Mis eile juhtus

Aus oleks eilsele postitusele järg kirjutada, äkki keegi elas kaasa ja tahab teada, mis juhtus. Kirjutasin eile, et ootan endale koju praktikanti.

Kummalisel kombel ma eile isegi närveerisin natuke. Mitte nagu põnevusenärv, et kohe läheb lahti, sest ma ju teadsin täpselt, mis juhtuma hakkab – me istume maha ja räägime koolist ja raamatupidamisest. Pigem selline närv-närv, ebameeldiv kripitav tunne kurgu piirkonnas. Ütlesin endale mõttes, et mis sa loll närveerid ja närv põgenes varjatud olekusse. Olen sama trikki varem ka proovinud. Näiteks autoga sõitmise jaoks. Ma sõidan autoga kord kvartalis ja vanasti alati närveerisin. Siis mõtlesin asja üle järgi ja leidsin, et mingit mõtet pole närveerida, see ainult segab keskendumist. Neile, kel närvid päris läbi, nii lihtne meetod ei mõju. Mul on närvid korras, ma suudan mõttega end mingis piiris kontrollida.

Praktikant tuli kohale täpselt õigel ajal. Sai kohe plusspunkti kirja- täpsed inimesed mulle meeldivad. Istusime maha ja rääkisime natuke, kuni märkasin, et ta mudib närviliselt sõrmi. Tegin ettepaneku teed juua. Köök, vee keetmine ja tee joomine ongi selleks välja mõeldud, et inimesed end mõnusalt tunneksid. Lobisesime edasi, õigemini mina rääkisin. Praktikant rääkis, et ta kirjutas praktika küsimiseks 50-le raamatupidamisfirmale ja ainus, kes oli nõus, olin mina. Kujutate ette – 50 äraütlevat vastust erinevate pliiatsist imetud põhjustega. Ma ju rääkisin eelmises postituses, et raamatupidajad on introverdid.

Tüdruk oli väga tagasihoidlik ja suhtus minusse nagu tähtsasse õpetajasse. See mulle natuke meeldis ja natuke mitte. Ma pole ammu sarnase suhtumisega kokku puutunud. Vanasti suhtusid nii minusse lapse sõbrad, aga nüüd ei käi tal eriti sõpru külas. Praktikant on paar aastat mu lapsest vanem. Mina oma lapsele austust vanemate inimeste vastu õpetanud ei ole, sest ma ise pooldan võrdsust kõikide inimeste vahel hoolimata vanusest ja positsioonist.

viruhotel Kuid praktikandiga läks kõik hästi, ma arvan. Me saime tunni ajaga jutud räägitud. Klientidega läheb mul ka tavaliselt nii kaua. Leppisime kokku, mida ma nendest asjadest, mis talle raamatupidamises huvi pakuvad, pakkuda saan. Ma loodan, et ta jääb rahule, kuigi mul on imepisike firma, kus kolleegidega suhtlemise harjutamine piirneb ainult minu meeldiva isikuga.

 

 

Selle foto tegin oma esimeses Tallinna töökohas 1992. aasta lõpus. Mu tööruum asus Viru hotelli numbritoas. Ametiks oli raamatupidaja.

5 thoughts on “Mis eile juhtus

  1. ritsik 26. aprill 2016, 13:15

    See on tõesti kummaline- 50 äraütlevat vastust! Vbla enamus töötab kodus ja sellepärast ei taha võõraid oma koju lasta?
    Meil on firmas suviti praktikandid ja mulle täitsa meeldib, toovad elevust. Ainult siis ei meeldi, kui nad on väga laisad, rumalad või vastutustundetud. Virka ja asjast huvitatud inimest aga on ju lausa lust õpetada.

    Like

    • Manjana 26. aprill 2016, 13:27

      kui nad töötavad kodus, siis kliente ju lasevad sisse, kui ei tahaks kedagi oma koju lasta, siis peaksid nad ju kontorit.

      tegelikult on tallinna inimestega veel see asi ka, et neil on kogu aeg kole kiire ja nad ei jõua omi asjugi eriti ära teha. nad lihtsalt ei saaks veel kedagi juhendada, kui nad oma aega üldse juhtida ei oska.

      Like

  2. Nell 26. aprill 2016, 13:56

    Mõnes mõttes ma saan aru miks praktikantidest keeldutakse. Töötajale tekitab see ju lisatööd ning ka ilmselgeid asju tuleb selgitada ja üle rääkida. Inimesed võivad haruldaselt leidlikud olla (vusserdamises, isegi siis kui ülesanne on lihtne). Kui praktikant teeb reaalset tööd siis juhendaja peab tehtu üle kontrollima aga kui praktikanti töö kallale mitte laste ja jätta ta vaid vaatlema ja jälgima siis on tobe tunne endal.
    Aga üldiselt mulle praktikad ja praktikandid meeldivad. Endal ei ole kummag läbitud kooli käigus praktikabaasi leidmisega probleeme olnud. Viimati praktikal olles oleks juhendaja mu kasvõi päevapealt tööle võtnud kui neil vaid koht vaba oleks olnud😀

    Liked by 1 person

  3. Sõbranna 27. aprill 2016, 17:18

    Esimese töökoha foto on lahe – ah et raamatupidaja😀

    Like

    • Manjana 27. aprill 2016, 19:04

      kusjuures – selles pildil olevas šeifis ma hoidsin peamiselt oma vahetusriideid😀

      Like

Kommenteerimine on suletud.

