Mina ja pillid ehk mida ma laupäeval tegin

Laupäeval olevat soojarekord olnud. Võimalik, et oligi. Lõuna paiku käisin naabri koeraga Pae pargis jalutamas ja päris palav hakkas. Koera keel rippus rinnal, kuigi me ei jooksnud. Aga ülejäänud laupäeva veetsin ma üksinda toas ja tundsin end ülihästi.

Võiksin oma hea tuju jälle positiivse tähtedeseisu kaela ajada, aga tegelikult oli mu reede õhtu ülimõnus. Ei käinud kõrtsis, ei joonud ka, kui kohvijoomist mitte arvestada. Hängisin mööda Tallinna külavahetänavaid ja lobisesin ja kuulasin ja mul oli ülimõnus.

Tingituna sisemisest õnnetundest tegin laupäeval lõpuks seda, mida ma ammu polnud suutnud – võtsin kätte pilli. Isegi mitu. Alguses oli plaan plokkflööti proovida, aga kuna ma ei leidnud noote, siis alustasin suupilliga . Plokkflööt on meil kodus viimased 10 aastat olnud ja laps praegu suudab sellel suvalisi lugusid mängida. Ta päris minu isa ande, millega saab kuulmise järgi ükskõik milliseid lugusid mängida. Mu õel on see anne ka, aga mul pole. Mul on nooti vaja, igale pillile erinevat. Plokkflöödi jaoks on mustade ja valgete ringikestega pildid, suupillile numbrid😀 Plokkflöödi noodid olid ära kadunud ja ma leidsin ainult suupilliõppimise paberid. Suupilli ostsin endale, kui laps oli päris tilluke ja materjalid leidsin netist, aga päris selgeks ma mängu ei saanudki. Tegelikult selgus, et suupilli numbreid saab ka flöödi jaoks kasutada ja numbrid tähistavad kui mitu näppu on aukudele jäänud. Või umbes nii.

Ja nii ma veetsingi suveilmalise laupäeva toas päris koledasti pilli puhudes, kuid ma ise jäin endaga ülirahule, sest ma lõpuks suutsin. Ma ei istunud tuima näoga netis, vaid tegin midagi päriselt.

pillid

Laupäeva hilisõhtul tuli mu laps oma poiss-sõbraga meile ja täna, ehk pühapäeva lõunal, tuli jutuks, et nurgas seisab kurvalt kitarr. Päris-päris kurvalt seisab, sest ma võtsin juba kaks aastat tagasi endalt lubaduse, et õpin vähemalt natukenegi midagi mängima, aga pole suutnud. Häälestamise õppisin ära, aga rohkem mitte. Ja see poiss õpetas mulle poole minutiga ühe võtte, mis kõlab nagu päris. Umbes-täpselt see, mida ma endale kaks aastat tagasi lubasin. Jumal kui lihtne on elu, aga pealehakkamist peab olema. Ja õigeid inimesi õigel ajal.

PS! All on Sünnipäevalaul suupillile. Seda ma mängin päris ilusti, aga ilma “noodita” ei oska. Veel.

6 6  -6  6 7 -7

6 6  -6  6 -8 7

6 6  9  8  7  -7 -6

-9  -9  8 7  -8  7

Tagged:

2 thoughts on “Mina ja pillid ehk mida ma laupäeval tegin

  1. Jaanika 31. juuli 2016, 20:42

    Minu lemmik flöödi soolo.😀

    Liked by 1 person

  2. vanaiinlane 1. august 2016, 21:59

    Day Tripper, kurvale pannile, parem kui noodist

    Ma ei teadnudki et *piipu plokkflöödiks kutsutakse

    Like

Kommenteerimine on suletud.

