Minu kiiksud – taaskasutus ja isetegemine

Mulle meeldib ise asju teha. Kuna mul on palju vaba aega, siis igasugune käsitöö tundub mõtekam tegevus kui netis istumine. Vanasti ma vähemalt ei vaadanud seriaale, nüüd ma olen veel selle hirmsa maailma ka avastanud. (Orange kolmas hooaeg peaaegu läbi). Seega on igasugune mõte, mida ise nikerdada, väga teretulnud.

Täna on mul plaanis teile blogis näidata eriti imelikku taaskasutusideed, mis mul eile voodis enne uinumist möödunud päeva analüüsides pähe torkas. Ma mõtlesin jupp aega, et kas ma teen sellest postituse või mitte. Mõtlesin erinevatele inimestele, kes on kirjutanud ja rääkinud, miks nad mu blogi loevad. Näiteks seepärast, et ma kirjutan naljakalt, et neil on lõbus. Või et ma kirjutan teistsugustest asjadest, kui enamus blogijatest. Ja et ma kirjutan siiralt. Need erinevad arvamused võivad vabalt ka üks ja seesama olla – ma olengi naljakas, kuna ma olen siiras ja kirjutan imelikest asjadest. Päriselus ajan ma inimesi tihtipeale naerma sama ideega – ma ütlen midagi, mis on liiga otsekohene ja seepärast naljakas.

Nagu mu  FB-lehe jälgijad teavad, sain ma eile endale uued plätud. Kirjutasin Malluka blogi kommentaari, et tahan uusi, sest vanad on kole vanad. Ma ei mäletagi kui vanad mu vanad varbavaheplätud olla võivad. Üle kümne aasta äkki? Ma ka ei tea. Igatahes on pildil nad vahtimiseks ülesse pildistatud. Ja mu tennised ka, mis ma sel kevadel ostsin. Ma sain nendega paar kuud käia, kuni kord kandsin neid palja jalaga ja põhi läks sees kortsu ja muutus natukese ajaga nii nõmedaks, et ma ei saanud enam tenniseid kanda. Kantud tennistele uusi põhju ostma hakata tundus imelik ja siis nad seisid ja ootasid Head Mõtet.

Jah, ma tean, et uued tennised ei ole eriline väljaminek, aga need tennised on ju täiesti kantavad, ainult põhi oli ilmelik. Kuid eile õhtul tuli mulle päästev idee – ma saan vanadest plätudest teha tennistele uued sisetallad. Väga lihtne – vana sisetald välja, pastakaga plätule joonis, tavaliste kääridega välja lõigata. Tegin ühe valmis ja proovisin – jummala mõnus – ei ole liiga paks ja kõndida on mõnus. See põhi juba kortsu ei lähe! Natuke näevad kummalised välja, aga tühja sest.

pohjad

Kusjuures ma mõtlesin pikalt ka selle üle, et miks ma teen selliseid asju. Jah, ma olen väga loodussõbraliku tarbimise pooldaja. Ma sorteerin prügi (mitte maksimumini, aga siiski), mul on alati poes kaasas oma riidekott, ma üritan poes nii vähe pakendada ja pakendatud toitu osta kui võimalik. Ja ma üritan alati mõelda, kas ma saaksin äraviskamise asemel suva asjadest midagi teha. Ma vähemalt proovin. Kui siis, tegemise käigus, päris untsu läheb, viskan juba rahulikult minema.

Ja mulle meeldib ise asju teha. Ma olen natuke liiga tormakas ja seepärast läheb mul ikka palju asju untsu. Õnneks see ei morjenda mind eriti. Ma ei kujuta isegi ette millise summa eest kangaid ma olen pekki keeranud, sest mul on kuskile kahtlaselt kiire. Aga mulle meeldivad enda tehtud asjad ja ise tegemine. Vot nii!

Tagged: ,

5 thoughts on “Minu kiiksud – taaskasutus ja isetegemine

  1. www.minajamuud.blogspot.fi 7. juuli 2016, 14:50

    Mulle meeldib ka ise teha, eriti siis kui midagi tuleb hästi välja😀

    Liked by 1 person

  2. vanaiinlane 7. juuli 2016, 15:33

    Su kiiksud tekitavad minus üha süvenevat süülisust.
    Sest õmblusmasin mu laua all pole juba aastaid voolu saanud
    ja ‘projektid’ nagu kardinad, toolikatted, voodikatte – ootavad.
    Ma olen lisaks veel selline, kes räägib oma asjadega ja küsib ikka,
    et kuidas sul käpad käivad? Brotheri käpad ei käi pärast niiiiiiiii
    pikka passimist, ma tean, tuleb õrnalt puhastada, õlitada, siis võibolla.
    Jah, ma juba aiman neid komme – õlitada tuleb sindki, vana tikkija😀

    Like

    • Manjana 7. juuli 2016, 16:03

      käsitöö toob rahulduse
      või milline see komm pidi tulema

      Like

      • vanaiinlane 7. juuli 2016, 17:14

        Mulle ka, muuseas,
        aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.

        Ma rohkem nostalgia lainel, et kui ma oleks rokkstaar
        ja sina nooruke intervjuud tegemas, siis ma seletaks laialt
        kuidas kogu endine NL minu õmmeldud pükse kandis, sest armees,
        70ndatel, olid alt laienevad kuum asi, ja mina ainuke eestlane
        väeosas, ABBA’t ja pükse näinud, siis tehti minust OTTO vms,
        et teha sõjaväe vormipükstest vanakestele viimase peal moodi.
        See nõudis 3d tunnetust, sest karistused olid karmid.
        Ega tänapäeval midagi muutunud pole – ikka piiripeal.

        /Hiljem: jõudis kohale, hädasti oleks vaja eraldi fonti, kihilisele tekstile/

        Like

  3. Nell 7. juuli 2016, 22:30

    Tõsiselt hea idee, aitäh! Need õhukese tallaga tennised kipuvad käies taldu põrutama. Plätu tald on ilmselt pehmem ja jalale ka parem.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

