parkimise ja koristamisega mingi jama. Kadrioru värk. Kui meil  majas vaid üürnikud elasid, oli normaalne, aga nüüd on siia elama tulnud hulk inimesi, kes ostsid oma raha eest Eesti kallimasse piirkonda normaalsesse majja korteri ja sellise hunniku  raha teenimine ei mõju kuplialusele hästi. Neil tüüpidel on täna kindlasti Sinine Esmaspäev.

Järgmine tegur valemis ongi raha, õigemini selle puudumine, kuna jõulude ajal pandi hunnik raha mehele. Ma vist ei pea mainima, et minu jaoks oli detsember rahaliselt täpselt samasugune nagu suva kuu. (Väljaarvatud see, et ma ostsin endale mahlapressi. Aga selle ostsin, kuna ei tahtnud 2015 vähem kulutada kui 2014. aastal). Ma tegin raha eest kingitusi ainult emale ja lapsele ja need summad polnud märkimisväärsed. Mõnedele tuttavatele tegin ka kingitusi, aga nende tegemiseks kulutasin ma ainult käteosavust ja raha väga väikeses summas. Minu jaoks on kingituste puhul oluline, et kingitus on tehtud mõeldes sellele inimesele. Mu arust tekitab silmnähtavalt kalli kingituse tegemine kingituse saajas ebamugavustunde. Inimesed hakkavad kohe kiirelt arvutama, et kas  kingitused olid ikka rahaliselt samaväärsed. Kui tühi peab olema inimese hing, kui kingituse puhul mängib rolli kõrge hind? Muideks – seal manipuleerijate raamatus oli ka kingitustest juttu ja võlatunde tekitamisest. Noh ja söögi peale ei raisanud ma ka jõulude ajal midagi, sest jõuluõhtu laua katmine on mu ema hobi ja aastavahetusel ei söönud ma midagi erilist.

Uusaastalubadusi, mida murda, ma ka endale ei anna, sest mulle ei meeldi ennast piinata. Mul on üks trikk, mida ma nägin aastavahetusel ja mida ma tahaks sel aastal selgeks saada, aga ma ei ole seda veel proovinud, seega ma ei tea, kas ma saan selle selgeks või mitte. Poidega tantsimine:

Onju põnev?

Madal motivatsioon on mul talvel küll, ma tahan ainult mõningaid asju teha ja ma magan kohutavalt palju. Umbes 13 tundi ööpäevas. Juba eelmisel talvel tekkis tunne, et ma magan talve maha nagu karu. Ma magan öösel pikalt ja igaks juhuks teen veel päeval lisaks ühe lõunauinaku. Kuid mul pole paha tuju ja ärkveloleku ajal ma pole unine. Ma olen päikeseinimene ja päikese puudumisel on mul vähem energiat. Ma olen mõelnud, et peaksin üritama magada ainult siis, kui on pime, aga jube lollakalt vara läheb pimedaks. Nii ma magan ka pool valget aega maha. Mu eksi vanaema armastas rääkida, et tema lapselapse sünnipäeval on juba näha, et päev on päriselt pikem. Sünnipäev tuleb sel nädalal. Tahaks küll rohkem valget aega. Mitte et valguse puudumine mind õnnetuks teeks, lihtsalt energiat ei ole.

Teil on täna Sinine Esmaspäev?

Tagged: ,

12 thoughts on “Matemaatikud arvavad, et täna on aasta kõige *item päev

  1. Nell 18. jaanuar 2016, 15:00

    Matemaatikud võivad küll arvutada aga siniseks teebki päeva siis ilmselt teadmine, et on eriliselt nõme päev. Nii nagu endale sisendad, nii ju ongi.
    Mina koduse inimesena ja haige lapsega kodus olles ei tea reeglina isegi seda mis nädalapäev parasjagu on. Kui kapis on ained millest head toitu valmistada, pliidi all põleb tuli ja lähedased on terved siis ei ole küll sinist esmaspäeva karta.

    Like

  2. vanaiinlane 18. jaanuar 2016, 21:05

    See on tõsi.
    Sest jeesukese sünnist Sõbrapäevani on s*taks aega…
    Sõrbapäevast naistepäevani on jällegi piin…
    (eriti Vastlapäev oma vahukoore kuklitega)
    Naistepäevast munadepühani on ainult rõõm;)
    Munadepühast Jaanipäevani on sitt suusailm.
    **************************************
    Siis alles algab SUUR SUVI!!!
    **************************************
    Siis lähevad lapsed kooli…
    ja sitapäevade arvutamine
    algab otsast peale…
    kuni Jõuludeni
    mis algavad
    Novembris
    tänud
    jeesule:D

    Like

  3. lendav 18. jaanuar 2016, 23:32

    Lume üle kurdavad need, kes ei saa majast välja, kui ei kühvelda enne paar-kolm tunnikest. Ja nii iga päev. Ma olen üsna rõõmus, et meil siin lõunas palju vähem lund on – väike labidatiir ülepäeva konti ei murra, praegu on veel tore. Aga mäletan minagi neid talvesid, kus lumi tuli kohati maha sulaga, siis tuli äkiline külm, siis tuli lumesahk ja lükkas mu värava ette valli, mis silmapilkselt jäätus ja kuidas ma seda jäävalli töölt tulles (kõik jant toimus ühe tööpäeva jooksul) väsinult ja vihaselt, peaaegu meelt heites lõhkusin. Ja see oli enne seda, kui ma autoomanikuks sain. Ka jala on tore, kui ei pea kodust väljumiseks liustikel turnima…

    Ma ei saa maja uksest välja, kui lund on liiga palju, ma ei saa puukuurini, peldikuni, solgiauguni, kaevuni ega väravani, kui lumi on üle põlve. Kühveldamine on paratamatus. Kui kühveldamine hakkab võtma rohkem aega, kui muud vajalikud tegemised, muutub see kurnavaks.

    Samas – eks see ole meie oma valik elada siin, just selles kliimas. Pikkades pimedates ja külmades-rõsketes talvedes, kohati vihmastes suvedes. Alati on võimalik kuhugi palmisaarele kolida, kui ikka päriselt kopp ees. Ja see jutt, et ei saa ja ei ole võimalik – see ei ole pädev. Kes otsib, see leiab ka võimaluse. Dokumendid on vaja korda ajada ja kasvõi seljakott seljas Hispaaniasse hääletada. Ja ei mingeid hangesid enam!

    Like

    • lendav 18. jaanuar 2016, 23:35

      Lund lükkamata jätta ei saa. See tipneb kõvaks trambitud jääradadega, mis sulailmaga (ja see ei jää tulemata, hiljemalt kevadel!) muutuvad eluohtlikuks. Olin läinud aastal ühe sellise libisemise tõttu nädala voodis ja 2 haiguslehel, paranemine võttis muidugi veel rohkem aega. Nii et ei ole ainult autos probleem. Jalakäijal on ka puhtaid radu vaja.

      Like

    • Manjana 18. jaanuar 2016, 23:38

      isegi mina mõtlen talvel päris tihti selle palmisaare variandi peale, aga ma ei usu, et mulle seal rohkem meeldiks. mulle ei meeldi isegi liiga kauaks kodust ära olla, nädalaga tuleb juba igatsus peale.

      vot ma ei tea, mis siis lumega oleks, kui mul oleks maja üksikus kohas. kunagi noorena ma unistasin mingist sellisest majast, aga juba siis ma sain aru, et majaga kaasnevad erinevad kohustused mulle ei meeldi. üürikorteris ei vastuta ma ühegi majaga seonduva asja eest.

      Like

      • lendav 19. jaanuar 2016, 01:34

        Ma elan hetkel üürikas, aga karta on, et ligi 80-ne majaperenaine ei hakka Tallinnast siia Elvasse tulema mulle puukuurirada puhtaks lükkama.

        Üldiselt mulle lumi meeldib, kui seda on mõistlikus koguses. Iga asi on tore, kui seda on parasjagu. Kasvõi vihm – kui on liiga kuiv, on jama. Kui aga järjest uputab ja järele ei mõtlegi jätta, pole ka väga tore. Ikka parasjagu, lund, külma, päikest, vihma, kuiva, sooja. Aga ilm ju ei küsi, mis meile meeldiks, ses mõttes on ilma üle vingumine ja halamine tõesti üks mõttetu ja tänamatu tegevus.

        Like

  4. Rents 19. jaanuar 2016, 00:02

    Ammu pole nii kehv päev olnud. Mõtlengi, kas minna kohe magama ja ärgata hommikul vara või loota, et tunnike tuleb veel normaalne.😀

    Like

    • Manjana 19. jaanuar 2016, 00:04

      minu kaastunne, mine kohe ilusti magama

      Like

  5. w 19. jaanuar 2016, 00:19

    Auto puhastamine on väike asi.
    Probleem selles, et linn ei suuda teid puhastada, lume äraveost rääkimata. Kõrvaltänavad on jubedad, inimesed, sh lapsevankritega või poolvigased-segased ja vanad peavad mööda sõiduteed liikuma (seegi pole kerge) ja kui ses täispargitud tänava lumesupis veel mõni pooleldi juhitamatu auto vastu tuleb, on kõigil kerge adrenaliinilaks.
    Imestan, et inimesi nii vähe auto alla jääb – mõned suitsiidsed helkurita tondid armastavad lumevallide tagant otse auto ette hüpata, ikkagi ülekäigurada. A ootame libeda ära, täna juba kiskus sula suunas.

    Like

    • Manjana 19. jaanuar 2016, 00:39

      aa ma tean, miks nad alla ei jää. kuna on kole libe, siis autod sõidavad jube aeglaselt. ma olen ka see tüüp, kes suva kohtades üle valli teele kargab. täiesti ohutu värk, sest autod on nii aeglased ja ettevaatlikud. alguses, kui libedaks läks, siis rumalad autojuhid said oma laksu kätte, nüüd juba kõik teavad, et on ohtlik. kuigi jah, kõiki neid imelikke teeületamiskohti, mida ma muidu tarvitan, ikka kasutada ei saa, kui kubemeni lumes ei taha mütata.

      uudistes rääkis, et nad jõuaks puhastada küll, aga linnal ei jagu raha, et maksta.

      Like

    • Manjana 19. jaanuar 2016, 00:40

      mul helkur on

      Like

  6. Morgie 19. jaanuar 2016, 12:33

    probleemi pole.
    Minu jaoks oli detsember kõige masendavam kuu. Pikk, pime, stressirohke, kõigil oli vaja mingid kiired tööd enne aastalõppu ära saada. Lõpuks läks külmaks aga lund kohe ei tulnud. Nõmekas.
    Praegu on suht soe, kena lumi, ilus elu.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

