Kuidas feng šuiga kaalu kaotada. Või suitsetamisega …

Kaalu langetamine on kohutavalt keeruline ettevõtmine. Kui seda vägisi tegema hakata, siis kaob enne kannatus kui ülekaal. Ma ei ole inimene, kes oleks terve elu vaid oma kehakaalule mõelnud, enamuse aja on see kenasti normi sisse mahtunud. Ometi on minugi elus pontšakamaid aegu olnud. Ja alati on need olnud seotud suitsetamisest loobumisega.

Ma siiani ei tea millised on rasedusega seonduvad eripärad ja millised suitsetamisest loobumisega, sest kui ma rasedaks jäin, kadus mul kohe ka isu suitsetada ja kaal hakkas tõusma. Rasedal peabki kaal tõusma, aga väidetavalt pidavat peale sünnitust ülekaal ära kaduma, mul küll ei kadunud. Ma käisin kaalujälgijate klubis ja õppisin seal tervislikult toituma ja süüa tegema. Kaal langes normaalseks. Mul on need menüüd alles, aga ma ei viitsi enam punkte lugeda. Kuid sellest ajast alates ma oskan toituda. Kui viitsin. Kui laps lähenes 3-le, läksin tööle tagasi, sain sellest kohutava stressi ja hakkasin uuesti suitsetama.

Umbes siis kui laps kooli läks, jätsin jälle suitsetamise maha. Ma ei mäleta, kaua ma tookord ilma suitsuta olin, aga mäletan, et nii paks pole ma kunagi elus ei enne ega pärast olnud. Kaalunumber tõusis lausa silmnähtavalt. Kui ma enam kaaluda ei julgenud, sest number lähenes 85-le ja ma olen 172 pikk, hakkasin uuesti suitsetama ja sain kaalu normaalseks, ehk kuskile 75 juurde.

Viimati loobusin ma suitsetamisest 2014. aasta novembris ja võtsin pärast aasta jooksul rõõmsalt õgides juurde 6-7 kilo. Ma ei tea, mis mu alateadvuses toimub, aga täpselt aasta hiljem, eelmisel sügisel murdus mu vastupanu ja ma tõmbasin sigareti, kui käisin väljas sõpradega pidutsemas. Öö jooksul umbes 4 suitsu. Ja nii iga nädal ühel ööl. Kodus ja mujal suitsuisu pole, väljas pidutsedes tekib vajadus. Kord nädalas. Ma suudan piirata seda, et ma ei joo öö jooksul üle paari õlle, aga et üldse ei suitsetaks, seda enam ei suuda. Nõme! Nüüd mu pisike pühapäevasuitsetamine kaalualandavalt mõjunud pole. Äkki mu alateadvus loodab, et mõjub kaalule, seepärast ta enam mind suitsetamast ei takistagi. Mu teadvus ei leia suitsetamises midagi mõnusat. Ma pole kunagi suitsetamisfanatt olnud, see on sõltuvus ja tundub, et eluks ajaks. Vahelduva eduga.

Kuid nüüd oleks ikkagi vaja neist kilodest lahti saada, mida ma endale juurde olen söönud. Paljud inimesed teavad, et trenniga ei võta kaalust maha, kui söömisega piiri ei suuda pidada. Peale ahelsuitsetamise tean ma veel ühte asja, mis mu kaalule on alandavalt mõjunud – pikaajalisest kallimast lahkuminek. Lahkuminekuga seoses olen ma elus kaks korda vähemalt 4 kilo kaotanud. Seega on kaalukaotuseks kaks võimalikku varianti: enda mürgitamine või enda moraalselt mõjutamine.

Kuna ma ei taha ahelsuitsetama hakata ja kellestki lahku minna ka pole, siis tuleb alternatiivseid vahendeid leida. Jooga on tuntud alternatiivne vahend ja oma põhitšakra korda saamiseks on erinevaid variante. Nendel ma praegu ei peatuks. Feng šui on hoopis põnevam alternatiivne meetod. Täiesti alternatiivne ja esoteerikavaenlaseid ärritav😀 Tegin väikese googeldamise ja panen siia kirja meetodid, mida vanad hiinlased on välja mõelnud (ja ameeriklased sobivaks kohandanud).

  • Söö sinist värvi taldrikult. Sinine värv on vee värv ja see aeglustab pulssi ning vähendab söömise kiirust. Hoidu punasest värvist, mis tõstab söögiisu. Samade värvide loogika kehtib ka ümbritseva ruumi jms kohta. Söömiseks soovitatakse ka väiksemaid taldrikuid, kuna suuremale taldrikule mahub liiga palju.
  • Peida oma köök ära. Kui korterisse sisenedes näed kohe oma kööki ja/või see asetseb otsejoonel välisuksega, siis võib see suurendada söömise vajadust. Hoia köögi uks suletuna või riputa ukse juurde peegel või huvitav pilt, mis viiks pilgu köögist eemale.
  • Minu enda kogemus – kui külmkapp asetses köögis aknast vasakul, polnud mul kaaluga mingeid probleeme, kui paremal, läks jamaks. Isegi külmkapi uks on tavaliselt  nii pandud, et vasakul pool akent käib uks normaalselt, teisel pool on vaja uks ringi tõsta. Mul on tõstetud uksega külmkapp.
  • Korista köögist igasugune sodi ära – puhasta sahtlid, kapid, kööginurgad jms. Koristamine on feng šuis alati oluline, kuna korrastatus aitab korrastada inimese meeli ja mõtteid, liigsed asjad ja sodi sümboliseerivad sodi ja segadust sinus endas.
  • Pane peeglid sinna, kust sa endale liigset sööki hangid, et saaksid alati endale enne silma vaadata kui liigset toitu võtma hakkad: külmkapi juurde, kommikausi taha.
  • Söö alati ainult kaunilt kaetud laua ääres. Ma juba pikemat aega mõtlen õhtuti, et see oleks homseks hea mõte, aga ööga hea mõte ununeb ja ikka tassin taldriku diivanile arvuti taha. Söömine küünalde ja lilledega kaunistatud laua taga kaunitelt sinistelt nõudelt muudab söömise meeleolukaks elamuseks ja näkitsemine diivaninurgal on midagi labast, mida ei peaks tegema.
  • Kui sul on kodus seisvaid võimlemisriistu, mida sa ei taha mingil põhjusel kasutada, siis anna nad ära või viska minema. Sellised kasutult seisvad vahendid ainult tuletavad meelde, kuidas sa võimlemisega ebaõnnestusid. Samuti tuleb ära visata (või millekski muuks ümber õmmelda) need vanad riided, mis sulle enam selga ei lähe ja mida sa hoiad, et “kui ma kunagi jälle saledaks saan”. Need riided ainult rikuvad tuju ja lisaks on juba vanamoodsad. Tee kappi ruumi selleks ajaks, kui sa tegelikult ülekaalu ära kaotad,  uusi ilusaid riideid osta tahad ja nende jaoks ruumi vajad.

Minuarust on need kõik väga mõistlikud nõuanded ja tasuvad jälgimist ka siis, kui oma kaaluga hea sõber olla. Enamus neist on päris lihtsalt järgitavad, kuid kust saada ilusaid siniseid nõusid, on Eestis küll keeruline küsimus. Kust teie Tallinnast ilusaid nõusid ostate?

2008

Foto ajast, mil mul olid pikad juuksed ja, vist, oli ülekaal ka. Ma olen alati osanud pildile nii kavalalt jääda, et kaalule ei mõtle.

Tagged:

12 thoughts on “Kuidas feng šuiga kaalu kaotada. Või suitsetamisega …

  1. www.minajamuud.blogspot.fi 29. jaanuar 2016, 21:51

    Mina ei soovitaks võimlemisasju ära visata, vaid neid uuesti kasutama hakata!🙂

    Like

    • Manjana 29. jaanuar 2016, 22:42

      no aga siis tulebki kohe kasutama hakata, mitte järgmise aasta lubadustes😛

      Like

  2. marca 29. jaanuar 2016, 22:32

    Ah, see pole mingi õudne esoteerika, see ju täitsa loogiline mõtlemine.
    Lohutuseks, minu parim kaalulangetusnipp on lapse saamine. Mitte see kandmise aeg siis loogiliselt, aga mõlemal korral pärast sünnitust olen supervormis olnud. Rohkem tõesti sünnitada ei taha. Isegi mitte vormi nimel. Tegelikult muidugi tuleks arvesse võtta seda, et nii aastake peale lapse sündi sa lihtsalt kurnad ennast niivõrd, et ei jõua elu nautida, mis paraku võrdub kaalutõusuga.

    Like

    • Manjana 29. jaanuar 2016, 22:47

      ma sain ühe sünnitusega selgeks, et ma rohkem küll seda protseduuri ette võtta ei kavatse. ja kaal ei kadunud ka kuskile. aga seda vormi, mis mul enne rasestumist – 59 kilo – pole ma enam kordagi tagasi saanud. kusjuures ma ei mäleta, et aastase või 2-aastasega oleks mingi eriline jama olnud. mulle meenub peamiselt see beebi, kes järjest suutis mitu tundi nutta ja see oli ikka alla aasta. hiljem kuni eelmise aastani oli laps nummikiisu, kes mind ei väsitanud.

      Like

  3. vanaiinlane 29. jaanuar 2016, 23:10

    Kes siis veel kui mitte mina, vanaiinlane, teile selle lahti seletaks.
    See Feng-Shui on eesti keelde vabalt tõlgituna Asendus-Tegevus.
    See on lõputu mööbeldamine ja võimlemine iga jumala asjaga.
    Ühesõnaga tegelemine kõige muuga, et mitte mõelda olulisele.

    Jah, see on omamoodi meditatsioon, see rahustab.
    Annab sulle justkui kindluse, et sa toimetad…
    aga tegelikult lükkad olulist vaiba alla.

    Like

    • Manjana 29. jaanuar 2016, 23:17

      sulle vist ei meeldi koristada?
      lükkad kõik vaiba alla😀

      Like

      • vanaiinlane 29. jaanuar 2016, 23:38

        Vahet pole, kas fekaal on vaiba all või peal😀

        Like

  4. Mia 29. jaanuar 2016, 23:43

    Oled sa lugenud Allen Carri “Lihtne viis suitsetamisest loobuda”? Seal ta vaatab suitsetamist huvitava nurga alt, arutleb miks inimesed üldse suitsetavad ja mis seosed meil suitsuga on. Nt kui sa tunned vajadust väljas pidutsedes suitsu teha, siis järelikult sul on alateadvuses veel seos, et peol on sul suitsu vaja, et saaksid ennast hästi tunda. Minu jaoks nii põnev teema, sest ma aina rohkem seda usku, et vastu tahtmist on mõttetu asju teha (söömist piirata, sundida suitsust loobuma jne). See raamat annabki võimaluse, et üks hetk käib klõps ära ning ei tahagi enam suitsu teha, mitte kunagi!😀
    Carr ise muide oli 30 aastat ahelsuitsetaja ja proovis igasuguseid asju, et sellest jamast vabaks saada. Ta ise räägib ka, et ta ei ole hullemat sõltlast kohanud kui tema ise oli, ses mõttes teab millest räägib, mitte ei jahu niisama teemast millest midagi ei tea.

    Like

    • Manjana 30. jaanuar 2016, 00:30

      jah, ma olen ka selle poolt, et vastu tahtmist ei tohi midagi teha. seepärast ma olingi endaga nii rahul, kui ma suitsetamise maha jätsin ja 4 päeva peale loobumist läksin välja pidutsema ja ei tahtnud suitsu. üldse ei tahtnud, aasta otsa ei tahtnud. ma võisin suitsuruumis suitsetajatega vestelda ja üldse ei tahtnud. kuni tahtmine tuli tagasi …

      Like

      • Mia 30. jaanuar 2016, 00:45

        Ma arvan, et sul ikkagi mingi vana seos, mis lihtsalt vahepeal endast märku ei andnud🙂 Tõesti soovitan raamatut lugeda, ta selgitab seal nii hästi ära kuidas kogu see tahtmine on enda peas/alateadvuses kinni.

        Like

        • Lugeja@hot.ee 30. jaanuar 2016, 18:09

          Lugesin seda raamatut ligi kümme korda, käisin 2x sel koolitusel. Hiljem tundsin kui saamatu olen, lõpetasin voodi all nuttes, tundes kohutavaid süümekaid kuna see raamat ega koolitus mind ei aidanud.. See hilisem emotsionaalne virr varr lõi ikka korralikult kõikuma..

          Like

        • Manjana 30. jaanuar 2016, 18:36

          oi, see kõlab valusalt😦

          ma arvan, et enesega tegelemiseks on erinevaid meetodeid. pole mõtet ainult ühele küljele süveneda, nagu suitsetamine, kogu inimene on terviklik. ma usaldan vanu idamaakunste rohkem kui valgeid inimesi, kui emotsioonide ja alateadvusega tegelemisest rääkida.

          Like

Kommenteerimine on suletud.

