Tegin pildi

Ma olen juba 2kümmend aastat hoogu võtnud, et peaks uuesti joonistama ja maalima hakkama. Kui ma keskkoolis käisin ja natuke ka peale seda, joonistasin päris palju. Mul olid isegi õlivärvid, kuigi maalisin nendega mitte lõuendile vaid vineerile, mis oli kättesaadavam. Enamus neist maalidest pole ei naivism ega ka päris kunst ehk lihtsalt jamad. Pliiatsiga käis mu käsi paremini, ma arvan. Mu tolleaegne sõbrants, kes praegu on Haus galeriis asjapulk, arvas, et mul on annet.

Kuid siis ma sain suureks, hakkasin tööl käima ja suurte inimeste elu elama ja joonistamine jäi soiku. Mitte küll päris soiku, sest arvutiga olen ma kogu aeg joonistada armastanud. Kuid mitte kätega. Ja ka arvutis ma ei joonista vaid, ei oskagi õigesti sõnastada – kombineerin, töötlen, fotoshopin.  Vahest harva olen proovinud ka puhtale paberile midagi joonistada, aga selleks on rohkem kuiva trenni vaja kui ma viitsin. Väidetavalt ei pidavat enamus kunstiülikooli lõpetanutest inimesele sarnast portreed joonistada oskama. Käsitööoskus pole tänapäeva kunstis eriti oluline.

Nojah, igatahes olen ma umbes kuu aega hoogu võtnud, et seda pilti teha, mille ma täna hommikul ära tegin. Õlipastellidega, mis juba 10 aastat valmis seisid, et kohe hakkan joonistama, aga eriti ei hakanud. Vahepeal kaotasin endasse usu ja andsin need kriidid lapsele. Täna otsisin need tema sahtlist ülesse. Sellise pildi tegin:

pilt

Ma ei taha pildi kohta ühtegi kommentaari – ei positiivset, negatiivset, ega objektiivset kriitikat. Ausalt. Ma tean milline see pilt on ja ma ei teinud seda pilti hindamiseks. Ma tegin selle kuna ma tahtsin joonistada. Ja teistele näidata. Niisama.

Kas mu lugejate hulgas on ka inimesi (peale Morgie, keda ma tean, et ta on kunstnik), kes joonistamise või maalimisega tegelevad? Kasvõi niisama, enda lõbuks.

Tagged: ,

12 thoughts on “Tegin pildi

  1. Andres Laiapea 4. veebruar 2016, 13:04

    Eks ikka, mõni leidub, värvidega mängimine on ju väga huvitav😉

    Like

    • Manjana 4. veebruar 2016, 13:08

      õigus jah, sa kuskil postituses mainisid. aga pilte vist blogis näidanud pole.

      Like

      • Andres Laiapea 4. veebruar 2016, 13:59

        Pühade ajal panin sinna fragmendi ühest vanast, lõpetamata maalist, millel puudub nimi: http://laiapea.eu/hooajatervitused/ Aga see ei ole kuidagi iseloomulik – mul ei ole mingit kindlat käekirja; meeldib rohkem katsetada erinevaid tehnikaid, vaadata mis välja tuleb.

        Like

  2. parmupillipiiga 4. veebruar 2016, 16:43

    Ma astuks su keelust üle ja ütleks, et *** (Noh, kuigi sa tead ju ise ka.) Tahaks endale seina peale, aga ma tean, et sa ei anna😀. Ma tõin omale jaanuari alguses ema juurest vesivärvid ja olin üllatunud, et esimese korra kohta tuli nii hästi välja. Soovimatu konstruktiivne kriitika tappis maalimise isu. Kõike lihtsalt pole vaja kommenteerida. Parem istun kapslis ja teen kõike anonüümselt.

    Like

    • Manjana 4. veebruar 2016, 17:42

      ma kustustasin su kommntaarist selle kiitmise osa ära ja asendasin tärnidega.
      tundub, et te olete seal Mustakal suht sarnased, kui kumbki ei suuda keeldudele alluda😀

      Like

  3. www.minajamuud.blogspot.fi 4. veebruar 2016, 19:26

    Ma teen ka midagi. Aga enda arust muidugi megahalvasti. Kriitik nagu olen.

    Sinu maal on sobivates toonides. Selline rahulik tunne…

    Like

    • Manjana 5. veebruar 2016, 22:58

      äkki Sa peaks ka kuskile netti riputama, siis saaks teised ka piiluda? tavaliselt naised ongi oma töö suhtes liiga kriitilised. ma ei usu, et kunstis on üldse sellist asja nagu halvasti. kõik asjad kõigile ei meeldi ja mõne jaoks on 1 asi igav, teise jaoks just vastupidi – väga hea ja huvitav. kui täiskasvanud inimene end juba kunstiga väljendab, siis see ei saa halb olla.

      Like

  4. lendav 5. veebruar 2016, 22:34

    Ikka teen. Siin on väike valik:
    http://annigalerii.weebly.com/

    Like

    • Manjana 5. veebruar 2016, 22:55

      oo!
      ma teadsin, et Sa teed puuskulptuure, aga et Sa nii ilusti joonistad, seda ma küll ei teadnud. need pildid ütlevad mulle Su kohta rohkem, kui sa blogisse kirjutad😛

      Like

  5. Jaanika 19. veebruar 2016, 13:19

    Mina siin üks, kes armastab kõike, mida annab enda väikeste kätega luua. Aasta alguses ostsin endale sellise keskmises suuruses valgete, veidi paksemate lehtedega märkmiku (panin paberi ümber ja puha) ja sinna kirjutan-joonistan. Inspiratsiooni sain Alisa Burke’ teostest ja, sellest kuidas ta kirjeldab enda loomingu arengut. Lisaks on ta blogis (leiab ta nime järgi) erinevaid ettevõtmisi, mis on imelihtsasti teostatavad. Ka näiteks see, kuidas areneneda ja üles töötada teenivaks kunstnikuks. Isegi, kui see pole lugeja eesmärk, siis annab motti, et endale taoline eesmärk ette võtta.

    Alguses planeerisin joonistada iga päev märkmikku, et tekiks harjumus kätt proovida. Kaua see ei kestnud.😀 Mõnda aega oli paus ja siis hakkasin kirjutama ja lisaks joonistasin juurde. Selline kombo on isegi põnevam. Üritan aegajalt ka midagi teistsugust proovida. Näiteks joonistasin enda värviraamatut, mille ma ka arvatavasti mingi aeg arvutisse toksin. Eile võtsin ette vesivärvidega projekti ja see peaks ka lõpuks tee märkmikusse leidma.

    Alisa Burke’ üks motodest ongi see, et ideed tuleks igapäevaselt mingil moel paberile kanda. Ja harjutada. Ja proovida uuesti. Ja areneda.

    Kukkusin jutustama. Jätkan pikemalt enda blogis.🙂

    Like

    • Manjana 19. veebruar 2016, 13:39

      See Alisa Burke tundub väga motiveeriv. Panen siia lingi ka, et teemasse sattujail oleks lihtsam leida alisaburke.blogspot.com

      Like

Kommenteerimine on suletud.

