Mees, kes otsib armastust. Mida kaardid ennustavad

knight_of_cups_poster Lugesin täna Andrese postitust filmist “Karikate rüütel” (ingl. k. “Knight of cups“) ja ma tahtsin kohe seda filmi näha. Mitmel põhjusel. Esiteks mulle meeldivad tavalisest erinevad asjad. Filmikunsti areng on, mu arust, kõikidest kunstiliikidest kõige kummalisem olnud – kunsti pole eriti juurde tulnud, küll aga on ägedalt arendatud tehnikaid. Kuigi Andres eriti sisust ei rääkinud, sain ma kohe aru, et seal pole kunstiga kokku hoitud. Iga vaataja saab filmist oma versiooni rääkida ja kõigil on nn. “õigus”.

Teine põhjus filmi vaadata on minu kaardilembus. Ma olen päris mitu aastat juba tarot kaartidega tegelenud. Ma ei pea end eriliseks eksperdiks, aga ma olen rahul, mida nad mulle räägivad. Igatahes on karikad minu lemmikud, kuna nendega on seotud armastus ja romantika. Nii positiivses kui negatiivsemas võtmes. Kui pakist tuleb välja karikate rüütel on oodata meest ja/või suhet, kus on palju tundeid ja armastus on emotsionaalses ja romantilises mõttes, seks ning muud vidinad võivad, aga ei pea olema.

Filmis on kasutatud veel erinevaid taroti kaarte, kuid ma ei arva, et kaartide tähenduste teadmine filmi nautimiseks väga vajalik oleks. Hoopis olulisem on teada üldiseid sümboleid, mida kasutatakse erinevates olukordades. Ka tarot kaartidel, kuid mitte ainult. Sõna “kasutamine” on pisut vale, sest mulle meenutas see film peamiselt unenägu. Ma nägin seal hulgaliselt sümboleid, mida ma öösiti unes vaatan. Minu unenäod on pealt vaadates kohutavalt igavad. Ma kõnnin ringi mingites majades, sõidan auto või rongiga, ujun meres, kohtun erinevate inimestega, teen nendega koos midagi tavalist. Umbes selline oli ka film, kuid selline paistab ta ainult pealispinnalt. Kõik need sõnad, mida ma nimetasin, on tegelikult alateadvusest tulevad sümbolid, mis jutustavad mulle, mida mu alateadvus mu elust arvab. Ehk selle filmi nautimiseks oleks hea peast teada unenägude seletajat.

Sümbolitest võiks pikalt rääkida, aga keda huvitab, võib ka lihtsalt Jungi alateadvust ja sümboleid käsitlevaid raamatuid lugeda. Ma ei saa uhkeldada, et ma suutsin seal filmis kõik sümbolid enda jaoks lahti mõtestada, aga midagi ikka.

Kõige lihtsam ja pidevalt kasutatud sümbol oli vesi. Vesi tähistab, nagu ka karikate kaardid, emotsioone ja armastust. Filmis kasutati nii merd kui basseine. Basseinid tähistasid pigem raha eest saadavat armastust ehk seksi või lihtsalt lõbutsemist. Mitte et filmis oleks keegi seksi eest raha saanud või võtnud. Seks lihtsalt ongi labane võrreldes tõelise armastustundega. Tõelist armastust sümboliseeris seal meri või ookean, ma ei tee vahet. Kuidas merre mindi, kellega koos, kui kaugele. Vee kohal ehk sillal kõndimine. Ja veele vastandiks oli kõrb. Iga kord kui mehel armastus pekki läks, oli ta naksti kõrbes, kus polnud vee tilkagi.

Mind võlus Andrese postituse juures filmi vaatama lause “Unustage süžee, unustage tegelaskujud, unustage põnevad hetked.” Ma pole sellega nõus. Mu arust seal oli süžee, täiesti klassikaline oma kõrgpunkti ja lõpplahendusega. Tegelaskujud olid ka: peategelane, tema vend, isa ja episoodilised kõrvaltegelased. Kõik väga korrektselt välja joonistatud. Minu jaoks oli põnevaid hetki ka. Kuigi, jah, teksti oleks võinud veel vähem olla. Ma eriti ei viitsinud kuulata. Ma olen ikka väga visuaalne tüüp😀 Et kui keegi tahab eriti diipi filmi näha, siis “Karikate rüütel” on teile.

maxresdefault

Kaader filmist

Visuaalselt väga nauditav film!

Tagged: ,

