Selgeltnägijatest ja meditsiinist

Mulle meeldib vene Selgeltnägijate saade. Eelmisel aastal vaatasin enamiku osasid internetist ilma tõlketa ära ja tänu sellele paranes mu vene keel oluliselt, ma loodan. Kuigi mul on see hooaeg ka vaadatud, mida TV3 praegu näitab, vaatan ma seda veel kord. Nii põnev! Esiteks on see saade hästi tehtud. Näiteks esimesed hooajad olid hoopis igavamad ja selgeltnägijad nägid kõvasti udusemalt ja tulemused jätsid soovida. Ja nõidade ja soolapuhujate väljanägemine jättis samuti soovida. Praeguseks teab juba iga tänapäevaste nõidadega kursis olev inimene, et selgeltnägemisele aitab väga palju kaasa, kui sa teleekraanil hea välja näed.

Kuid nali naljaks. Ma tegelikult usun ka erinevaid üleloomulikke asju. See, et tänapäevane füüsika, keemia, anatoomia ei suuda kõike ära seletada, mis tegelikult on võimalik, mind küll ei sega. Kõik ju teavad kui võimetu on tänapäevane lääne meditsiin selgitamaks nende inimeste probleemide põhjuseid, kes näiteks psühhiaatri abi vajavad. Rääkimata nende “terveks ravimisest”.

Ma olen alati lääne meditsiini suhtes väga skeptiline olnud. Kui vähe nad tegelikult teavad, mis inimese ajuga toimub, sain ma teada siis, kui mu laps oli beebi ja roomata ei tahtnud. Talle tehti läbi pehme pealae ultraheliga aju uuring. Ja siis me vaatasime arstiga neid pilte ja see arst oskas pildi kohta täpselt sama vähe öelda kui mina. Mina ei tea, miks ta seda pilti üldse teha tahtis. Kallis lugeja võib arvata mida iganes, aga mulle sai selgeks, et arstid ei oska mitte kuidagi selgitada, miks üks titt roomata ei taha, või mida sel puhul ajust tehtud pildist järeldada võiks. Ja ma ei arva, et mu lapse arst oleks rumal olnud, vastupidi.

Mu laps ei hakanudki roomama. Ma arvan, et sellepärast, et mu arust on roomamine nägu põranda lähedal suht nõme tegevus. Emme-issi sülles on hoopis parem ringi vaadata ja -liikuda. Kõndima hakkas ta siis kui ta oli kindel, et enam ei kuku. See jutt meenus mulle seoses Malluka probleemidega, et ta laps pole eriline lobamokk. Et ilmselt ei oska arstid midagi öelda, miks mõni laps ei tee kõike nii nagi teised lapsed ja ema on hullus paanikas ja lõpuks loksub kõik ise paika. Või mina ei tea, ma pole arst. Ega selgeltnägija.

Igatahes olen ma nüüdseks ülesse kasvatanud igatpidi hästi funktioneeriva inimese, kes küll kunagi ei rooma, aga näiteks suusatamises on teistest tüdrukutest parem. Ja, loomulikult, matemaatikas ka, sest tema ema oli ka klassis matemaatikas kõige parem. Ja mu laps saab natuke rohkem kui nädala pärast juba 18-aastaseks, mis tähendab, et ma võin oma lapsevanema ajastule joone alla tõmmata ja lõdvestunult ohata, sest kõik on väga hästi läinud. Mis siis et tal roomamise ajajärk täiesti vahele jäi.

2012

Uus jalkariietus 2012.aastal

Aga ega ju see, et lääne meditsiin midagi ei tea, ei tee ka selgeltnägijate juttu rohkem tõsiseltvõetavaks, kaspole? Ei teegi, aga samas on neil inimestel, kes seal saadetes häid tulemusi näitavad, mingeid oskuseid, mida igaühel ei ole. Näiteks surnutega suhtemise asi tuleb neil päris edukalt välja. Ja minevikus sorida nad oskavad. Teiste inimeste mõtete ja emotsioonide lugemisega saan ma isegi suht tihti täiesti juhuslikult hakkama, selle võimalikkuses ma ei kahtle. Kuid ma arvan, et enamusel inimestest on erinevad oskused lihtsalt magavas olekus, kuna koolis ju intuitsiooni arendama ei õpetata. Või oma emotsioonidega hakkama saamist. Lääne maailmas pole liigse tundlikkusega midagi peale hakata, hullarisse võib sattuda, kui emotsioonid üle pea käivad ja surnuid nägema hakkad.

Teie usute, et mingid inimesed näevad ja tunnevad rohkem, kui tavapäraselt on kombeks ja see ei tähenda, et nad lihtsalt peast segased oleksid?

Tagged:

2 thoughts on “Selgeltnägijatest ja meditsiinist

  1. Crick 13. märts 2016, 20:21

    Inimestel on aegade algusest saati võime teha järeldusi, mis on viinud fanatismini erinevates valdkondades – osa meie loomusest, mis on toonud meid nii kaugele. Kuidas üks mõistus töötab ja inimesed seda interpreteerivad luubi all on kaks erinevat asja. Nägemiseks ma andekust teatud valdkonnas seda ei nimetaks, aga usun, et mõni indiviid on andekam tõmbama paralleele, kui teised.

    Minu kaks skeptilist senti. Aga samas oleksin huvitatud kohtuma ühe andeka “selgeltnägijaga.”

    Like

    • Manjana 13. märts 2016, 20:39

      su kommentaari võib vabalt lugeda läbi võtme, et selgeltnägemine on eksisteeriv asi: mõned interpreteerivad mõistuse töötamist andekamalt ja teised tõmbavad paremini paralleele.
      räägitakse, et kõik jõuab inimeseni siis, kui ta on selleks valmis. siis toimub ka su kohtumine andeka selgeltnägijaga😀

      Like

Kommenteerimine on suletud.

