Ma ei taha oma lapsele kurja võõrasema!

Kuidas saadakse võõrasemaks? Aga kasuõeks? Kujutan ette, et samasuguste küsimustega on paljud eestlased kokku puutunud. Meil on perekondade vahetamine väga tavapärane asi. Inimesed kogu aeg lähevad lahku ja leiavad uusi elukaaslaseid ja saavad kõigiga lapsi. Kärgperenduse sõna jookseb pidevalt ajakirjandusest läbi, aga kas muinasjutud kurjadest võõrasemadest ka?

Igatahes ei hakanud ma täna kirjutama mitte kenadest lilledest vaid ikka päris inimestest, sest minu kodus kõlas sõna “kasuõde” ja sellega tähistati minu tütart. Mul hakkas seda kuuldes imelik. Et kui see sõna puudutab minu last, kas mina olen mängus või mängust väljas? Või äkki kunagi tulevikus võib minustki kuri võõrasema saada.

Kui nüüd lõpuks juttu algusest alata, siis käis meil täna korraks külas mu eksi praeguse naise eelmise mehega saadud tütar. Keeruline jah! Aga see tütar elab praegu koos oma ema ja minu eksiga. Ta käis täna gümnaasimikatsetel sinna kooli, kus mu laps õpib. Ja ütles vestlusel, et ta kasuõde õpib seal koolis. Mille peale talt küsiti, et miks ta siis alles nüüd sinna kooli tuleb. Ju küsija teadis, et me elame samahästi kui kooli kõrval. Kuid linnakoolides pole nii nagu külakoolis, kus kõik teavad, kes kellega koos elab ja millal nad lahku läksid ja kes on kelle pärislaps ja kes mitte.

60225734Alguses kui mu laps käis issil külas ja mainis midagi kasuõe kohta, siis ma küsisin, et kas see naine on siis tema võõrasema. Aga see oli naljaga pooleks pigem, sest ta käis ju ainult külas. Ja ta käib seal külas ikka päris harva, kord kuus või harvemini ühel nädalavahetusel. Mu arust ei teki nii lühikese ajaga kohe kasuõde, sest nad ju ei ela koos. Või tekib? Nii võib ju minust ka võõrasema saada, kui ma hakkaksin koos elama kellegagi, kel on eelmisest kooselust lapsed, isegi kui need elavad ema juures. Niipidi võttes on Eesti igasuguseid võõrasemasid ja -isasid ja kasuõdesid ja -vendi servani täis.

Mul on olemas mitu poolvenda. Ma pole nendega kunagi koos elanud, aga ma olen nendega täiskasvanuna palju kohtunud, aga kuna ma lapsena neid ei tundnud, on nad mulle pigem võõrad inimesed. Aga nad on ja jäävad mu poolvendadeks, kuna meil on ühine isa. See on loogiline ja jääb nii. Kuid kasuõed ja -vennad pole ju sugulased ja paljud ei ela koos ka, lihtsalt nende vanemad muutkui vahetavad oma partnereid. Ja nii see kasuõdede-vendade arv ju muutkui suureneb. Või vahepeal väheneb ka? Jube keeruline! Ja ma ei taha kogemata võõrasemaks saada ilma, et ma oma kasulapsega koos elaksin. Ja mulle ei meeldi, et keegi, kes mu lapse kasvatamisega pole kunagi üle paari päeva kuus tegelenud, võiks teda kasutütreks kutsuda! Mul erilisi omanikuinstinkte pole, aga lapse pihta on küll!

4 thoughts on “Ma ei taha oma lapsele kurja võõrasema!

  1. Nell 15. aprill 2016, 22:55

    See kasuõdede/kasuvendade/võõrasemade teema on vist pigem terminite tõlgendamise küsimus. Minu jaoks oleks kasuõde inimene, kellega elan koos samas peres kuid bioloogiliselt seotud pole. Mu ema elukaaslasel on lapsed kuid kasuõdedeks neid küll ei nimeta, nemad elasid koos oma emaga ja meie koos elanud pole.
    Kuigi ma ei nimeta oma ema elukaaslast ka kasuisaks, me oleme küll koos elanud aga kuna ta mind ei kasvatanud siis oligi ema elukaaslane mitte kasuisa.
    Mul oli lapsepõlves sõbranna kelle emal kippusid meestuttavad üsna sageli vahetuma ning sõbranna jaoks olid need kõik muudkui isad. See läheb ka natuke liiale…
    Ehk siis need nimed ja nimetused peaks vist tulema inimese seest ja olema mugavad kõigile osapooltele.

    Like

  2. Mallukas 16. aprill 2016, 08:20

    Kui sa just endale ei võtaks meest, kellel päris väike laps, siis ma ei usu, et keegi sind võõrasemaks kutsuma hakkab. Pigem öeldaks “mu isa uus naine”😀

    Like

  3. Manjana 17. aprill 2016, 16:54

    Te mõtlete nagu ma🙂

    Like

  4. Pastakas 18. aprill 2016, 17:33

    Ma arvan, et see tütarlaps peab sinust lugu ja sinu lapsest, kuigi nagu aru saan, harva kohtute, muidu poleks ta ju:
    1. sinuga sellest rääkinud,
    2. oma “kasuõde” vestlusel maininud,
    3. ta lihtsalt ei osanud kuidagi teisiti nimetada…
    4. Kui tal poleks olnud salakavalat plaani kooli sissesaamise nimel olematu sugulusega lisapunkte teenida(mis on minu pahatahtlik väljamõeldis hetkel!). Vabanda. (Mu lapsed käisid ka selles koolis, mis ei puutu hetkel asjasse)

    Like

Kommenteerimine on suletud.

