Blogija toidupäevik. Eelmäng

Eelmisel nädalal leidsin Klari blogist hea idee – avalik toidupäevik. Selle päeviku uba on ülesse pildistada kõik toit, mis suhu läheb. Avalikuks muutub pildikogum siis, kui fotod blogisse riputada. On ju hea mõte? Mind küll huvitab, mida teised inimesed söövad. Vanasti, kui ma poodides kassajärjekorras seisin, ma alati vaatasin, mida inimesed ostavad ja mõtlesin milliseid toidukordi saaks võõra inimese ostetud toidust organiseerida. Kassajärjekorras ei seisa ma enam, kuna kõikides mu lähipoodides on kassades iseteenindus.

Loodetavasti olete mõistnud, et mulle meeldivad erinevad nutitelefoni äpid. Loomulikult tahtsin ma oma toidupäeviku jaoks äppi kasutada. Te ei kujuta ette kuivõrd palju on toitumise jälgimiseks äppe tehtud! Alguses mõtlesin, et äkki oleks tore, kui ta kalorid kokku arvestaks, aga ma ei leidnud ühtegi äppi, kus arvestamine oleks lihtne. Üldse oli enamus äppe liiga keerulised ja nõudsid endale kasutajakonto tegemist. Ma ei taha mingi suvalise välismaalaste kambaga oma söögikordade sisu jagada! Mulle üldse ei meeldi äpid mille kasutamiseks peab telefonis internet töötama. Mu telefonis on vahest harva wifi, siis kui ma instagrammi pilte panen.

Jõudsin endale esimese hooga umbes kuus äppi tõmmata ja ära kustutada, kuni leidsin variandi, mis vastas kõigile nõudmistele – lihtne, mugav, offline, ei küsi ligipääsu kogu telefonile. Esimesel korral, kui äpp avada, küsib ta mõned olulised küsimused ja pärast seda töötab nagu Miška. Ta tahab teada, mis aegadel ma söön ja võimlen, palju ma praegu kaalun ja mis kell ma end kaaluma hakkan. Kellaaegu tahab ta kahel põhjusel: et lubatud tegevust meelde tuletada ja foto juurde sõltuvalt kellaajast silti riputada, et kas on hommikusöök, lõuna, niisama näkitsemine. Võimlemisest võib ka pildi teha😀 Ma võtsin meeldetuletused maha, kuna ma ei söö ega maga kindla kellaaja järgi. Kõik fotod paneb ta kenasti siltide ja kellaagadega päevade kaupa programmi ja salvestab kaardile fotoalbumisse teiste piltide juurde. Paljud fotoäpid tahavad pilte telefonimälusse toppida ja seal mul pole ruumi. Igal hommikul saab äpis kaalunumbrit muuta ja kaalumuutustest joonistab ta graafiku.

ToidupäevikKui äppi otsida, ei pakuta seda sugugi esimesena. Aga siin on link, kui keegi tahab minuga ühineda. Raha ma reklaami eest ei saa ja äpp on tasuta. Kaloreid ta ei arvesta. Otsustasin kaloreid eraldi ekselis kokku liita. Alustasin pildistamist ja arvutamist reede hommikusöögist ja võin öelda, et mind see äpp distsiplineerib. Mu põhiline probleem on näkitsemises. Ma kogu aeg sõin. Ma ei tea miks. Sest ma olen kodus ja külmik on ligidal. Puuviljad ka. Ligidal. Kuid nüüd kui ma iga kord pean pildistama, siis mõtlen järgi, kas ma ikka hakkan vorstiviilakat pildistama.

Ma ei tea kaua ma viitsin selle äpiga mängida. Mallukalt sain paar nädalat tagasi idee veejoomise äpi jaoks. Neid oli ka palju erinevaid. Leidsin ühe, mis oli ülimugav, aga ma jõudsin otsusele, et minule küll nii palju vett juua kasulik pole. Nädal aega üritasin iga päev 2,6 liitrit vett juua, aga ainus, mis mu elus muutus, oli potilveedetud aeg. Nii palju mul ka vaba aega pole, et seda potil veeta. Ma ei usu, et mu neerudele ja põiele pikas perspektiivis selline jama meeldib. Minu toidupäeviku äpis vee joomisega ei tegeleta.

Kuna ma nädalavahetusel käisin mitu ööd väljas ja elasin veel ebaregulaarsemalt kui tavaliselt, siis nädalavahetuse menüüd ma teile näha ei paku. Kuid ma otsustasin, et näitan homme tänast menüüd. Minu jaoks pole selles toidus midagi erilist, aga idee, et ma pildistan teiste jaoks ka, on distsiplineeriv. Proovige teie ka äpiga toite pildistada, hakkate kaunimalt toituma. Kuigi muarust on suva toidupilt ilus. Ega ma mingi meisterkokk pole!

Tehke teie ka ühel päeval avalik toitupäevik!

Tagged:

4 thoughts on “Blogija toidupäevik. Eelmäng

  1. Nell 15. veebruar 2016, 23:05

    See vee joomise järel pidev tualetis istumine normaliseerub hiljemalt paari nädalaga. Ma ei tea kas organism hakkab kuidagi teistmoodi toimima või venib põis suuremaks aga teisel nädalal sama veehulga juures enam nii tihti jooksma ei pea. Vähemalt minu kogemus on selline.

    Like

    • Manjana 15. veebruar 2016, 23:21

      mul oli esimesel nädalal tunne nagu oleks põis väiksemaks jäänud. tavaliselt ma võin hädaga tund või mitu ringi kõndida, selle koleda veejoomisega pidi kohe saama, kui tunne tuli. ja kaalule või söögiisule ei mõjunud see kuidagi. võimalik, et nädal ongi vähe, aga mu sisetunne arvas, et ma ei taha niimoodi juua, et õue ka ei julge enam minna.

      Like

  2. Crick 16. veebruar 2016, 10:35

    Kas mitte rusikareegel pole, et neerud töötlevad kuni liiter vett tunnis puhkefaasis ning omastavad circa ~200ml/h, orienteeruvalt kulust või füüsiliselt stressist kehale. Igatahes võib kasulik olla kui üldse pole harjumust vett juua. Edu selle toidupäevikuga, huvi pärast piiluks ikka mis harjumused Sul on.

    Like

  3. […] kaalumisest. Nagu ma eelmisel nädalal kirjutasin, on mul toitumise pildistamiseks äpp, mis tahab, et ma end igal hommikul kaaluksin. Mõned toitumise […]

    Like

Kommenteerimine on suletud.

