2-aastasega hambaarstil

Ma käisin täna hambaarstil, just jõudsin koju. Mu enda hambad võtsid maikuus kätte ja viskasid nädala jooksul kahest kohast kilde välja. Ma ei tea, mis kole tähtede seis see niisugune oli. Täna maksin selle jama korda tegemise eest 65 eurot. Jube suur auk oli. Kuid kuidas see kahe-aastastesse puutub? Kohe tuleb.

Nimelt on mul nii kõva hambaarst, et teised käivad tema käest nõu küsimas. Ta töötab seal Stomotoloogia poliikliniku majas Kaarli kiriku juures. Mul oli kõik peaaegu valmis, kui uksest tormas sisse igavesti ähmis naine ja kukkus kohe rääkima, et tal on 2-aastane patsient, kel hambad juba täitsa katki, aga parandada neid ei saa, sest laps ei lase ja nutab. Me kõik olime seda nuttu kuulnud ja ma üldse ei imesta. Ma enda last nii kaua aega tagasi ei mäleta, aga kirjutiste järgi ei kujuta küll ette, et keegi pääseks Malluka Marile või Eveliisi Idale puuriga suhu. Ja kuidas üldse nii väikesel lapsel juba hambad katki saavad olla, ainult suhkruvee peal on sünnist saati elanud? Kuid kuna ma sain toolil lamades targemaks, siis panen lugejatele ka kirja, mida ma kuulsin.

See teine arst oli titaga maadlemisest nii ärevuses, et ma ei saanudki aru, mis arstist ta veel rääkis. Umbes, et Loomaaia hambaarst olevat soovitanud, et nii väike laps, et sellega ei saa ju hakkama, tuleks täisnarkoos teha. Iga natuke mõtlev täiskasvanu võiks aru saada, et täisnarkoosi nii piskesele lapsele võib küll ainult päris operatsiooniks teha, kui on lootust, et opp päästab ta elu. Igatahes pakkus mu arst teisele arstile välja kaks erinevat varianti.

Et kõigepealt tuleks üldse tita ema maha rahustada, et ta ei põeks nende hammaste pärast, mis on tuksis, aga samas pole veel midagi täiesti hullu. Lapsel ju hambad ei valutanud ja mingit põletikku ka pole, seega pole vaja nii kaua midagi teha, kuni jama pole. Tuleks rahulikult oodata, kuni laps on piisavalt suur, et tal saaks hambaid parandada.

Teine variant, et lapsega võib minna hoopis Ravi tänavale lastepolikliinikusse, kus on laste hambaarstid ja seal pidavat olema kord, et mingi arst vaatab selle lapse üle ja otsustab narkoosi üle. Hambarst ei otsusta üksinda.

Ehk kokkuvõte titade emmedele ja issidele – hoolitsege oma laste hammaste eest ja kui on juba purud, siis ärge minge temaga suvalise hambaarsti juurde, kel beebidega kogemusi pole.

Kui nüüd kedagi veel huvitab, siis ma kirjutan natuke oma hambast ka. Ma arvasin, et see katkiläinud hammas on juba suretatud, aga arst ütles, et juurekanalid ei ole täidetud, seega elus hammas. Kuna mina kardan hammaste süstimist rohkem kui hammaste puurimist, siis lasin arsti kohe puuriga suhu ja kujutad ette – üldse ei olnud valus. Ei grammigi. Arusaamatu! Ma olin nii õnnelik, et haiget ei tehtud, et isegi kolesuur arve ei suutnud tuju rikkuda.

lill

Ja ma ei peagi rohkem hambaarstile minema, kui just midagi hullu vahepeal ei juhtu. See teine hammas, kust mul ka tükk ära tuli, pidavat täitsa normaalne paistma, et sellega pole vaja midagi teha. Elu on lill!

8 thoughts on “2-aastasega hambaarstil

  1. vanaiinlane 15. juuni 2016, 18:15

    Üksinda koikus ja üks nädal jäänud pööripäevani…
    Mis võiks inimest sel hetkel vaevata, hambad loomulikult😀
    Inimene on viimased 25 aastat kooserdanud Tallinna risti-põiki läbi,
    hambad kõik suus, ehkki on loomut ägetundlik kodanikke korrale kutsuma.
    Ma saaks aru kui tegu oleks J.K.Raidi blogiga… aga äkki see ongi IRL-i hambutus?
    Ei, Manjana ei ole poliitiline loom, aga ta viib/annetab 65€ ikka raviasutusse?
    Mis asutus see on, mis ravib 2 aastastel hambaid? Selles on küsimus!
    Me oleme järgmise SUURE jutu jälil.

    Like

  2. vanaiinlane 16. juuni 2016, 19:29

    Ma ei taha tagantjärgi hirmus tark olla, aga see su vaikus viitab
    meie “hambaarstikabineti sündroomile” kus vaigistit doseeritakse üle
    ja patsient ei liiguta lõugu ega näppe mitu päeva pärast enam…

    Like

    • Manjana 16. juuni 2016, 19:40

      kuna ma süsti teha ei lasknud, ei tea ma, millest sa räägid

      Like

  3. Karmen 16. juuni 2016, 20:56

    Oo jaa, see väikse lapsega hambaarstil käimine on päris põnev. Minu tüdruk ei teinud kahe esimese arsti juures suudki lahti, kuigi olime kodus ettevalmistusi teinud ja hambaarsti mänginud. Kolmas arst tegi tal suu poolvägisi lahti, aga kohe kui ta oma näpud talle sugu pistis, hammustas laps tal näpu veriseks. Järgmiseks katseks küsisin aega eriti lastesõbralikule ja blondile (väikesed lapsed pidid blonde ohutumateks pidama) arstile. Ja ime küll, aga selle hoolega valitud arstitädi juures tegi laps kohe suu lahti ja lasi hamba ära parandada.

    Like

    • Manjana 16. juuni 2016, 21:44

      mu lapsel püsisid hambad õnneks päris kaua terved. kooli ajal pold enam mingit probleemi

      Like

  4. vanaiinlane 16. juuni 2016, 21:29

    Oo jaa, tõesti, ma ei mida hambaarsid lastele suhu topivad,
    aga Manjanast tehti Mallukas seal…”hambaarsti juures”.
    Enne postitas ikka pika jutu koos pildiga, aga nüüd 1 lause,
    nagu Mallukal – ülejäänu mõelge ise kõik juurde.

    Like

    • Manjana 16. juuni 2016, 21:42

      eriti loll ja tõele mittevastav komm

      Like

  5. vanaiinlane 16. juuni 2016, 21:54

    Ohhh, tänud jeesule, see hambaarsti juures käigu teema
    sai konkreetse lõpu – kõik on korras – Manjana jätkab!

    Like

Kommenteerimine on suletud.

