Jooga teeb lihased nii valusaks!

satanaRannahooaeg on vist juba kätte jõudnud, aga ma alles nüüd jõudsin päris sportimiseni. Või mida keegi sportimiseks peab. Kuid kõik vist teavad, et jooga on praegu ülipopp spordiala. Näiteks Rents kogu aeg kirjutab, kuidas tal, lisaks mööda seinu ronimisele, ka jalg juba kaela taha ulatub. Aga ma ei ole siuke noor sälg nagu Rents. Ma ei kavatse aštanga joogaga viimast usku oma võimetesse ära kaotada. Ma üritan ikka tasa ja targu, tasa ja targu.

Kuna ma, vist, hakkan vaikselt ekstroverdist introverdiks muutuma, siis ei meeldi mulle massiüritused. Sõbrants käis terve talve kuskil grupis joogatamas ja kutsus mind ka, aga ma ikka üldse ei tahtnud. Ta väitis, et ega keegi ei vaata ja siis järgmise asjana rääkis, kuidas ta ikka vahetevahel vaatas, kuidas need harjutusi teevad, keda ta osavamateks pidas.

Seega käisin ma Piraatide lahes ja leidsin sealt märksõnaga “kundalini yoga”  endale koduseks harjutamiseks hulga võõraid inimesi. Kundalini jooga peaks olema vanainimestele sobiv võimlemine, kus tegeletakse ka niisama lamamise ja ümisemisega.

Esimeseks proovisin tunniajalist paketti, kus liigutamist juhendas Gurmukh Kaur Khalsa, kes rääkis, et tema on 58-aastane ja tunneb end tänu joogale paremini kui 20-aastasena. Juba siis ma mõtlesin, et tädi valetab. Lõunamaistes kultuurides on valetamisesse suhtumine väga vaba.

Tund aega tundus paljuvõitu ja nii ma esimesel korral tegin ainult esimese osa ehk 15 minutit. See tundus väga mõnus. Mulle sobis, et ta tegeles peamiselt selgroo liikuvusega. Just selgroo lasin ma oma 30-eluaastatel untsu minna, kuna radikuliit ja muud “mõnud”, mis kehva suhtega kaasnevad.

Laupäeva õhtul otsustasin, et teen ülejäänud võimlemise ka ära. Ja siis ma avastasingi, et mina ikka ei jõua. Seal anti ette mingi rütm ja siis pidi selle saatel vehkima. Rütm oli päris kiire. Mulle kiiresti vehkimine ei meeldi. Nii et iga kord kui tädi ütles, et vehelge edasi, mis siis et ei jõua, istusin ma diivanile maha ja lõõgastusin. Mingis grupis ma, võib-olla, häbeneksin ja vehiksin nagu hull edasi.

Iga inimene, kes on vähegi võimlemise ja harrastusspordiga kokku puutunud, teab, et alguses tuleb end soojendada, selleks et vigastusi ei tekiks ja lõpuks tuleb end venitada, et lihased valusaks ei jääks. Ma mäletan kunagi 90ndatel, kui meile alles need uued põhimõtted vaikselt jõudma hakkasid, teatas üks tüdruk, et eilane aeroobika oli ikka väga halb trenn, sest tal ei jäänudki lihased valusaks. Tegelikult ei pidanudki jääma, kuna treener tegi meile korraliku soojenduse ja venituse. Aga inimesed olid harjunud vanaaegsete lähenemistega.

Kuid see 58-aastane joogatädi tegi oma kundalinit ilma lõpuvenituseta, selle asemel oli hoopis “mediteerimine”. Ma ei ole veel järgi uurinud, mida tema ettenäidatud näppude asend tähendab, aga sõna, mida ümiseda tuli, oli küll eriti kahtlane “Satana”. Eesti keeles kutsusin ma kuradit välja, eksole ja saatan ei ole eesti päritolu sõna.

Kuid ma poleks üldse selle venitamise puudumise peale tulnud, kui mul juba teist päeva poleks puuhobuse tunne. Sirgete jalgadega ma kummardada enam ei saa, sest reie tagumine lihas on untsus. Huvitav, kaua see jama kestab? Ma tahaksin nüüd kogu seda võimlemiskava ühe korraga proovida. Ma võin need venitused ise ka lõppu teha ja kahtlased ümisemised asjalikuma lauluga asendada.

14 thoughts on “Jooga teeb lihased nii valusaks!

  1. www.minajamuud.blogspot.fi 20. juuni 2016, 16:19

    Kui juba joogast lihased valusad, siis käi korra postitantsu trennis ära😀 oled nädal aega invaliid…

    Like

    • Manjana 20. juuni 2016, 16:31

      ega vist peotantsijad ka venitada oska🙂

      Like

  2. Helen 20. juuni 2016, 18:01

    Haha. Ma teen joogat juba miski 10 aastat ja üha halvemini tuleb välja. Aga päris loobuda ka ei saa, siis hakkab selg jubedalt valutama:-/

    Like

    • Helen 20. juuni 2016, 18:02

      P.S. See kahtlane sõna, mida öelda kästakse, on “sat nam”

      Like

      • Manjana 20. juuni 2016, 18:50

        tänud! see tädi on jah sikh, ma eelistaks ikka mingit tšakra värki nende jumala kummardamisele.

        Like

    • Manjana 20. juuni 2016, 18:52

      esoteerikahuviline minus väidab, et kõik seljavalud tulevad probleemidest kõige lähedasema(te) inimes(t)ega.

      Like

      • w 21. juuni 2016, 07:30

        Praktik ja loogik minus väidab, et probleemid inimestega tulevad selja- ja põlvevaludest, sest valu teeb kurjaks … aga pühad sunnivad õllekaste ning viinablokke tõstma, jooga või joogid – tundub, et miskid sarnased asjad.

        Like

        • Manjana 21. juuni 2016, 12:52

          sa teenid lisa pühade ajal viinapoes, et kaste pead tõstma😀 siis on ikka probeemid rahaga, mis jalavalu tekitavad. kuigi jalad valutavad siis, kui inimene kõndida ei armasta või kuskile ei taha või ei tohiks minna.

          Like

        • w 21. juuni 2016, 17:53

          o_0

          Pühad on mul vabad ja raha on mul puudu nii palju, et siin ei aitaks ka toimiva viinapoe omamine, kasti tõstmisest rääkimata.

          Aga vähe e 5 või 50€ ei ole puudu; toiduabi, rahalisi annetusi ega sots süsteemi tutvustamist ja kontakte ei ole vaja saata.
          Siiski: Euroopa rieslingud võtan vastu… nendega on selline probleem, et veini ma ei joo, ostmine ei tundu otstarbekas, aga tahaks teada, miks “kõik ostavad”.

          Like

        • Manjana 21. juuni 2016, 23:22

          ongi mingi moodu-asi. võimalus olla “asjatundja”. riesling on suht tavaline valge vein. noh enamus kvaliteetveine ongi sellised pretensioonitud, mu arvates, eriti valged. enamus juttu tuleb lihtsalt märja klaasi pealt juurde luuletada. ma joon punast.

          vot tänapäeva headel õlledel on ikka vahed vahel!

          Like

  3. Karmen 20. juuni 2016, 23:23

    Ashtanga on kundalini kõrval ikka suht kerge. Kundalini on kryad väga täpse ülesehitusega. Soojenduseks on tavaliselt 3 esimest harjutust. Ausalt öeldes ei soovita iseseisvalt ilma eelnevate teadmisteta kundaliniga kohe tegeleda. Võiks käia paaris algajate tunnis, et saada ülevaade antud joogast ning tunni ülesehitusest. Oluline on õige hingamine harjutuse ajal, keskendumine jmt. Harjutused on tihti pealtnäha kerged, kuid parajad väljakutsed.

    Like

    • Manjana 21. juuni 2016, 12:58

      need välismaa õpetajad, kes on teinud oma tundidest õppevideod, seletavad täpselt samamoodi, kui suva eestlane võiks seda teha. aga ma tunnen end kodus ilma võõraste inimesteta vabamalt.

      sa ajad ashtanga ja kundalini omavahel segamini, kui väidad et ashtanga on kerge. vaata juutuubist üle. või ma ei tea mida sa kergeks pead. kätelseisus jalgadega pooside võtmist ma küll kergeks ei nimeta. enamus ashtanga harjutuste perfektseks sooritamiseks oleks vajalik profivõimleja ettevalmistus.

      Like

      • Karmen 21. juuni 2016, 23:16

        Kätelseisust ei ole ju vaja kohe alustada, samuti jalgade kaelatahapanekust🙂. Enamik asendeid tunduvad mulle suht lihtsad ja kergelt teostatvad. Kundalinis tunduvad harjutused lihtsad, aga seal teeb ajafaktor tihti raskeks. Loomulikult proovi järgi, kundalinis toimub areng ikka üllatavalt kiirelt ja kehas hakkad märkama muutusi väga ruttu. Igaks juhuks hoiatan, et kõigepealt võib kiskuda välja kõik nõrgad kohad ja seda mitte ainult füüsilisel tasandil. Mõnusat joogatamist! Ahjaa- kundalini tunnis on vahel ainult mõni inimene, niiet ei maksa väga suurt rühma peljata.

        Like

        • Manjana 21. juuni 2016, 23:19

          see nõrkade kohtade jutt kõlab huvitavalt!

          Like

Kommenteerimine on suletud.

%d bloggers like this: