Õigus teisi õpetada. Äkki läheb põnevaks?

Ma olen täna ootusärevuses – mulle tuleb praktikant. Nii põnev! Kella üheks tuleb. Ma ise pakkusin sellise kellaaja. Kella üheks olen ma alati juba üleval ja mitteunise näoga. Tegelikult läks mul juba üheksa aeg uni ära. Kummalist unenägu nägin. Sellist, et ma peaksin lilledel mulda vahetama. Ma ju mainisin, et mul on pealtnäha igavad unenäod. Huvitav, kuidas praktikandiootus unenäos lillede eest hoolitsemiseks moondus? Lause ärakirjutanuna saan aru küll kuidas.

Ega see praktikant mind kohe ei tahtnud ka, aga õnneks ei tahtnud ükski teine raamatupidamisfirma jälle praktikanti. Ta kirjutas mulle juba paar nädalat tagasi, et tal algas eile praktika ja kas mu firmasse mahub üks praktikant. Ma leidsin, et nii tore vaheldus argipäeva ja kirjutasin talle vastu, et mul on üheinimese kodune firma, kus ma enamuse aja laisklen niisama, aga olen valmis selle aja kellegi õpetamisega täitma küll. Et kui ta tahab, ma olen nõus. Ja ta ehmatas nii ära, et paar nädalat pold ei kippu ega kõppu.

Loogiline, et tänapäeval on raske praktikakohta leida. Miks peaks keegi tahtma oma kontorisse inimest, kes ei tea mitte midagi ja temaga tuleb suhelda? Raamatupidajad kardavad võõraid inimesi ja nendega suhtlemist. Raamatupidamine on introverdi töökoht ja seda nokitsemist polegi nii lihtne teha. Raamatupidamine võib ju pealt vaadates lihtne paista, aga mina õppisin seda koolis kõigepealt kaks aastat ja ei saanud suurt midagi aru. Alles päris tööl lõi pildi selgeks.

Kuid ma ei ole introvert, mulle meeldivad võõrad inimesed ja õpetada meeldib mulle ka. Kui ma ülikoolis õppisin, siis ma sain päris palju seminare ja loenguid anda. Õpetamisvärk meeldis mulle hullusti. Aga tavaelus inimesed ju ei taha, et neid õpetakse, praktikant peab tahtma. Ma olen raamatupidamist varem ka individuaalkorras tuttavatele õpetanud. Ma arvan, et ma oskan päris hästi õpetada. Aga tavaliselt ma võtan selle eest raha, sest inimestel on vaja seda kommertslikel eesmärkidel. Mu praktikant õpib tegelikult sekretäriks ja lisaks õpib raamatupidamist. Ma võin teda ju oma lõbuks aidata küll. Eks täna näeb, mis juhtuma hakkab.

ccqbbd5wmaa_psg

Sõna “praktikant” on eesti keelde vist saksa keelest tulnud ja praktikante mujal maailmas kasutatakse selleks, et neile naljakaid tööülesandeid anda. Ma mõtlen selle öökullilaadungi tellimise peale.

2 thoughts on “Õigus teisi õpetada. Äkki läheb põnevaks?

  1. Aivo 25. aprill 2016, 16:46

    “Uhu” on liim muide, mida kontoris kasutatakse🙂

    Like

    • Manjana 25. aprill 2016, 16:59

      ma just mõtlesin ja ei ühendanud ära, et mida ta tellima pidi. mulle meeldivad öökullid😀
      ma olen ni osav, et suudan head nalja teha ise sellest täielikult arusaamata

      Like

Kommenteerimine on suletud.

