Milleks on hea Facebooki lehekülg

Kuna rikkuse teema seondus paljudele alla 40-aastastele siiski vaid raha ja raha eest saadavaga, siis kirjutan täna midagi noortele arusaadavamat😛 Kirjutan Facebooki leheküljest.

Umbes kaks nädalat tagasi läksin ka mina trendiga kaasa ja tegin enda blogile FB lehekülje. Hetkel on seda laikinud 80 inimest, nendest 38 on minu FB-sõbrad. Mul endal on FB-s 240 sõpra, aga kõikidele ma ei saatnud kutset, et tulge mu lehekülge laikima ja osad, keda kutsusin, ei reageerinud. FB-s saab täpselt vaadata milline mu sõber on juba kutse saanud ja kes on laikinud. Teiste laikijate nimesid näen ainult teatena, et laikis, aga nimekirja pole ma leidnud.

Kuid ma saan näha igasugust FB poolt toodetud statistikat – mitu inimest on lehekülge anlaikinud, pannud, et kõiki postitusi varjataks tema taimlainilt jms. Tegelikult on statistikat kole palju. Kuna lehekülje postitused on kõigile kättesaadavad, siis tänu laikimistele jõuavad need ka inimesteni, kes pole mu lehe fännid. Näiteks viimane foto, mille ma eile postitasin, on jõudnud 553 inimeseni. Kõikide postituste kohta saab eraldi statistikat.

Nagu karta oli, siis enamus mu lugejatest on naissoost. 33% kõikidest FB postitusteni jõudnutest on 25-34 aastased naised, 20% 35-44 aastased naised ja alles siis tulevad 14 protsendiga 25-34 aastased mehed. Kuna enamus vanemaid blogijaid kasutavad blogide lugemiseks mingit mugavamat moodust kui FB, siis minuvanuseid naisi on pisut vähem kui 35-44 aastaseid mehi. Samas ei saa seda stistikat ka väga täpselt uskuda, sest mul on see lehekülg vaid paar nädalat olnud ja päris suur hulk laikijatest on mu tuttavad. Ja mul endal on FB-s valed nii sünnikuupäev kui veel mõned andmed. Ma ei näe mingit põhjust õigeid numbreid neile edastada, sest FB on ju vaid müügikanal, mis ühtlasi teenib ka suhtlusvahendi üllat eesmärki. Pärissõbrad ju teavad mind ilma FB-ta.

Tuttavatelt olen ka päris palju tagasisidet saanud. Ma vanasti ka aeg-ajalt postitasin oma nimega sõpradele FB-s mõnesid oma blogipostitusi, aga neid ei klikitud eriti ja siis ma enam ei postitanud. Selgub, et paljud polnud kuulnudki, et ma blogin ja nüüd tänu fb-lehe kutsele avastasid selle. Mitu naissoost tuttavat (vanuses 24-45)  on rääkinud, et nad nüüd töö juures mõnuga loevad😀

Vanasti kui ma FB-sse postitusi panin, siis mind tsuti häiris, et sõbrad kommenteerisid seal, mitte blogis. Uue lehega sellist probleemi pole olnud. Seal lehel kommenteeritakse ainult neid postitusi, mille juurde blogipostitust ei käi. Ehk aruelu on kenasti ühes kohas koos, mitte ei valgu netti laiali.

FB leht on ka selleks hea, et ma võin sinna ka niisama pilte ja mõtteid postitada, kui ma neist pikka juttu teha ei viitsi. Oma profiilile ma suvalisi asju postitada pole enam tahtnud, mul on tunne, nagu isiklike postituste tegemine ei meeldi inimestele FB-s eriti. Neile, kes blogisid loevad, aga kindlasti meeldib, muidu nad ju ei loeks blogisid.

Fakt on see, et inimesed kasutavad FB-d aktiivselt, sest ma näen, et sealt tuleb palju klikke. Kuigi näiteks blog.tr-st tuleb klikke poole rohkem. Loogiline ka, sest FB-s on palju muudki klikkida, blog.tr-i minnakse ainult blogisid otsima.

sokolaad

Eile postitasin FB-lehele foto oma nätsupaberite kollektsioonist, aga ma tegin foto ka mõnedest oma nõuka-aegsetest šokolaadipaberitest, mida ma lapsena kogusin. Ega see pilt postitusega eriti ei haaku, aga niisama on kena vaadata.

Tagged:

20 thoughts on “Milleks on hea Facebooki lehekülg

  1. theproudking 6. juuli 2016, 16:05

    Tere ! Aga kas oleks mõtet teha noorel blogijal fb-leht? Ma ise ei tea kas teha või mitte ?:/

    Like

    • Manjana 6. juuli 2016, 16:27

      ma arvan küll et tasub, siis su sõpradel on lihtsam uusi postitusi näha.

      Liked by 1 person

  2. theproudking 6. juuli 2016, 16:56

    Üks väike küsimus veel ,et kui sa tegid fb-s selle lehe kas sa panid ,et su blogi on meelelahutus või avaliku elu tegelane ?🙂

    Like

    • Manjana 6. juuli 2016, 17:06

      seal avaliku elu tegelase all on kategooria blogger

      Like

    • Manjana 6. juuli 2016, 17:08

      ja üks oluline asi veel – palun, ära pane komade ja punktide ette tühikuid, tühikud käivad kirjavahemärkide taga. paljusid lugejaid häirib selline pisiasi.

      Like

  3. theproudking 6. juuli 2016, 17:09

    Võtan teadmiseks🙂

    Like

  4. vanaiinlane 6. juuli 2016, 17:23

    Tänud, et viitsisid seda Facebooki köögipoolt veidi lahata.
    Noortele tuleks igal võimalusel just seda meelde tuletada,
    et FB on TURG – müügikanal, karm edevuse laat, nagu
    Sal-Saller seda laulab – kõik on müügiks…kõigel on hind.

    Seda viimast ei tajuta eriti, et igasugu ‘tasuta’ teenused,
    FB sealhulgas, ei ole tasuta – me maksame oma privaatsusega.
    Me oleme ‘kavalad’ ja sisestame valeandmeid oma sünni jms kohta,
    aga FB on sellega arvestanud ja kogunud sinu täpsed andmed ikka.
    Kõik on oma kolm tilka verd andnud ja väga elevil seejuures😀

    Like

  5. Haldjapiiga 6. juuli 2016, 22:14

    Statistika on FBs tore.
    Just jäin vaatama, et mul see meeste-naiste suhe on laiem? Laiem on hea sõna. Esikohal muidugi 25-34 aastased naised (17%) ja kohe nende järel 35-44 aastased mehed(16%)

    FB häda on selles, et seal on supp lahjem ja lehti rohkem.

    Like

  6. theproudking 7. juuli 2016, 00:59

    Muide Helena. Ma elan Soomes ja ma olen noor ja mul lähevad sõnad sassi ja mõned sõnad ei tule Eesti keeles meeldegi, aga üritan ennast parandada .

    Like

    • Manjana 7. juuli 2016, 12:03

      ma kustustasin teie eelneva kirjavahetuse ära. see helena kommentaar oli väga inetu, mingu ja peksku mujal alaealiseid, kui närvid läbi, minu blogisse ei tulda kaklema.

      vabandust, et ma sel ajal magasin ja õigel ajal ei näinud, mis toimub.

      Liked by 1 person

      • Helena 7. juuli 2016, 13:07

        Uapa. Tundub, et sul on endal närvid läbi, kui täiesti neutraalsel toonil esitatud märkust mingi peksmisena näed. Muide, kui märkasid, siis lgp alaealine ise seda nii ei võtnud, vaid tänas viisakalt ja me soovisime teineteisele head ööd. Jube kaklemine tõesti, eks.

        Like

        • Manjana 7. juuli 2016, 13:14

          Ma olen viimasel nädalal väga tundlik erinevate asjade suhtes olnud, minu jaoks oli su kommentaar kaugel sõbralikkusest. Isegi see praegune kommentaar väjub viisakuse piiridest “sul endal on närvid läbi” kõlab nagu lasteaiakaklus. Minu jaoks. Sorry, ma olen liiga tundlik.

          Like

        • Helena 7. juuli 2016, 13:59

          Ok, arusaadav. Eks see on väga palju endas kinni, kuidas midagi näeme ja tõlgendame. Ka veidi liiga ülepakutud viisakus ja sõbralikkus võib ju kellelegi tunduda pigem nagu peen sarkasm või varjatud mõnitamine. Ja theproudking’i vihjet, et normaalsetel inimestel on uneaeg, oleks mõni ülitundlik võinud võtta nagu ebanormaalseks sõimamist. Aga alati jääb võimalus uskuda teistest pigem head.

          Like

  7. […] Teemaalgatajaks Manjana. Kordama ei hakka, lugege SIIT […]

    Like

Kommenteerimine on suletud.

