Kuidas saada aru, et Ott Kiivikas on nõustamas käinud?

Ei ole midagi lihtsamat, kui saada aru, kas Ott Kiivikas on nõustamas käinud või mitte. Arvate, et pärast teda on inimesele tekkinud imekaunid musklid ja rasvaprotsent on kahanenud statistilise vea piiridesse ja siis ongi kõik selge? Vale puha, on hoopis teine meetod, kuigi ka sel puhul on tegemist vähenenud rasvaprotsendiga. Selle meetodi nimi on “proteiin”.

Miks ma tuvastamise meetodit nii kummaliselt kutsun? Sest ma pole ainus, kes peale Otiga nõustamist valkude asemel proteiinist rääkima hakkab. Ei-ei, ma pole temaga kunagi päriselt kohtunud. Ma olen Kiivikast ainult telekast näinud ja ekraanil jättis ta väga sümpaatse inimese mulje. Inimese, kes tõesti muretseb, kui keegi on liiga paks ja üritab endast parima anda, et see inimene pekkidest lahti saaks. Proteiinide abiga.

Kuid postituse kirjutamiseks sain ma tõuke poe piimaletist. Te olete vast ka märkanud, et kohupiimade riiulisse on siginenud mingid kahtlased topsikud, mille peale on kirjutatud, et neis peitub proteiinikohupiim? Mina nägin neid juba umbes kuu aega tagasi ja mõtlesin õudusega, et nüüd on need jõumeeste keelatud ained ja muud steroidid ka piimaletti jõudnud. Sööd kohupiima ära ja pärast ei mahu käsi enam varrukasse ära. Hirmus! Brrr! Täna mõtlesin, et uurin netist järgi, mida nad sinna kohupiima sisse topivad, et talle nii võika nime on leiutanud. (Minu jaoks tunduvad kõik jõusaali tüüpidele mõeldud spetsasjad võikad, normaalset hipsterit ajavad ebaloomulikult suured musklid öökima ja jõujoogid on mõeldud vaimselt nõrkadele.)

Võtsin Valio lehelt lahti ananassi proteiinikohupiima ja võrdluseks 5% kodujuustu, mida ma süüa armastan ja tavalise vanillikohupiima. Proteiinikohupiima juures oli pikk jutt suunatud otse sportlastele, kõrval Ott Kiivikase pilt. Sain teada, et tegelikult pole proteiinikohupiimal suurt mingit vahet tavalise kohupiimaga. Kuid kuna jõusaalisportlased kardavad valget rafineeritud suhkrut, siis on nende südame rahustuseks selle asemele pandud mingit teist magusainet. Samuti on proteiinikohupiimast ära koristatud rasv. Ehk tegelikult on proteiinikohupiima näol tegemist lihtsalt tavalise lahja kohupiimaga. Kõik, kes kohupiima armastavad, ei osta kunagi lahjat kohupiima, sest see on kehvema maitsega. Need, kes naudivad enesepiinamist ja lisaks vihkavad oma keha, ostavad lahjasid ja suhkruasendajatega tooteid. Teate, Kristus ei olnud selle pärast kõhn, et ta piinles pidevalt, tal lihtsalt polnud aega süüa, kuna ta pidi erinevate imelike asjadega tegelema. Vee peal kõndimise harjutamine võtab (suvel) jubedalt kaloreid.

Vaadake ise ka neid ainete sisaldusi. Esimesena on proteiinikohupiim, teisena kodujuust ja viimane on vanillikohupiimakreem, kõik Valio omad.

Energiat 63 kcal                    105 kcal               120 kcal
Valke 10,7 g                      12,5 g                 7 g
Rasvu 0,3 g                         5 g                      4 g
Süsivesikuid (enamuses suhkur) 4,2 g                        2,6 g                      14,2 g

Aga tegelikult võiks ikka eesti keeles valke valkudeks kutsuda. Isegi need inimesed, kes jõusaalis käima hakkavad, või Otiga kokku satuvad, ka teie. Ma tean, et heal lapsel mitu nime, aga ega tegelikult ei tee proteiin suuremaid muskleid kui valgud. Protein on valgu ingliskeelne nimetus.

Lisamärkused. Ma ei kujata ette kuidas tavalised inimesed julgevad neid erinevaid kummalise koostisega valgušeike juua ja toidukorraasendajaid. Kas harrastussportlased tõesti ei tea, miks elukutselistele sportlastele on keelatud ainete nimekirjad. Sest need ained on tervisele kahjulikud. Küsige tüüpidelt, kel on hullud musklid ja kes neid kahtlaseid asju on kaua tarbinud, mille üle nad kurdavad. Mina tean ühte tüüpi, kes higistab nagu purskkaev.

protein

Võrdluseks lõppu taimed, kust valke hankida. Loomseid allikaid vast teate isegi.

5 thoughts on “Kuidas saada aru, et Ott Kiivikas on nõustamas käinud?

  1. vanaiinlane 6. veebruar 2016, 21:35

    Perse ei mahu püksi enam,
    arvasin ma Kiivikase nime lugedes.
    Ei, nad libistavad probleemi proteiinidele:D
    Noh, õnneks algab järgmisel vastalanädalal Paast.
    Siis räägime, uuel ahviaastal, ahvide probleemidest:D

    Like

  2. vanaiinlane 7. veebruar 2016, 20:45

    “Enne kui te hakate jändama igasugu dieetidetiga…tehke endale uneuuring”

    on tsitaat Kuku raadio põhapäeva pärastlõunasest Kukkuva õuna saatest,
    kuulasin seda täna poole kõrvaga muu tegevuse kõrvalt…
    ja kohe tuli silme ette suu lahti magav ja norskav Manjana😀
    kes ei seosta enda sotsiaalsest ägedust oma keha kaalu tõusuga, sest
    need häired (uneaegsed hingamispeetused) ei ole endale äratuntavad.
    Kui M.Strandberg sul allergiat ei tekita, siis kuula järele
    http://podcast.kuku.ee/2016/02/07/kukkuv-oun-2016-02-07/

    Me arvame, et suu, isu, söök ja (üle)kaal ongi see ainus seos…

    gyno osakonda laskumata, tuleb tunnistada, mis seal salata,
    et üks ajuläbistav kepp tagaks nii hea une kui ka hea kaalu,
    aga selleks peab mingis riigiametis (SMIT näiteks) töötama.

    Head vanaiina aasta lõppu!

    Like

  3. Crick 14. veebruar 2016, 21:33

    Naljakas kuidas Sa jõusaalisportlased kõik üldistatuna liistule tõmbad korra. Lisaks kõik see muu jutt on kõvasti suunitletud sinu subjektiivsest ülevaatest asjade üle ning väited põhjendamata – üks kutt kes higistab üleliia. Tule taevas appi. Kord ma siin juba käisin ja tunnistasin Sinu saamatust kaalulangetamisel. Aga mis ütleja mina olen, nautige oma sünteesitud peavalutablette, palavikualandajaid ja mida iganes veel. Lihtsalt inimeste kompetentsus valida usaldusväärne tootja, manustamise normid ja mikroelementidega liialdamine on kurb. Samas keegi ei käsigi mingit pulbrit osta – piim ja lusikatäis mett on looduslik vorm sellest, mida üks harilik pulber sisaldab. Inimene on loll ja ei parandanud seda ka Kristus.

    http://www.eki.ee/dict/qs/index.cgi?Q=proteiin&F=M

    Like

    • Manjana 14. veebruar 2016, 22:10

      Sa vaidled siin neitsiga. Mul ei ole kodus ei peavalutablette ega palavikuasendajaid, kuna ma ei kasuta neid. Üldse tablette ega ravimeid ei kasuta, kuna ma ei poolda lääne meditsiini ja pole haige. Sa vist pole mu pidev lugeja, muidu sa teaks. Ma sinu blogi loen pidevalt peale seda, kui sa käisid siin kaalulangetamise koha pealt saamatult sõna võtmas🙂

      Like

  4. Crick 15. veebruar 2016, 01:25

    Neitsi kirub neitsit. Komöödia.

    Liked by 1 person

Kommenteerimine on suletud.

