Kas sinu huuled on juba kenasti kooritud? Õpetus ja fotod

Kui võrrelda kõiki erinevaid eluvaldkondi, mis paarikümne viimase aastaga on muutnud, siis mõnikord tundub, et kõige rohkem on arenud kosmeetika. Jah, tehnika on ka arenenud ning on leiutatud uusi masinaid, kuid kosmeetikas on neid uusi nimetusi ikka jube palju. Ma kahtlustan, et keskmise inimeste vajadus ilusam ja tervem välja paista on suurem, kui vajadus muusikat kõige parema kvaliteediga kuulata.

Mäletate, mida pakuti 20 aastat tagasi meestele kosmeetikapoes? Ainult “tõeliselt mehelikke” tooteid, neid, mida saab kasutada habeme ajamiseks. Ja isegi habame ajamiseks on nüüd meeletu valik erinevaid geele, vahtusid, vedelikke, õlisid, palsameid ja ma ei teagi mida veel.

Ma täpselt ei mäleta, aga kas vanasti oli eraldi šampoone ja seepe meestele, või kasutasid kõik samasuguseid? Või noh  – millal üldse vedelad seebid kasutusele tulid? Ma kahtlustan, et kogu see meeletu erinevate kaupade pillerkaar pole seotud vaid sellega, et nõuka ajal meil ei olnud. Kahtlustan, et ega läänes ka sellist valikut erinevaid asju polnud, need leiutatigi alles 20-30 aastat tagasi. Ja minu arust on väga paju asju leiutatud ja kasutusele võetud alles viimase kümne aasta jooksul.

Millal teie kuulsite, et huuli saab koorida? Jah, näo puhastuseks on erinevaid koorivaid maske, mis on vahu, geeli, kile jms kujul, juba ammu saadaval, aga huulte koorimine? Mina kuulsin sellest esimest korda alles eelmisel aastal. Kuulsin, panin kõrva taha, aga ei süvenenud. Kuigi ma olen pisut tervisefriik ja kõik tervisesse puutuv mind huvitab.

Täna sattusin Delfist lugema artiklit “7 asja, mida huuled su tervise kohta näitavad” ja leidsin sealt jälle vihje huulte koorimisele. Ega seal artiklis eriti palju asjalikku juttu pole, peale selle, et kuivavad huuled on veepuuduse näitaja ja tasuks sel puhul vett juua, mitte pidevalt määrida.

Hakkasin googeldama, et mis asi see huulte koorimine on ja sain teada, et huulte koorijat võib osta või ise teha.  Varem teadsin, et huulte koorimist on hea teha enne värvimist, siis jääb tulemus siledam. Googeldamise käigus leidsin ühe artikli, kus räägiti huulepalsami sündroomist, mida ma ka varem olin kuulnud. Aga mina teadsin, et pidevat huulte kuivamist põhjustab hügieenilise huulepulga kasutamine. Seal räägiti, et seda võib teha suvaline huulepulk, mlles on parafiin ja muu keemia. Aga enamvähem kõigis pulkades on vist parafiin, lihtsalt hügieenises on seda rohkem. Ka seda artiklit ma lugeda ei soovita, sest ma ei ole keelepede, aga selle artikli eesti keel pani mind kõvasti vanduma. Ärge tõlkige, kui te eesti keelt ei oska!

Kuid googeldamne aitas mind nii palju, et nüüd ma tean kuidas ise koorijat teha ja kuidas seda kasutada. Huulte koorijat saab kõige lihtsamalt teha kookosrasvast ja suhkrust. Mett võib ka lisada, kui isutab. Rasv niisutab ja hoiab koorijat koos, suhkruterad koorivad. Pärast koorimist soovitatakse kasutada huulepalsamit. Poest ostetud kalli palsami asemel sobib kasutada suvalist toiduõli ja kõigi lemmikut kookosõli.  Koorimisõpetuse leidsin kosmeetikpoe leheküljelt, kus müüdi 9 grammi huulekoorijat 6,80 euroga. Selle raha eest saab suure potsiku kookosõli ja teisi toiduõlisid saab veel rohkem. Ja toiduõlidesse ei lisata kahtlaseid lõhna- ja säilitusaineid, sest nad peavad seeditavad olema.

Minu ilupostitus on jube pikaks läinud. Lähen nüüd koorijat meisterdama ja pilte tegema. Pildid enne ja pärast on ju vajalikud, et täiusliku ilublogija mõõtu välja anda.

XOXO,

Manjana

Ma pean nüüd vist vabandama, et ma ei viitsinud meiki teha, aga nii ongi huulte kogu ilu ja koledus näha. Ülemisel väikesel pildil on “enne” ja alumisel suuremal pildil “pärast”. Nägu on nii rõõmus, sest te ei kujuta ette, kui hästi maitseb kookosõli roosuhkruga! Umbes nagu Rafaello, aga veel paremini, sest säilitusaineid ei ole. Ma pean nüüd oma toidupäevikusse mõned kalorid lisama😛

Seega soovitan kõigile nendest kahest komponendist huulekoorija valmistamist ja kasutamist. Ma võtsin suvalise koguse kookosõli ja suhkrut ja segasin näpuga vanas kreemitopsikus kokku.  Ilmselt saab seda koorijat edukalt ka kogu näo puhastamiseks ja toitmiseks kasutada. Aga hõõruda õrnemalt kui huulte puhul! Muideks, see kasutamine oli päris keeruline. Mul on väike meigikäsn, millega ma oma suud hõõrusin, sest näpuga hõõruda oli suht libe ja näpp läks kogu aeg suhu.

Kuidas Teil huulte koorimine kulgeb?

Tagged:

5 thoughts on “Kas sinu huuled on juba kenasti kooritud? Õpetus ja fotod

  1. Nell 18. veebruar 2016, 15:21

    Huulte koorimisest olin ma kuulnud. Mõned soovitavad nt hambaharjaga õrnalt koorida ja pärast meega kokku määrida, et toitev mesi huultesse imenduks.
    Vedelseebid olid läänes olemas ilmselt hulga varem kui siia nõukogudemaale jõudsid aga üldiselt olen nõus. Inimesed tahavad aine rohkem oma keha ja välimuse eest hoolt kanda ning ilutööstus on valmis nende inimeste raha kõik endale võtma ja loob muudkui uusi ahvatlevaid tooteid.
    Mina ise olen ilutööstuse õnnetuseks paraku “maakas”. Kui meeles on siis määrin näokreemi. Meigivarustus on küll olemas aga igapäevaselt värvida ei viitsi. Tavapäraseks inimeste sekka mineku meigiks on näokreem või BB-kreem, ripsmetušš ja kulmud toonin veidi tumedamaks. Ei tunne mingit vajadust hommikuti üle 2 minuti peegli ees veeta ja naturaalne välimus pole kedagi veel ehmatanud ka🙂

    Like

    • Manjana 18. veebruar 2016, 18:12

      ma kahtlustan, et enamus eesti naisi on nagu sa ja ma. ma avastasin eelmisel kevadel, et tegelikult on värske kurk parem kui kurgikreem, mida ma aeg-ajalt päevakreemina kasutasin ja nüüd ma kasutangi tavalise kreemi asemel kurki. ka bb-kreemi alla tõmban näo värske kurgiviiluga üle. ma olen väga rahul, näonahk polnud enam isegi talvel kuiv, nagu varem kippus olema.

      Like

  2. vanazen 18. veebruar 2016, 19:16

    vabandan, mul on vist bänn peal su külastamistele,
    aga need HUULED ei jäta kedagi külmaks!
    Rohkem (ja julgemaid) close-up shotte!

    Like

  3. Jaanika 19. veebruar 2016, 12:41

    Huulte koorimine on see tegevus, millele mõtlen igakord, kui huulepulka kasutan ja huultele mingi läbu tekib. Ja siis ma panen veel rohkem huulepalsamit ja lükkan koorimise kaugesse tulevikku. Järgmine kord kööki minnes teen selle koorimise ära, I promise!

    Like

    • Manjana 19. veebruar 2016, 13:35

      mu koorija on nii hea maitsega, et ma hea meelega teeks täna ka, aga mulle jäi mulje, et üle 2 korra nädalas pole normaalne

      Like

Kommenteerimine on suletud.

