Brüsseli pommidest Euroopas ja Lähis-Idas

Poliitiline blogimine ei paku mulle ammu enam erilist pinget, kuid vahetevahel tekib tahtmine lühikeseks repliigiks. Lugesin täna blogisid ja Ritsik mainis, et ainult üks tema loetavatest blogijatest kirjutas Brüsselist. Kui aus olla, siis ma isegi ei tea, kas keegi minu feedly nimekirjast kirjutas sellest või mitte, sest seal pole ühtegi inimest, kes oleks politoloogiat õppinud ja seepärast ei loe ma ka nende arvamusi poliitikast, et mitte vihastada. Ei, ma ei vihasta inimeste isiklike arvamuste peale, mind lihtsalt ärritab, kui lihtne on USA-s koolitatud eesti ajakirjanikel poliitikakaugete inimeste mõtteid suunata.

Ega ma ka ei kavatse siin mingit objektiivset poliitilist analüüsi tegema hakata, sest välispoliitika mõistmiseks on vaja pidevalt erinevaid allikaid jälgida ja samasuguste inimestega asja arutada, et üldse pildile pihta saada. Mina ei viitsi end pidevalt kursis hoida. Kui ma ise selles sees olin, siis sai selgeks, et see kõik on vaid üks vastik räpane mäng, kus tegelikke võitjaid ei ole.

Aga Brüsselis toimunud plahvatuste kohta tahtsin ma öelda, et nad on ju ise süüdi. Belgia valitsus nimelt. Juba kaks päeva peale plahvatusi teatasid nad, et nüüd saadavad nad terve hulga hävituslennukeid sinna poole teele, kust need kolm meest Brüsselisse saadeti. Täna enne selle postituse tegemist üritasin seda uudist välja googeldada, et lennukite nime ja arvu täpsemalt kirja panna, aga leidsin ainult selle uudise, et 2014. aastal Belgia valitsus saatis 120 pilooti, kuus F16 lennukit ja muud rahvast ja sõjatavaari Iraaki. Mu tagasihoidlike arvutuste kohaselt on seda väga palju rohkem kui nood 3 meest seal lennujaamas. Isegi siis on rohkem kui Pariisis toimunud jamade korraldajad ka teisele poolele juurde liita. Ja ma lugesin googlist ainult esimest uudist.

Mu arust on ikka väga tore, et Eestil pole raha, et endale tänapäevast sõjatehnikat soetada. Kui meil oleks ka mõned päris lennukid, siis Reformikad ei kahtleks küll hetkegi, kui USA  dikteeriks, et saatke need kuskile kaugele, kust ISIS-st leida võib. Tegelikult pole mõtet siin ainult Reformikaid sõimata, vaevalt et ükski Riigikogu erakond kahtleks. Läbi viimaste aastakümnete on näha olnud, kui ilusti me poliitikute heakskiidul igal pool sõdimas oleme käinud. Kahurilihaga. Arvestades meie lahjemat panust võime vast natuke kergemalt kui rikaste riikide kodanikud hingata, aga ikkagi. Mida külvad, seda lõikad.

Operation Iraqi Freedom

USAF F-16C

 

3 thoughts on “Brüsseli pommidest Euroopas ja Lähis-Idas

  1. hipi 27. märts 2016, 00:28

    Nendel sõjalennukitel pole pommidega mingit seost. Inimesed on tapnud alati ja jäävadki tapma, sest õiglus ja armulikkus kehtib maa peal vaid usklikele, st **tele. Kui oled märganud, et toimu need rünnakud sõjaliste sihtmärkide vastu vaid tapetakse kõiki. Sest kõik on uskmatud ja *** viha alused.

    Manjana: Kuna su kommentaar käsitles konkreetset ja antud kontekstis täiesti ebaolulist religiooni, siis ma ateistina kustutasin su kommentaarist kõik usuga seotud sõnad ära ja asendasin sobivamate või ***ga🙂 Muudetud sõnad on kaldkirjas.

    Like

  2. Hundi ulg 27. märts 2016, 05:04

    Ma pole küll politoloogiat õppinud, kuid kuhugi sinna kanti on kandunud ka minu mõtted. Ise ei tihka luua otseseost toimunud terroriakti ja belglaste osaluse vahel sõjalistes naftaaktsioonides, mida poliitikud hellitavalt nimetavad “missioonideks”. Arvan, et terroriaktide organiseerijate mõtetes on rohkem mänguilu ja kujundlikkust, et seekordne rünnak toimus Euroopa rahvaste vennaliku pere keskvalitsuse pealinnas. Teatud sõnum liiduvabariikidele.

    Like

    • Manjana 27. märts 2016, 15:21

      Seda infot on suhteliselt vähe, kas eurooplased Lähis-Idas rünnakuid sama mänguliselt organiseerivad. Meie ajakirjandus mainib peamiselt Venemaa tegevust seal piirkonnas, kuigi ma pole kuulnud, et ISIS midagi põnevat Moskvas oleks teinud.
      Arvestades ajakirjanduse funktsiooni valitsuse käepikendusena ongi siin kasulik vaid Venemaa sõjalist tegevust kajastada, kuna see toidab vajaminevat hirmuseemet meie inimestes. Lääne-Euroopa sõjalennukid on meie meedias siin taevast kaitsva ja tähtpäevadel tsirkust tegeva sõnumiga.

      Like

Kommenteerimine on suletud.

