Nädal kohvita ja elu muutub

See nädal kohvita on väga imelik olnud. Kui eelmisel korral sain ma korraks isegi peavalu, siis sel korral pole mul kuskilt valutanud, aga ma ise olen täiesti teistsugune. Ma olen ülimalt emotsionaalne. Võimalik, et see emotsionaalsus on tingitud ka tähtede ja kuu seisust või vahelduvast pilvisusest, aga ma olen teistsugune.

Kõigepealt kadus mul uni ära. Mina, kes ma võisin enam-vähem ööpäev läbi täiesti probleemivabalt suvalisel ajal (oma kodus) magada, enam ei suuda õhtuti uinuda. Kogu aeg on hunnik toredaid mõtteid. Tavaliselt ma lähen magama umbes pool kaks öösel. On selline kellaaeg välja kujunenud. Kui kenasti kellaajast kinni hoida, siis magad nagu miška, väidavad asjatundjad. Aga vot mina enam ei maga. Eelmisel nädalal ma magasin lahtise aknaga, sest kole palav oli. See nädal enam ei saa, sest õues kogu aeg toimub midagi. Kord jalutavad seal karjadekaupa õllesummeri joodikud, kord sajab vihma kohutava ladinaga. Mitte et mind need asjad kurjaks teeks ja siis ei saa magada, nad lihtsalt hoiavad meeled nii erksana, et uni ei tule. Ja päeviti ma ka enam ei maga. Vannis korraks tukastasin, see on lihtsalt nii hea😀

Mõnikord võib mu blogist mulje jääda, et ma nutan päris tihti. Kõik mu päristuttavad teevad nüüd imestusest suured silmad, sest enamus pole mind kunagi päriselt nutmas näinud ja arvavad, et mul on vahetpidamata ainult päikeseline tuju. Jep, ma ei nuta teiste inimeste nähes. Äkki see on mul ka mingi lapsepõlvevärk, et ma ei taha teiste nähes nutta? Nojah, ütleme, et tavaliselt läheb mul paar korda kuus silm märjaks. Viimase nädala jooksul olen ma suht iga päev mingi toreda põhjuse nutmiseks leidnud. Kuna ma olen analüütiline tüüp, siis ma ise leian, et nutmine on hea. Vabastab sisemisi pingeid. Kui miski nutma ajab, siis selle koha peal on mingi hellem koht, mis vajab analüüsi, et end paremini tunda. Et mul enda arvates ei ole mingit stressi, et ma selle pärast ulguma peaks.

Ma naeran ka ja tunnen muid tundeid. Näiteks teisipäeval käisin rongiga Järvamaal ja mida kaugemale ma Tallinnast jõudsin, seda suuremaks muutus mu sees ülihea tunne, millele ma ei oska nime anda. Igatahes tuleb see kindlasti lapsepõlvest, kus mulle meeldis suvi ja taimed ja suve lõhnad. Ma vahtisin rongi aknast välja ja aina suurem rahulolu puges mu sisse. Lõpuks jõudsin ema juurde ja see oli ka ülihea tunne, sest ema oli täpselt nii positiivselt üllatunud, nagu ma lootsin. Isegi natuke rohkem. Ta oli täiesti õnnejunnis (väga imelik vanakooli väljend).

Pärast, kui rongiga jälle Tallinna poole sõitsin, tundsin kuidas rahulolutunne mu sees väheneb. Ma olen maalaps ja Suurlinna Tuled ei täida mu patareisid. Ema juures jõin ühe tassi kohvi ka, prooviks. Vist oli lahja või liiga vara peale mahajätmist, aga eredat laksu ei saanud, ainult kole palju hakkasin rääkima ja pisike võdin tuli sisse.

Igatahes ei kavatse ma endale koju niipea kohvi osta. Vale jutt, et teeb erksaks. Ei tee, kui kogu aeg tarbida, hoopis uniseks teeb. Loiuks ja emotsioonituks. Emotsioonid on head!

rong

Tegin rongiaknast teloga pilti.

Tagged:

7 thoughts on “Nädal kohvita ja elu muutub

  1. Klari 8. juuli 2016, 12:20

    oi jessas, sellise jutu peale ma küll kohvijoomist maha ei jäta. ma olen niigi arutult emotsionaalne, unetu ja hakkan iga asja peale nutma. kui kohvi mittejoomine mulle samamoodi mõjub, siis olen ma püstihull valmis.

    Like

    • Manjana 8. juuli 2016, 12:48

      arvestades seda kui palju sa spordid, siis see energilisus tuleb sul sealt, ma pakun. kui ma end aktiivselt liigutan, siis on ka sama tulemus. ka kohviga. ma sel nädalal pole sportlikke liigutusi teinud.

      aga arvamus, et väga emotsionaalsed inimesed on püstihullud, tuleneb meie totrast põhjamaisest kultuurist, kus on normaalne olla mömm ja tuim ja kõik tunded enda sisse peita ja lõpuks päriselt hulluks minna, sest ei oska enda emotsioonidega enam hakkama saada ja negatiivsed emotsioonid käivad üle pea.

      mulle meeldib oma emotsioonidega sõbrtalikult koos eksisteerida ja neid õigesti nautida, et mul (ja ümbritsevatel) hea oleks.

      Like

      • Klari 8. juuli 2016, 13:11

        ma ei tea, kust sa selle energilisuse jutu välja lugesid, energiline ma kohe kindlasti ei ole😀

        Like

        • Manjana 8. juuli 2016, 13:14

          ma enda jaoks võtan kokku, et emotsionaalne ja unetu on energiline. erinevad arusaamad mõistetes.

          Like

        • Klari 8. juuli 2016, 13:18

          sa vist ei ole päris unetusega kokku puutunud, see on energilisusest ikka valgusaastate kaugusel…

          Like

  2. w 9. juuli 2016, 09:52

    Minul kadus kohvinarkomaania jäädavalt peale üht pingelist perioodi, kus sisuliselt ööpäevade kaupa oli vaja töö- ja teovõimeline olla. Tarbisin nii kohvi kui energiajooke, sain lõpuks tuntavad südame rütmihäired, see tekitas paanika (ja surmahirmu).

    Sellest aastatetagusest kogemusest alates ei ole energiajooke puutunud ja kohvist ükskõik. Mõni päev joon, mõni päev mitte ja vahel ei joo nädalaid … umbes sama nagu mul on perioodid, kus ma hästi tihti tatraputru söön, pärast on küllastumus ja unustan ära, et mul üldse tatar kapis on.

    Mitte, et ma seda traumeerivat võõrutusmoodust katsetada soovitaks, eksole.

    Like

  3. vanaiinlane 10. juuli 2016, 17:15

    Mul iga hommik kisub silma veele,
    laulab klassik, sind, raha, oodates…
    Aga kujuta ette nädalat ilma kohvita näiteks…globaalselt,
    et seda tõesti ei olegi ühel päeval, tarne-, ikaldus-, vms probleemid.
    Kas keegi magaks? Kõik mõtleks hüsteeriliselt igasugu toredaid mõtteid.

    Samasugune väike universum on ka meie keha siseministeerium oma
    organite osakondade ja lõputute infotöötlus(seedimis)protsessidega.
    Kui 10am kohvi pole laekunud, siis on tuled punased, sireenid huilgavad
    ja laekumata kofeiin asendatakse kohe kehas muude käepäraste ergutitega,
    häkitakse su aju igasugu heade mõtetega, et sind heatujulisena ärkvel hoida😀

    Veel parema kaifi saaksid ilmselt kui sa ei sööks terve nädala midagi.
    Ok-ok, kipun jälle õpetama. See tänapäeva kohv ei väärigi juttu ega nuttu.

    Like

Kommenteerimine on suletud.

